/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Libre Office i Win 8?
Fra : sonjor
Vist : 749 gange
200 point
Dato : 25-10-12 11:26

Hej. Jeg overvejer at opgradere til Win8, men er der nogen, der ved om Libre Office kan køre Win 8. ??Det er ret vigtigt for mig, da jeg bruger dette hver dag.
mvh Sonja

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-12 11:36

Hvis det er vigtigt at tingene fungerer så lad være med at ændre dem (endnu).....

Win8 er SLET IKKE på plads endnu. Der er med garanti masser af "sygdomme" der først skal behandles.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 25-10-12 11:39

mener der findes forskellige links til hvordan du kan køre et styresystem uden egentlig at installere det, så kunne du jo prøve derfra.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 25-10-12 11:54

@refi
Ok, men div. børnesygdomme ændres vel så løbende ved opdateringer. Jeg har ret meget plads på min PC. Måske vil det være en fordel så at bruge dual-boot, eller ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-12 11:58

Hvorfor vil du absolut skifte...

Det kan KUN give problemer. Dermed ikke være sagt at det giver problemer, men fordele er der endnu ingen af.....

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-10-12 13:30

Win8 har været ude i beta udgave længe, mange (inklusive undertegnede) har prøvet, der er ikke nogen større risiko ved at skifte. Der er al mulig grund til at tro at Libre Office vil virke, det er jo ikke rene amatører der laver det, de har helt sikkert testet det i hoved og r.. i månedsvis.

Stod det til refi ville vi alle bruge Win95...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-12 13:35

Citat
Stod det til refi ville vi alle bruge Win95...

Næh du, DOS

Besynderlig konklusion

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-10-12 17:46

Citat
Stod det til refi ville vi alle bruge Win95...

Nej nej vi brugte alle en kugleramme

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-10-12 17:49

Drilleri er ok hvis vi alle ved det er for sjov, så undskyld refi. Men du har en pointe med om hvorfor man agsolut skal skifte noget der fungerer. Jeg er bare af den nysgerrige type så jeg kan heller ikke lade være med at skulle prøve det nye.

så hvornår jeg prøver 8 på en dual boot vides ikke, men tror ikke det varer længe.

Så sonjor, jeg giver duig ret i at du bør gøre det på en anden partition eller hd og med dual boot så kan du jo altid slette hvis ikke det fungerer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-12 18:05

Citat
så jeg kan heller ikke lade være med at skulle prøve det nye.

Det er da også OK......

men hvis betingelsen er at "læsset vælter" hvis ikke det og det virker - SÅ SKAL MAN LADE VÆRE

Der har endnu ikke været lavet er styresystem UDEN problemer med programmer der jo er kommet FØR styresystemet - sådan er det bare (som HTS ville have sagt )

men bevares - det er jo blot at prøve, erfaring findes næppe

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-10-12 19:25

Sonjor

Jeg har også testet win 8.
Brugerfladen ligner lidt Iphone/smartphone så dem køber jeg heller ikke.

Du siger masser af plads.................det er altså ikke et program du kan smide ud igen, som jeg er orienteret.

Elsker du at lede efter tingene så er win 8 lige dig.

Jeg er gammel men ikke absolut gammeldags, for jeg kører med adskillige styresystemer på forskellige harddiske og win 8 er en af dem.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 29-10-12 11:20

En dag det er hvad min erfaring med Windows 8 går på, Libre Office er installeret som noget af det første, jeg har kun brugt tekst programmet og regnearker og der har ingen problemer været endnu, jeg opgradere fra windows XP og på forhånd havde jeg fået at vide at alle programmer skulle geninstalleres så det er den allernyeste download jeg installerede, der er ikke ret megen forskel på Windows 7 og 8 og når du opgraderer fra 7 skulle du visl nok kunne beholde de programmer du har installeret, hvis du vil opgradere så er det bare at gå i gang nu 229 kr. i en begrænset periode er ikke mange penge

Godkendelse af svar
Fra : sonjor

Dato : 29-10-12 11:23

Tak for svaret o.v.n.. Jeg prøver så.
mvh Sonja

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-10-12 11:24

Der er kommet en mail app i Windows 8 som er der fra starten, Windows 7 kom uden mail program,