/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
hvilke tal og hvilket sprog?
Fra : jeromaka
Vist : 664 gange
100 point
Dato : 26-10-12 13:44

Jeg har nogle tal jeg skal have oversat, mit bud var egentlig at det var arabisk. Men det er jeg ikke helt sikker på da jeg ikke kan finde alle tallene. Her er dem jeg har fundet og dem jeg mangler.

aycaf = 0
wáhád = 1
ribaá = 4
hamsá = 5

snán =
taysaa =
pmun =
siviá =
slás

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 26-10-12 16:42

hvis du overføre det til google trans,.. foreslår den .. Tyrkisk,. !

Kommentar
Fra : jeromaka

Dato : 26-10-12 19:27

EA_HS
Ja det har jeg prøvet, men får ikke nogle tal ud af det.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 26-10-12 23:17

jeg kender ikke noget til Arabisk, ..
udover at det ser helt anderledes ud end det du viser,

men derfor kan det sikkert godt være Arabisk,..
bare skrevet som det lyder / høres .. af os ikke Arabere,

jeg ved noget mere om Thailand, og Thai sprog,
Thaierne skriver og læser naturligvis på Thai,
men for at alle ikke-Thaier kan forstå, læse, og lære sproget,
bliver det både skrevet på original Thai, og som det udtales,.. kaldes vist fonetik / udtale,

eksempel Hej / goddag, ser sådan ud på Thai,.. = ?????? ????/???
og udtales nogenlunde sådan,.. = sawat-dee,.. + krap,.. hvis du er mand,

'sawat-dee'.......... er fonetik / udtale udgaven af = ?????? ????/???

sandsynligvis er det samme tilfældet med de ord du viser,

jeg aner ikke hvad det drejer sig om,
men er det fx. en madopskrift,.. kunne du evt. forsøge dig frem få denne side,
http://da.forvo.com/

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 26-10-12 23:35

Nå,.. det ændrede sig til spørgsmålstegn,. !

men sådan så det ud inden 'SEND'
http://peecee.dk/upload/view/389030
kan forstørres ved 'vis original billed'

Kommentar
Fra : jeromaka

Dato : 30-10-12 12:13

Det ser sådan her ud rigtigt.

http://billedeupload.dk/images/hZwlN.jpg

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 30-10-12 14:23

det ser ud til at være Polsk,.. måske en uddø dialekt, !
når man googler nogle af ordene kommer der ikke rigtig nogle resultater
du kan danne nogle af ordene ud fra windows 'tegnsæt'
men det hjælper ikke så meget når google ikke kan finde dem,

når der googles på det sidste ord sivla,.. med det specielle a med 'halen'
kommer der flere forslag, fx
https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ie=UTF-8&ion=1#hl=en&sugexp=les%3B&gs_nf=3&tok=yjZkSPOFbgj83bxS0t-HXQ&cp=5&gs_id=1&xhr=t&q=sivl%C4%85&pf=p&output=search&sclient=psy-ab&oq=sivl%C4%85&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=2f8c10a488b55323&bpcl=36601534&biw=1047&bih=671&ion=1

http://biblioteka.lotharis.net/index.php?go=1&cat=23&nr=21

http://da.wikipedia.org/wiki/Polsk_(sprog)#Det_polske_alfabet

det er vist her omkring mine sprogfærdigheder slutter,...

Kommentar
Fra : jeromaka

Dato : 01-12-12 19:02

Det vist sig at det var Ayvarith alphabet

Annuller spørgsmålet
Fra : jeromaka

Dato : 01-12-12 19:03

Jeg har desværre ikke modtaget den rigtige hjælp, og annullerer derfor dette spørgsmål, da jeg endelig har fundet svaret

Ayvarith alphabet