/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Vinterdæk
Fra : o.v.n.
Vist : 800 gange
400 point
Dato : 27-10-12 18:46

Så kom frosten før jeg fik vinterdæk på bilen øv, jeg skal nemlig have købt nogle nye dæk før vinter, og spørgsmålet er:
Hvilke vinterdæk kan i anbefale og hvorfor netop dette dæk?
Gerne et link til et sted hvor dækkene kan købes billigt.

FDM test 2011 havde Continental ContiWinterContact TS800 som vinder og det er sikkert et godt dæk, men der er jo også andre mærker som er gode.

I må gerne skrive om de dæk i selv kører på om vinteren og om i er tilfredse.

De dæk jeg har nu og som var med da jeg købte bilen for 3 år siden er af mærket Brigdestone og det er de bedste vinterdæk jeg nogensinde har kørt på, Brigdestone er ellers ikke et mærke som mange anbefaler så måske har jeg været heldig med netop de dæk som var på min bil det var næsten som at køre med pigdæk så godt stod de fast på sammenkørt sne og is

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 27-10-12 20:02

Du må da klart begynde med at kigge på dæktesten:
http://www.fdm.dk/daek/test-vinterdaek-2012

Selv har jeg Yokohama dæk - ikke de billigste, men de er sat'me gode... Og så har du ret i at Bridgestone er gode. Det havde jeg på den tidligere bil, og de ikke alene var gode, de holdt også rigtig rigtig længe. Og så gør det ikke så meget med prisen.

Link til billige? Tja, hvor bor du...??

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 27-10-12 20:05
Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 400 point
Dato : 27-10-12 20:31

Du skal vælge denne:

http://www.billigedaek.dk/Michelin_Aplin_A3%20.asp

Den fik jeg anbefalet af min tyske auto werkmeister,
det har jeg ikke fortrudt, og den er lige som så meget andet billigere syd for grænsen...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-10-12 21:31

Tak for link
Testvinder hos FDM for min størrelse er Michelin Alpin A4 165/70 R14 mon den ligner A3 som du anbefaler Svendgivesen?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-10-12 21:41

BT kan nænne at give bundkarakter
Citat
Firestone Winterhawk 2

Styrker:
God på tør og våd vej

Svagheder:
Ubrugeligt i sne
ubrugeligt i sne! Så ved jeg hvad jeg IKKE skal købe, Quickpot kører ellers ret kraftig på de vinterdæk i deres reklamer i lokal radioen
Citat
Vredestein Snowtrac 3

Styrker:
I top, bedste i sne

Svagheder:
Ingen
måske har jeg fundet mine vinterdæk for de næste 4-5 år

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-10-12 23:21

Tænk har lige lavet en test i sidste nummer.
til størrelse 165/70 R14 T:
på 1. pladsen
michelin Alpin A4

på 8. pladsen
Vredestein Snowtrac 3
middel på tør vej, og god på holdbarhed

men kun 70 kr til forskel fra den bedste, som har meget god i holdbarhed og ellers scorer på resten.
begge har støj som middel

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-10-12 23:38

Citat
FDM test 2011 havde Continental ContiWinterContact TS800 som vinder og det er sikkert et godt dæk, men der er jo også andre mærker som er gode.

Den har 2. pladsen i Tænk testen. -her nævnes støj som under middel, men ellers god på resten- tør vej, våd vej, sne, is, holdbarhed, brændstorforbrug.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 28-10-12 02:31

Kører med continental på en C5, den gnaver sig godt frem, bremser godt og holder stort set sporet.
Kunne kun få nokian da vi lid for sent skulle have vinterstøvler på fruens ZX,og de klarede sig ganske godt (forige vinter) De gnavede sig nu også fint frem. Så det afhænger nok lidt af behov, og jeg tror egentlig forskellen i køreoplevelse mere skyldes bilerne end dækkene.
Så hvis du ikke har for travlt på vejen, er god til at holde afstand, så gå efter pris, holdbarhed og brændstoføkonomi, bare du undgår dumpekarakterer på is, sne og våd.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-10-12 09:36

Som det ses af mit link er Michelin Alpin A3 en videre udvikling
af de tidligere førende Michelin Alpin:

"
Det nye Michelin Alpin A3 bruger solsikkeolie i gummiblandingen og har et bedre vejgreb såvel som en kortere bremselængde på alle typer vinterveje end forgængeren Michelin Alpin A2. Dækket er testvinder i tysk dæktest.

Michelin Alpin A3 er et vinterdæk, som i første omgang er fremstillet til kørsel på tørt, vådt og snedækket underlag frem for på ren is.

Michelin Alpin A3 har af det tyske ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil Club) fået højeste karakter i test på våde, tørre, tilsneede og isede underlag. ADAC’s test viser endda, at Michelin Alpin A3 har en længere levetid end konkurrenterne. Dermed får dækket en bedre totaløkonomi. Testen omfattede 19...
"

Kommentar
Fra : alka

Dato : 28-10-12 12:36

Jeg har i de sidste mange år kørt på henholdsvis sommer- og vinterdæk fra Continental på tre forskellige biler. jeg har været fuld ud tilfreds med alle dækene.
I foråret købte jeg nye alu-fælge og dæk, og for 14 dage side vinterdæk. Købt hos:

http://www.billigalu.dk/

Sjældent, at opleve så hurtig og samvittighedsfuld betjening - her er "alt inkl." og det billigste tilbud jeg kunne bruge.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 28-10-12 19:21

Michelin Alpin. Min personlige favorit efter, at have kørt en bil magen til vores med Continental vinterdæk. Klart en forskel på snedækket vej. Vores trak fint igennem, mens den anden havde gevaldige problemer med, at komme frem. Det skal så lige medtages, at ingen ved hvor gamle de dæk var kun, at der var masser af mønsterdybde på dem, men det hjalp ikke på fremdriften.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-11-12 02:11

Tak for svaret svendgiversen. personlige erfaringer er godt og du er ikke den eneste som anbefaler Michelin Alpin, så håber jeg at dækket kan stå rimelig godt fast på fastkørt sne og skubbe min bil gennem driverne hvis vi får en hvis vinter

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-11-12 11:41

Selv tak,

Michelin Alpin er de bedste...

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-11-12 16:47

måtte jo købe svaret ellers har o.v.n jo slet ikke nogle spørgepoint :)