/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
IP adresse
Fra : hhhhansen
Vist : 439 gange
20 point
Dato : 23-10-12 10:33

Hej
Kan man finde frem til en adresse ud fra et IP nummer og hvordan gør man =?
Mvh
HHHHansen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-10-12 10:50

Ja: men det kræver en ameldelse til Politi, som så skal have en dommer kendelse
som de viser internet udbyderen, før får de overhovedt får lov til at komme i nærheden af noget der har med IP adresser at gøre, og der skal meget til, før der kommer en dommer kendelse på bordet.
(børneporno, mordtrusler og i enkelte tilfælde af fildeling)
Som privat person kan du godt opgive den tanke.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 23-10-12 10:56

De fleste for ny IP adresse (nummer) hvergang de går på nettet.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-10-12 10:57

Ja det er mere eller mindre umuligt og få politiet med på den, det er for resourcekrævende. Der findes dog trace værktøjer, men de er endnu ikke særlig præcise, det bedste de kan finde er den central ip'en kommer fra.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-10-12 11:09

Citat
De fleste for ny IP adresse (nummer) hvergang de går på nettet.

Det er jo kun hvis routeren er slukket i mere end 3 dage, ISP'erne leaser IP adresser i 3 dage og selv om routeren er slukket i 3 dage er det ikke sikkert man får en ny adresse.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-10-12 11:10
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-10-12 11:11

Der skulle være dette
http://whatismyipaddress.com/

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-10-12 15:59

Citat
Ja: men det kræver en ameldelse til Politi, som så skal have en dommer kendelse
som de viser internet udbyderen, før får de overhovedt får lov til at komme i nærheden af noget der har med IP adresser at gøre, og der skal meget til, før der kommer en dommer kendelse på bordet.
(børneporno, mordtrusler og i enkelte tilfælde af fildeling)
Som privat person kan du godt opgive den tanke.

Det er dog noget fantastisk vrøvl man kan få som svar her på kandu

Det kræver ikke politiets medvirken. Du kan bare være din egen detektiv.
Start med denne side:

http://cqcounter.com/whois/

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-10-12 16:25

Citat
http://cqcounter.com/whois/

Lige så elendig som de andre værktøjer, jeg bor i nordfyn og tracer jeg min IP så skulle jeg være i Odense.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-10-12 00:03

Citat
Det er dog noget fantastisk vrøvl man kan få som svar her på kandu
Det kræver ikke politiets medvirken. Du kan bare være din egen detektiv.
Start med denne side:
http://cqcounter.com/whois/

Tænk dig nu bare lidt om.
Tror du virkelig at et telefon selskab udlevere en IP adresse til almindelige mennesker.
Citat
Efter Datatilsynets opfattelse er sammenhængen mellem en IP-adresse og navn og adresse en oplysning af beskyttelsesværdig karakter. Datatilsynet finder, at denne oplysning må karakteriseres som fortrolig og dermed omfattet af persondatalovens § 6.

http://www.datatilsynet.dk/afgoerelser/arkiv-over-afgoerelser/artikel/antipiratgruppens-behandling-af-personoplysninger-1/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-10-12 00:05

Citat
udlevere en IP adresse

Navnet på den der brugte eller bruger IP adressen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-10-12 00:08

http://cqcounter.com/whois/
Kan bruges som et redskab til at finde ejeren bag en hjemmeside, men du kan på ingen måde finde frem til ejeren af en PC med de programmer.

Kommentar
Fra : gokartn

Dato : 24-10-12 23:22

Mange af alle de link (hvis ikke alle) der er kommet herinde i tråden, viser ikke iP'ens adresse men i stedet udbyderen af IP-adressen.

Jeg kender ikke lovgivningen for om det lovligt kan lade sig gøre at finde frem til adressen via IP.

Tror godt du kan stole på det som "Mig-Selv" skriver.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-10-12 23:27

Om det er lovligt eller ej, er sådan set underordnet. Det kan IKKE lade sig gøre endnu, jeg har læst en artikel om nogle forskere på MIT der har lavet en algoritme som gør det muligt, men lige nu er det umuligt. Og at få politiet til at gøre noget ved det er lige så umuligt, man kan så diskutere om det er fordi de ikke vil eller ikke har resourcerne til det fordi der også er nedskæringer hos dem.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-10-12 00:10

Jeg har konstateret at nogle af dem som sender mig reklamer udmærket ved hvilken by jeg bor i.

Når jeg søger på min ip adresse med whois, får jeg det også at vide.

Men det afhænger nok af hvilken udbyder man har , hvor tæt man kan findes på den måde.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-10-12 00:33

Det afhænger også af hvilken central man er tilsluttet. Men hvis det er spammer du vil have fat i så er det op ad bakke. De er sindsygt gode til at skjule deres rigtige ip adresse.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-10-12 03:16

Citat
sender mig reklamer udmærket ved hvilken by jeg bor i

Det er meget almindeligt, det er en form for ´robot´ der laver den slags ting,
ligesom den også finder kategorier der matcher dine osv, hvis du er inde på en købe side.
Der findes også såkaldte IP beskeder, men dem kender jeg ikke meget til.

Men en ting er sikker, du kan ikke som provat person få oplyst et navn og adresse på en PC`s IP adresse.
Lige sådan er det med udlevering af hemmeligt telefon nummer, hvilket sikkert er nemmere.
Og i begge tilfælde ulovligt.
https://www.google.dk/#hl=da&gs_nf=3&cp=4&gs_id=2g&xhr=t&q=send+message+to+ip&pf=p&sclient=psy-ab&oq=send+message+to+ip&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=8975139d753787ee&bpcl=35466521&biw=1016&bih=534