/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Antivirusprogram ?
Fra : marken84
Vist : 681 gange
100 point
Dato : 24-10-12 12:57

Hvilket antivirusprogram skal man med fordel bruge?

Jeg ved det, måske er et meget følelsesladet spørgsmål - nogen synes bedst om moderen og andre om datteren.

Jeg har i mange år brugt Avast og har været udmærket tilfreds med det.

Nu spørger Windows 7 om jeg vil bruge Microsoft Security Essentials

Så må man jo så spørge - hvad mon er bedst, begge programmer er jo gratis...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-10-12 13:01

Jeg har brugt MS eget, som du også nævner, og jeg har aldrig haft virus.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 24-10-12 13:01

Microsoft Security Essentials
blev for ikke så længe siden kåret som det bedste gratis alternativ,

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-10-12 13:05

Citat
Jeg har brugt MS eget, som du også nævner, og jeg har aldrig haft virus.

Det har jeg som sagt heller ikke med Avast...

Citat
Microsoft Security Essentials
blev for ikke så længe siden kåret som det bedste gratis alternativ,

Hvor blev det så det? Det er jo ingen garanti i sig selv - man har jo set eksempler på hvordan firmaer forherliger deres eget produkt...

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 24-10-12 13:09

ja hvor blev det så det,...

det kommer også lidt an på hvad der menes med bedst,
brugervenlighed, sikkerhed, bruger mindst 'energi',..

http://www.pcworld.dk/art/216647/stortest-her-er-de-bedste-gratis-antivirus-programmer?page=3

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-10-12 13:37

Citat
Microsoft Security Essentials
blev for ikke så længe siden kåret som det bedste gratis alternativ,

Interessant læsning...

Microsoft Security Essentials
Microsoft Security Essentials 2.1 lander på femtepladsen som en noget blandet fornøjelse. Jeg kan godt lide brugergrænsefladen, og programmet er rimelig god til at rydde op efter infektioner, men det er knap så godt til at stoppe helt ny malware, og det er langsomt til at scanne.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-10-12 14:15

Antivirus programmerne er ikke bedre end de opdateringer der kommer med nye virus. Kender folkene bag antivirus programmerne ikke til en ny virus, så gør selve programmet det heller ikke.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-10-12 14:27

Citat
Antivirus programmerne er ikke bedre end de opdateringer der kommer med nye virus. Kender folkene bag antivirus programmerne ikke til en ny virus, så gør selve programmet det heller ikke.

Nej, det er jo logik for perlehøns

Det behøver man ikke at være professionel for at finde ud af...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-10-12 15:26

Bruger såmænd "kun" AVG gratis version,på begge pc`er.Har ikke haft problemer.

Men det handler vel også om omtanke,med internettet og mails.

Jeg vil sammenligne det lidt med biler.De fås idag,med et væld af sikkerhedsudstyr. Men hvis føreren er uopmærksom,kan selv nok så meget udstyr,ikke forhindre ulykker.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-10-12 15:55

AVG hos mig, og jeg tror nu mere på at man får mallware ind på sin pc, før der kommer virus.
Og mange blander de 2 sammen som var det en virus.
Jeg har haft 1 virus angreb de sidste 5 år, og det nappede AVG øjeblikkeligt, derimod har jeg haft masser af mallware som røg direkte ind uden at blive opdaget af programmer.
Jeg har prøvet Microsofts og finder det ganske fremragende, men er tilbage hos AVG

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-10-12 17:11

jeg bruger også microsoft antivirusprogram, og det fungerer ganske udmærket.
og det er min klare opfattelse, at computeren ikke sløves i samme grad som hvis man bruger norton eller avast.
kan varmt anbefale microsoftmodellen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-10-12 17:20

Jeg bruger Avast, og det har jeg gjort nogle år.
På nogle af de computere som jeg besøger en gang i mellem er der lagt MS på.

Hvad der er bedst ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-10-12 18:25

Bruger Avast, har prøvet MS, de er lige gode synes jeg.
Fjerner Malware med Malwarebytes.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-10-12 18:28

Brug den som du synes har den mest tiltalende UI, User Interface.

Kommentar
Fra : gokartn

Dato : 24-10-12 18:34

Jeg har også brugt Avast med stor tilfredhed.
Så forsøgte jeg lidt med AVG som jeg fandt lidt ringere end Avast.
Til sidst prøvede jeg Microsoft Security Essentials, eller Microsoft Defender, som kunne klare ALT hvad der kom ind i min computer, Microsoft Security Essentials syntes jeg virkede uden problemer.

Jeg vil dog anbefale dig, lige meget hvilken du vælger, så holdt dig til den, nogle kunne godt få den "geniale" ide og have flere antivirus programmer på samme tid, og min erfaring siger at de går ind og generer hinanden og virker ringere end hvis du kun havde taget et af dem.

Dog har Microsoft Security Essentials færre funktioner og en ringe webbeskyttelse....

Mvh
Gokartn

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-10-12 18:45

Citat
Hvad der er bedst ved jeg ikke.

Sådan ca. det samme her. På XP`en har jeg bl.a. prøvet Norton og F-Secura.Men synes de er for "tunge".
På bærbare var installeret Kaspersky.Den er også droppet. Som sagt nu AVG free,på det hele.

M.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 24-10-12 23:11

Citat
Dog har Microsoft Security Essentials færre funktioner og en ringe webbeskyttelse....

Den har de funktioner man skal bruge og den har real time protection som er den del der sørger for der ikke bliver installeret noget fra de websites man besøger som kan være inficeret.

Grunden til de få "funktioner" er at MS ikke mener vi som brugere bør tage stilling til hvad der skal søges efter og hvordan der skal søges. MSSE gør hvad der skal til for at hold computeren "ren".

Godkendelse af svar
Fra : marken84

Dato : 25-10-12 00:42

Tak for svaret webnoob.

Jeg prøver at installere Microsoft Security Essentials og ser hvad der sker.
Jeg har ikke en speciel risiko betonet adfærd på nettet, så mon ikke det går...