/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Bør doping legaliseres?
Fra : PeterTheisen
Vist : 404 gange
10 point
Dato : 25-10-12 15:35

Bør doping legaliseres, når man ser på tingene efter skandalen om Lance Armstrong?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-12 15:51

Ja da.....

Selv bajere burde være GRATIS

Tænk sig en "lykkelig" flowerpower-verden vi kunne leve i hvis alle disse "stoffer" var frie

Citat
Vietnamkrigen var med til at igangsætte Flowerpower-bevægelsen, "Make Love not war" betyder "Elsk i stedet for at bekrige" var et motto der ofte blev benyttet. Eksperimentel indtagelse af euforiserende stoffer blev affødt af bevægelsen. Også udpræget modstand mod kernevåben, atomkraft, forurening, oprør mod traditionelle samfundnormer, ægteskab, seksualitet og børneopdragelse.

(sarkasme kan forekomme)

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 20 point
Dato : 25-10-12 16:16

når man ser på de bivirkninger den slags giver, ville det være en bombe under vores sundhedssystem.
så ville halvdelen af dem der har brug for førtidspension og invalidepension være tidoblet.
det er der sgu da ingen der er interesseret i.
jeg synes da jeg betaler skat nok i forvejen.
men man kunne jo have en bestemmelse der siger, at hvis man bliver invalid pga brug af doping, er der ikke noget der hedder erstatning eller forsørgelse på det offentliges regning.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 25-10-12 16:27

Tak for svaret trimare46.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 25-10-12 16:28

Hvad med at laver tre fire klacificeringer.
Et løb uden doping, et med doping, et for alkoholikere, og et for andre typer påvirkede så får vi da sorteret i det.

Smart ide ikke !!!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-10-12 16:53

Så kunne man også lægge fede afgifter på dopingstofferne.
Hvis alle sportsfolk var dopede ville de jo også konkurrere mere lige.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-10-12 17:12

Jeg synes man skulle legalisere doping under Tour de France. Man skulle så gøre Touren en tand hårdere, så vinderen er den der overlever.