/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
sende "link"
Fra : hovsada
Vist : 447 gange
50 point
Dato : 21-10-12 22:29

når jeg sender eller henviser til et link kopierer jeg ...men ser andre kan give linket et nyt og kort navn...hvordan gør man ???

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-10-12 22:43
Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 21-10-12 23:16

det kan jeg så ikke lige finde ud af ..vil gerne have en dansk beskrivelse !

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-10-12 23:20

Ingen ved hvad der gemmer sig bag et kort link, alle burde være lidt betænkelige ved at klikke på et link hvor man ikke ved hvilken hjemmeside linket fører til, prøv for eksempel at klikke på linket her:
http://5z8.info/stealgmailpassword--_h6h6jj_blackmarket
bare rolig det er et tip her på Kandu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-10-12 23:24

Citat
Enter a long URL to make tiny
du skal sætte det link som du vil gøre kort ind i linjen og klikke på knappen: Make tinyURL! så bliver samme tip som jeg lagde før til:
http://tinyurl.com/9bcalrr med TinyURL som Bille1948 viste link til

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 21-10-12 23:29

sommetider står der bare "her" eller et navn i stedet for linket. jeg søger en måde , hvor jeg kan forvanle et link til et enkelt ord !

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 21-10-12 23:29

forvandle

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 21-10-12 23:31

..jeg mener et ord, som jeg selv vælger !

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-10-12 23:33

Nå på den måde - det kan du ikke sætte ind her men du kan i Windows Live mail programmet (og måske flere mail programmer) indsætte den slags link, du kan også sætte den slags ind på din egen hjemmeside hvis du har egen side, det vil jeg ikke blande mig hvordan - jeg ved det nemlig ikke men er det i en mail som du bruger Windows Live mail til, så bare spørg

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-10-12 23:35

forvanle - forvandle - jeg mener et ord-------
øh er det over din sengetid

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 21-10-12 23:39

jeg bruger gmail

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 21-10-12 23:43

Citat
jeg bruger gmail
hvis du læser og sender mail fra din browser, så kan du ikke sætte et enkelt eller to ord ind som: Klik her men du kan sætte Gmail op i Windows Live mail programmet og så bruge funktionen som hedder Indsæt URL:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-live/essentials-other-programs
du henter en hel pakke af gratis Windows programmer, og så vælger du mail programmet og fravælger alle andre programmer når du installerer

Godkendelse af svar
Fra : hovsada

Dato : 22-10-12 02:11

Tak for svaret o.v.n..