/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
doulboot win7 og win8 rtm final
Fra : HanSSoN
Vist : 560 gange
500 point
Dato : 28-10-12 11:31

Nu er det nye win 8 kommet og er lidt i tvivl om jeg skal upgrsdere til win 8. Og vil gerne beholde win7 og bruge muligheden for at kunne dualboot hvis det er muligt?

er der nogen der har forstand på dette..

Hilsen Jesper

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-10-12 11:45

Du kan have op til mange forskellige styresystemer på din computer, der skal oprettes en partion til hver styresystem, i filmen her vises hvordan du krymper en partion og opretter en ny partion til Windows 8 og hvordan du kan skiftes til at bruge Windows 7 eller Windows 8
Selv skifter jeg mellem Linux og Windows XP og jeg ville bruge Gparted til at forberede harddiske, men metoden i filmen virker sikkert også

Kommentar
Fra : HanSSoN

Dato : 28-10-12 11:48

skal jeg så købe win 8 på dvd og ikke opgraderings versionen som er på tilbud?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-10-12 11:52

Du kan godt købe den billige Windows 8 og hente ISO filen som du brænder på en DVD:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/buy?ocid=GA8_O_WOL_DIS_ShopHP_FPP_Light
Du ser i filmen hvordan du installerer Windows 8 på en selvstændig partion

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 28-10-12 19:58

Nu er min Windows 8 på plads det gik helt smertefrit med opgradering fra den gamle XP, da jeg havde købt og begyndt at hente Windows 8 på nettet fik jeg en kvittering med en produkt nøgle, jeg valgte at installere direkte (jeg kunne også vælge at installere senere fra skrivebordet) jeg er endnu ikke blevet bedt om at indtaste min produkt nøgle

Hold da op hvor er den flot og nem du kan såmænd godt vælge at opgrade din Windows 7, godt nok er der en masse apps der hvor jeg plejer at have et skrivebord med genveje, 1 af disse apps hedder Skrivebord og når jeg klikker på den så er den som Windows 7 så hvorfor ikke tage springet?

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 29-10-12 19:19

og hvis man så vil tilbage til win 7 kan man så slette win 8 og install den senere igen

Godkendelse af svar
Fra : HanSSoN

Dato : 30-10-12 11:07

Jeg tog springet, men en dejlig positiv erfaring. det er sku da bare lækkert det her win 8 no need for win 7 no more nice..

Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-10-12 12:59

Selv tak, jeg er også glad for min Windows 8 og tror den vil brugt meget selv om jeg har flere Linux distroer også