/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjælp søges: SVÆR Windows 7 Opgave
Fra : jansler
Vist : 969 gange
190 point
Dato : 20-10-12 10:43

Hej Alle

Min søn har et problem med sin bærbar.

Han valgte at formater i system recovery, da han følte at den var for langsom.

Efterfølgende har han genstarter computeren, og kommer hen til ""setup is preparing your computer for first use", kommer der først en message:

cmd.exe - applications error

This instruuction at 0x0000000076e2e98d referenced memory at 0x00007fefba16fa4. The required data was not place into memory because of an I/O error status of 0xc0000185

Han kan kun trykke ok - og gør det for at komme videre

Efter to minutter kommer der en ny besked :

Windeploy.exe - applications error

This instruuction at 0x0000000076e2e98d referenced memory at 0x00007fefba16fa4. The required data was not placed into memory because of an i/o error status of 0xc0000b5

Han trykker ok og herefter går computeren enten i helt sort skærm eller genstarter

Han har prøvet diverse ting, men intet lader sig lykkedes.

Han bruger windows 7

Bærbaren er følgende:
HP 662 Notebook PC
Processor type: Intel (r) Core (TM) i3 CPU
Processor Speed: 2266 MHZ

Er der en som har et godt råd?

Hilsen

Jansler

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 20-10-12 10:51

Windows skal geninstaleres ellers vil det ikke virke efter en formatering
Hilsen fox

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-10-12 10:56

Tror det er hardware fejl I/O muligvis ram

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 20-10-12 10:56

Hvis computeren havde windows installeret(ved køb) og ejer (desværre) ikke cderne, hvordan gør man så det?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-10-12 12:11

Så finder man en der kan lave et image.

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 20-10-12 12:27

Lån en windows cd af en du kender, serie nr står på en label på undersiden af pc...
Man kan ikke lave et image af noget man ikke har, øg et image af en anden pc er en pirat kopi

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-10-12 12:38

Citat
Man kan ikke lave et image af noget man ikke har, øg et image af en anden pc er en pirat kopi

Der tager du så fejl, hvis du går ind på en hvilken som helst windows 7 dvd, går ind i sources mappen så kan du finde en fil der hedder install.wim, med den kan du lave et image af Windows 7 versionerne, home basic til ultimate. Det kræver selvfølgelig man har værktøjerne, men det kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-10-12 19:22

webnoob - jeg tror han bliver rigtig glad hvis du yder den fulde hjælp.

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 20-10-12 19:37

Kommentar
Fra : xou

Dato : 20-10-12 19:43

nu er jeg ikke den dygtigste men imens du finde en win7 dvd eller ny harddisk kunne du download denne linux dvd rom og køre den fra dvd drevet så kan man da gå på nette og evt tjække email oa
http://www.ubuntu.com/download/desktop
du skal brænde iso på en dvd boote fra dvd drevet og vælge prøv ubuntu (uden at indstalerer)
iøvrigt kan en fejlkode betyde al muligt:
er der for meget støv i cpuens køler kan den køre langsom
er der ram der ikke køre ordenligt
er der en hardware der er i udu
Men ved at prøve at køre linux fra dvd drevet kan du se den køre godt nok,der følger værktøjer med dvden som at se om ram er ok (ved start op) og når den er startet op - kan du bruge det indbygget værktøj til at scanne harddike for fejl.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-10-12 10:31

jansler -> Det lyder som om den ikke når, at blive færdig med at installere Win7:
Citat
"setup is preparing your computer for first use", kommer der først en message:

cmd.exe - applications error

This instruuction at 0x0000000076e2e98d referenced memory at 0x00007fefba16fa4. The required data was not place into memory because of an I/O error status of 0xc0000185

Han kan kun trykke ok - og gør det for at komme videre

Prøv lige at starte op i fejlsikret tilstand [Tryk F8 ..efter BIOS boot skærmen ...men inden Windows starter]...så burde den kunne nå at installere færdig.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 22-10-12 15:52

MOLOKYLE --> når den starter i fejlsikret tilstand fortæller den følgende:

Install Windows

Windows cannot complete installation in Safe Mode.
To continue installing Windows, restart computer

Computeren genstarter og det samme sker igen "cmd.exe - applications error"

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 22-10-12 18:11

MOLOKYLE - Jeg får denne besked: Install Windows: Windows cannot complete installationin Safe Mode. To continue installing Windows, restart the computer - og så kan jeg klikke OK Og så er jeg tilbage til 'standard' beskeden: Setup will continue after restarting you computer, efter lang tid genstarter computeren og får jeg denne besked: Setup is preparing your computer for first use. Og så får jeg flg. besked:
This instruuction at 0x00000000773D98D referenced memory at 0x00000FEFBRC6FA4. The required data was not place into memory because of an I/O error status of 0xc0000185

Har du et godt råd?

pft
:-9 Janlser

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-10-12 18:49

Et forsigtigt gæt - det er vel ikke en driver til en SATA harddisk som mangler og den derfor ikke har lagret noget......................altså bare et gæt.

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 22-10-12 20:12

Ups.... slet ikke forstand på det du siger

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 190 point
Dato : 22-10-12 21:45

Citat
Et forsigtigt gæt - det er vel ikke en driver til en SATA harddisk som mangler og den derfor ikke har lagret noget......................altså bare et gæt.

Det har jeg svært ved og tro, det du evt. kan gøre er når du prøver og installere recoverien, så vælg reparer/repair og så kør en memory test.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-12 09:27

Når cmd.exe (command prompt) ikke kan køre, kan det enten skyldes en diskfejl eller at den bruger som 'prøver' at installerer Win7 ikke har tilladelse til at køre cmd.exe.

Cmd.exe kræver administrator tilladelse for at køre under installation.

Her er en del sprørgmål/svar der måske kan lede dig på vej?

http://www.softwareok.com/?seite=faq-Win-7&faq=23

Jeg har ikke selv Win7, så jeg er ikke helt inde i alt det der med at slå brugertilladelser til og fra

Hvis det derimod er en decideret diskfejl så er det selvfølgeligt et disktool der skal benyttes for at rette fejlen på disken:

http://windows.microsoft.com/is-IS/windows-vista/Check-your-hard-disk-for-errors

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 24-10-12 16:37

Mange tak til alle for jeres hjælp. Min søn sender sin bærbar videre til DTU, hvor han har en ven, som vil kigge på den.

Men det er den uheldige familie: Jeg kom til at spilde frugtsaft ned i mit tastatur på min bærbare Jeg har så prøvet at rense og der er kun bogstaverne n og m som sidder fast, men nu jeg har problemer med at åbne og får flg. besked: Windows kunne ikke starte. Det kan skyldes en nylig ændring af….. og så 1) Indsæt installationsdisken med windows……. Den har jeg ikke. Status: 0xc000000f. Hvad gør jeg? Kan I hjælpe mig igen?
På forhånd tak.
Jansler

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 24-10-12 16:39

Glemte at sige, at jeg godt kan få computeren til at starte op og Windowsbilledet kommer, men så går den i sort

jansler

Godkendelse af svar
Fra : jansler

Dato : 25-10-12 11:27

Tak for svaret webnoob.
Jeg fik løst mit eget problem med F8 og geinstallering.

Takk til alle for input og hjælp. Dejligt at kende www.kandu.dk