/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
PayPal opdater konto ?????
Fra : Eyvind
Vist : 400 gange
100 point
Dato : 23-10-12 16:33

Dette er sendt til mig:

Service@paypal.dk
Emne: Opdater betalingsoplysningerne på din PayPal-konto

Men jeg kan ikke finde noget paypal.dk ---------------men kun paypal.com/dk på dansk.

Jeg har ganske vist betalt en eller anden dims gennem PayPal.............med jeg åbner den ikke.

Det er vel en af disse smat fiduser.

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 110 point
Dato : 23-10-12 16:38

Citat
Det er vel en af disse smat fiduser

Ja, fup og fidus, slet mailen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-10-12 16:46

Ja - den bliver heller ikke åbnet.
Den er smidt væk - så hvis min konto ophører hos PayPal, så er det ders egen skyld, når de sender på den måde.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 23-10-12 16:53

Citat
så hvis min konto ophører hos PayPal, så er det ders egen skyld, når de sender på den måde.

Det gør den jo så klart nok ikke da det IKKE er PayPal der sender disse mails...

Det kan du jo straks finde ud af via denne side:

https://www.paypal.com/dk/cgi-bin/webscr?cmd=xpt/Marketing/securitycenter/antiphishing/PPPhishingReport-outside

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-10-12 16:54

ja, det kan du roligt slette. Jeg fik en mail, om at jeg skulle opdatere min dankortkonto- men den kom på min arbejdsmail- og det giver overhovedet ingen mening- jeg bruger den aldrig til at betale fra.

Ingen bank eller anden betalingsside- eller lign. sender mail på den måde.

Såfremt der skal ske opdateringer, vil det ske når man logger sig på sin konto.

De er virkelig kreative de slyngler

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-10-12 17:05

Den er sendt til >> spoof@paypal.dk << som PayPal's egen hjemmeside beder om.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 23-10-12 17:28

Citat
De er virkelig kreative de slyngler

Men heldigvis ikke særligt kloge

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 23-10-12 18:38

Tak for svaret fun2.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 23-10-12 22:36

Du godeste, det er da uhyggeligt - så er jeg dummere end det er tilladt at være!!!

Jeg har i dag også modtaget en mail fra service@paypal.dk om at opdatere betalingsoplysningerne på min Paypalkonto, og jeg troede, at den var god nok, men har bare ikke reageret endnu.

Hvis man googler paypal. dk kommer man jo ind her:
https://www.paypal.com/dk/webapps/mpp/home

De oplyste i mailen de sidste 4 tal i mit dankorts kortnummer, og de oplyste, at mit dankort snart udløber.
Det hele er korrekt!

Hvor ved de det fra, hvis det er svindel???

Er helt rystet!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-10-12 22:56

Hvis det er PayPal som sender....................arbejder de direkte mod al sikkerhed, som jo bl.a. består i ikke at sende den slags.

De fire cifre kan de hente fra en internet handel
Udløbsmåneden kan hentes fra samme handel

Det er derfor, at jeg har en lille konto i en anden bank kun til internet handel/betaling

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-10-12 22:57

Der er nogle sider der gemmer de sidste 4 cifre til verifikation, og man oplyser udløbsdato på dankortet når man handler på nettet. Men svindlerfirmaer bør IKKE have disse oplysninger, nogen der har erhvervet sig dem på lovligvis, har ulovligt solgt dem videre.

Jeg har selv modtaget en mail fra nogen der forsøgte at give sig ud fra at være paypal, men deres email adresse var xxx@dpaypal.dk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-10-12 22:59

Ja - hvis du googler paypal dk
https://www.paypal.com/dk/webapps/mpp/home
men det er ikke en ( .dk ) men en ( .com ) side med / dk

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 23-10-12 23:39

Citat
De fire cifre kan de hente fra en internet handel
Udløbsmåneden kan hentes fra samme handel

- jamen, det vil vel så sige, at de eventuelle svindlere, der har sendt mig mailen, har forbindelse med nogen, som jeg har handlet med lovligt?

Det lyder jo vanvittigt.
Jeg føler mig ellers ret tryg ved Paypal, og det er dejlig let.

Men jeg var nu også lidt loren ved den mail, og bestemte mig derfor til at lade den ligge et døgns tid.

Måske skulle jeg også sende den til Paypal?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-10-12 00:19

Citat
- jamen, det vil vel så sige, at de eventuelle svindlere, der har sendt mig mailen, har forbindelse med nogen, som jeg har handlet med lovligt?

Jeg har ikke paypal og ved det ikke med sikkerhed, men hvis de fire cifre er fra dit dankort, behøver informationerne ikke komme fra nogen der har noget med paypal at gøre, det kan også komme fra en almindelig nethandel.
Jeg tror at svindlerne har købt informationerne et sted hvor du har handlet lovligt, men de kan også have hacket sig til dem.

Citat
Måske skulle jeg også sende den til Paypal?
Jeg tror at paypal har fået den mange gange før, så der er nok ingen grund til at sende den igen. Svindlen er ret velkendt og har stået på et stykke tid.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 24-10-12 00:30

Ja, du har vist ret, fun2, tak for svaret

- og tænk, jeg troede, at jeg var overforsigtig!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-10-12 01:31

Sådan en mail om at opgradere kortoplysninger fik jeg 17. september den var sendt fra
service intl.paypal.com
den mail er ægte nok mit kort udløber i oktober 2012 og jeg har rettet oplysningerne til mit nye Visa kort, teksten i mailen er
Citat
Dit betalingskort, der slutter på xxxx, udløber snart.

For at undgå en afbrydelse af din service, skal du logge ind på din PayPal-konto og gå til din profil for at opdatere dit betalingskorts udløbsdato.

Venlig hilsen
PayPal

BESKYT DIN ADGANGSKODE

Du må ALDRIG give din adgangskode til andre, inklusive PayPal-medarbejdere. Beskyt dig selv mod svindelwebsteder ved at åbne en ny internetbrowser (f.eks. Internet Explorer eller Firefox) og indtaste URL-adressen for PayPal, hver gang du logger på kontoen.
altså der står at jeg ikke må klikke på et link for at komme ind på PayPal men skrive adressen i adresse linjen, så er man vel sikret mod svindel, i de browsere jeg kender til vises adressen til siden forneden når musemarkøren holdes over et link, det er også en sikkerheds foranstaltning at se efter om adressen som vises er til den side man tror linket åbner, hvis betalings kortet snart udløber så skal i have opdateret jeres oplysninger hos PayPal for at kunne bruge tjenesten fremover, men skriv adressen i stedet for at klikke på et måske usikker link

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-10-12 13:42

Ja - Sådan skal det nemlig foregå ovn