/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opgradering af pc
Fra : mig-selv
Vist : 349 gange
100 point
Dato : 20-10-12 08:31

Venter på en ny maskine med Win7 Home Premium 64, muligvis Win8

Men hvad med alle mine gamle programmer (32bits) kan de installeres uden problemer
tænker på Words og Adobe´s samt en masse andre.
Mener ikke man kan bruge MS XP Mode til dem.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-10-12 09:06

Citat
Men hvad med alle mine gamle programmer (32bits) kan de installeres uden problemer
tænker på Words og Adobe´s samt en masse andre

Ja det kan de, det er efterhånden ikke ret mange der ikke kan(hvis der er nogen).

De bliver installeret i mappen c:\programmer(x86)\

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-10-12 09:13

Fint, ellers kan det jo gå hen og blive en meget dyr omgang.
Men er det uden XP Mode, da jeg ikke mener Win7 Home kan bruge det.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 20-10-12 09:19

nej du skal have minium pro for at køre xp mode men du kan selv lave en virtuel xp mode med
vm player eller oracle vm virtuel box.
jeg har selv 64 bit pro 7 programmer for 32 bit køre godt nok.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 20-10-12 09:24

her er microsoft egen suppoprt
Kan jeg køre 32-bit programmer på en 64-bit computer?
De fleste programmer, der er beregnet til en 32-bit version af Windows, kan køre på en 64-bit version af Windows. Væsentlige undtagelser er mange antivirusprogrammer.

Enhedsdrivere, der er beregnet til 32-bit versionen af Windows, fungerer ikke på computere, der kører en 64-bit version af Windows. Hvis du forsøger at installere en printer eller en anden enhed, der kun findes 32-bit drivere til, vil enheden ikke fungere korrekt på en 64-bit version af Windows. Du kan få mere at vide om, hvordan du kontrollerer for drivere, under Opdatere en driver til hardware, der ikke fungerer korrekt eller på enhedsproducentens websted. Du kan også få oplysninger om drivere ved at gå til websiden Windows 7 Upgrade Advisor.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 20-10-12 09:24

Ja uden xp mode, men man kan godt installerer det ifølge denne side
How To: Setup XP-Mode on Win 7 Basic, Premium
http://www.tomshardware.com/news/windows-xp-mode-windows-7-win7,10213.html

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 20-10-12 09:55

Det er til at blive forvirret af.

Nå, men jeg må vel prøve mig frem, og kommer sikkert tilbage med flere dumme spørgsmål.
Eller køber en XP pro 64, har aldrig kunne lide den Win7
Skal lige have den nye maskine hjem først
Men tak for svar

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-10-12 10:16

velbekomme