/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Brug af gammel email adresse
Fra : bruuno117
Vist : 859 gange
300 point
Dato : 21-10-12 15:30

min kæremorharen gammel get2net email adresse som hun er glad for, hun kan stadig modtage mails, men hun har igennem længere tid ikke kunne sende mails. Er der nogen der kan hjælpe med at få det til at fungere igen, eller er get2net en saga blot? hvis det er tilfældet, kan man så genbruge adressen på en eller anden måde, så hun ikke behøver at få en ny?

Kommentar
Fra : peque

Dato : 21-10-12 15:40

Hvisa hun modtager men ikke kan sende, så er det fordi de har skiftet SMTP server - eller authentifikation på denne !

Hvilket SMTP server står der PT og hvilken authentifiklation bruges der ( skulle gerne være samme som til indgående server)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-10-12 15:49

Du skalvælge den smtp server som din internetudbydere bruger elers prøv smtp.gmail.com
http://support.google.com/mail/bin/answer.py?hl=da&answer=13287

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 21-10-12 15:54

Jeg har haft 2 get2net mail adr. den ene har jeg hele tiden sendt mail fra den anden er nu lukket -- muligvis fordi jeg ikke har brugt send mail fra den -- jeg se hvad de kommer af løsninger.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 21-10-12 16:12

min pop3 er ryle.get2net.dk og mine smtp er smtp.tele2.dk

anuarak: hvilken smtp server bruger du?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-10-12 16:18
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-10-12 16:32

get2net var jo i sin tid Tele2`s maildomæne.

Jeg ved ikke hvem der overtog Tele2, men betales der for ikke internet mere til pågældende udbyder lukker mailadressen før eller siden.

Det er nu 2 år siden jeg droppede TDC, men der kommer stadig mails ind, dog fra steder jeg ikke bruger mere.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 21-10-12 16:44

jeg synes bare det er mærkeligt at jeg stadig kan modtage, men ikke send fra den.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-10-12 16:52

Citat
jeg synes bare det er mærkeligt at jeg stadig kan modtage, men ikke send fra den.

Du betaler jo ikke noget til det, så vent blot til de opdager du er gratist, så stopper det automatisk...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-10-12 16:58

Det er ikke spor mærkeligt at du kan modtage men ikke sende, stmp serveren som du bruger at sende skal være fra din internetudbyder, men pop3 kan godt være fra en anden udbyder i dit tilfælde get2net.
åben kontoen som der er problemer med og ændre smtp serveren til din udbyder, hvis det er TDC så skal smtp være: asmtp.mail.dk og porten skal måske ændres til: port 587 pop3 skal du ikke røre ved.
Altså brug internet udbyderens smtp til at sende mails

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-10-12 17:02

Hvis ikke du kan finde ud af opsætningen så fortæl hvem der leverer din internet forbindelse, så vil en af os fortælle hvad der skal stå ved afsender(smtp) i mail kontoen

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 21-10-12 17:20

Tilbage i 2000 fik hun internet ved tele2 get2net, de blev så overtaget af telenor i 2007, i dag har hun internet hos det lokale såkaldte "egnsnet" som lejer deres forbindelse hos en af de store udbydere, jeg ved ikke lige hvilken.

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 21-10-12 18:13

bruuno117

Bohr@get2net.dk

smtpserver.get2net.dk

Port 587

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-10-12 18:49

Citat
Tilbage i 2000 fik hun internet ved tele2 get2net, de blev så overtaget af telenor i 2007, i dag har hun internet hos det lokale såkaldte "egnsnet" som lejer deres forbindelse hos en af de store udbydere, jeg ved ikke lige hvilken.

Der kan oprettes en ny mailadresse hos udbyderen så hun ikke behøver at bruge en webmail såsom gmail eller andre.
http://www.egnsnettet.dk/index.php/support/email/fa-en-ny-emailadr

Så kan hun evt. genbruge sit signatur der står foran @, men domænet skal ændres da det ikke er muligt at genbruge det gamle.

Og så sende en meddelelse ud til alle der hidtil har brugt den gamle.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 21-10-12 20:42

Citat
er get2net en saga blot?
ja get2net er en saga blot men så længe der kan modtages mail kan du godt bruge den gamle e-mail adresse (muligvis på begrænset tid) du skriver jo at den kan modtage men ikke sende og så længe der kan modtages mail kan kontoen godt sættes op til også at kunne sende, det kræver at du benytter udbyderens smtp server, hvis du kan genkende linket fra Luffea som udbyder så læs mere:
Du skal oprette en ny konto hos Egnsnettet og (hvis det er udbyderen som der er link til) så skal opsætningen være sådan:
Vælg at det skal være en pop3 konto og under modtagelse af e-mail pop3 skal der stå
Kode
mail.roendesnet.dk
ved afsender smtp skal skal der stå
Kode
smtp.roendesnet.dk
se mere her hvor du kan få vejledning til flere forskellige e-mail programmer:
http://www.egnsnettet.dk/index.php/support/email/opsaetning-af-emailkonto
når så du har opsat den nye konto hos Egnsnettet så skal du ind i indstillinger (egenskaber) på den gamle get2net konto og ændre ved afsender af mail smtp, der skal nu stå
Kode
smtp.roendesnet.dk
og vupti nu kan kontoen både sende og modtage mails, den nye konto behøver du slet ikke at fortælle venner og famile om, de kan stadig bruge den gamle e-mail adresse som du modtager med og når du vil svare fra den konto så sendes mail med Egnsnettets smtp
Det virker her hos mig, min gamle e-mail adresse fra dengang jeg fik computer virker stadig, det var en lokal udbyder som solgte forretningen til Cybercity og jeg skulle bruge Cybercitys smtp til at sende fra min gamle konto, senere skiftede jeg over til TDC og skulle igen ændre ved smtp serveren så jeg nu benytter TDCs smtp til at sende men stadig modtager mail til min gode gamle e-mail adresse
Hvis du har Hotmail eller Gmail så kan de sættes op til at kunne bruges i dit e-mail program og så kan du bruge deres smtp server til at sende fra den gamle konto.
For at gøre en lang historie kort så skal du kun ændre til internet udbyderens smtp og ikke ændre noget ved pop3 i den gamle konto, men du skal lige have en ny mail konto hos udbyderen før du kan anvende udbyderens smtp

Håber det er skrevet nogenlunde forståeligt, ellers spørg nærmere

Godkendelse af svar
Fra : bruuno117

Dato : 08-12-12 00:46

Tak for svaret o.v.n..