/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
tilfældighedsafspiller til my music
Fra : lham
Vist : 760 gange
100 point
Dato : 23-10-12 06:52

Nogen der kender et gratis program , der i tilfældig ( random) rækkefølge afspiller numre fra ens my music mappe-i stil med paseskærmsprogrammet gPhotoShow ?

win XP SP3 Home edit.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-10-12 07:02

Winamp spiller i random rækkefølge. Jeg har lavet en mappe med min musik, som jeg så overfører til winamp

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-10-12 07:02
Kommentar
Fra : lham

Dato : 23-10-12 07:25

Jeg vil helst programmet selv henter i my music ( eller andre steder som jeg angiver som gPhotoShow gør det )

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-10-12 08:45

Windows Media Player

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-10-12 08:53

Citat
Jeg vil helst programmet selv henter i my music ( eller andre steder som jeg angiver som gPhotoShow gør det )

Mener alle afspillere starter afspilning fra sidst åbnede mappe.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-10-12 08:55

Ellers prøv at Google på Random mp3 Player, der kommer masser af resultater.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-10-12 08:59

Media center kan du hente her, hvis du syntes det er flot.
http://www.team-mediaportal.com/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-10-12 09:14

Jeg er ikke helt med på hvad gPhotoShow er for en størrelse, men Winamp har sådan et lysshow der bevæger sig efter musikken, om man kan lægge sine egne ind ved jeg ikke

Kommentar
Fra : lham

Dato : 23-10-12 12:23

gPhotoShoww er et prgram som installeres og så kan vælges under kontrolpanel i pauseskærm.
Her kan man så i indstillinger i gPhotoShow feks vælge RANDOM og fra hvilke mapper du ønsker billeder hentet-resutat tilfældigt valgte billeder og ,ed selvvalg for tid de vises.

Det er musiknumre jeg ønsker at høre og ikke mærkelige skærmbilleder samtid.

Jeg kan ikke lige finde ud af hvordan Media Player klarer det

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 23-10-12 12:36

Klik på mappen med musik AFSPIL
I mediaplayer går du ind på AFSPIL i menú en og vælger BLAND
Min starter altid i den mappe der sidst blev åbnet

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-10-12 12:37

Citat
Klik på mappen med musik AFSPIL

Højreklik og afspil

Kommentar
Fra : lham

Dato : 25-10-12 13:21

mig-selv

Fandt nu ud hvor "bland knappen " er i Win Media player . desværre blander den så vidt jeg kan se/ høre kun inden for den samme mappe( album ) og ikke fra hele My music mappen incl delmapper med musik/albums.

Kunne godt have søgt på Google, men der er jo for mange-derfor spørsmålet stillet her så jeg kunne få et godt bud frra en tilfreds bruger.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-10-12 17:11

Prøv at opret en Play liste.
Mener der så importeres fra samtlige mapper? i samme Directory/ mappe = My music mappen
Citat
Win Media player . desværre blander den så vidt jeg kan se/

Når jeg vil høre mit musik, ikke så meget (100gb) så højreklikker jeg på mappen = afspil med WMP
(og der er altså mange undermapper)
og med funktionen BLAND/ mix INDSTILLET på forhånd, så afspiller den samtlige numre efter bedste blande stil.
Men det kan jo være, at det kun er mig der så heldig.

Det lader til du har en Engelsk sproget udgave? af XP

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-10-12 17:12

Hvad med en Dansk Pro?

Kommentar
Fra : lham

Dato : 27-10-12 10:06

mig-selv

Citat
når jeg vil høre mit musik, ikke så meget (100gb) så højreklikker jeg på mappen = afspil med WMP
(og der er altså mange undermappert dit citat her

Den der mappe "mappen=afspil med WMP " er det noget du selv "har skruet sammen " eller er det en del af Media Player ?

Jeg har en "stak" playlister alle samlet i my music mappen og det er jo fra den jeg vil have maskineriet til at vælge tilfældigt.
Det kan da ikke passe jeg skal til at oprette en "overordnet" playlist mappe med samme indhold som my music for at få det til at virke-eller hvad ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-10-12 12:23
Kommentar
Fra : lham

Dato : 27-10-12 17:44

mig-selv

På min media player har jeg slet ikke sådan en værktøjslinie som du viser billeder af " Filer -Vis osv osv... "
Min media player er på dansk.
Hvordan får jeg den værktøjslinie frem ?
Hvad hedder din media player -version mv ?

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 11-11-12 07:24

Tak for svaret mig-selv.
Det er ikke blevet helt som ønsket da det ikke er lykkedes at få random fra alle musikfiler, men kun fra enkelte mapper, forstår godt jeg så sandsynligvis kan lave en "sum musik" mappe med alle playlist i og så spille Random ( Bland) fra den, men pt synes jeg det et lige lovligt tidskrævende projekt.