/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Har 3 pc-spil jeg vil spille igen
Fra : alan57
Vist : 742 gange
200 point
Dato : 19-10-12 18:47

Det drejer sig om 3 pc-spil som jeg er meget glade for, men nu kan jeg ikke spille dem på denne pc og jeg forstår ikke for der var ikke noget i vejen når jeg kørte dem på den lidt ældre pc, men på denne kan jeg desværre ikke og det er jeg sku ked af for det var 3 rigtige gode spil, men er der nogen der kan hjælpe mig så jeg også kan køre/spille dem på denne pc.
Er der ikke nogen programmer jeg kan bruge til at få dem til at køre som de skal?.
På forhånd mange tak.
Alan Berg.
alan57

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-10-12 19:19

Det du kalder en PC er med garanti ikke en original ægte PC .

Derudover giver du ingen oplysninger overhovedet.
Så kan du heller ikke forvente hjælp der duer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-10-12 19:45

De ældre spil som har kørt på ældre computere med XP styresystemet, kan ikke altid køre på nyere computere.
Hvad er/var der på den gamle............................... XP / Vista
Og hvad er der på den nye.......... Vista / win7

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-10-12 21:08

Hvis det er spil du har brugt i windows XP og nu forsøger at spille i windows 7 ultimate, så vil muligheden være http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/explore/use-windows-7-to-run-windows-xp-mode

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 20-10-12 04:36

Det er 3 købe spil den ene er Tom Clancy,s ssn u-båd spil, Så har jeg 2 spil der hedder ACT of WAR
High Tresson og Act of WAR DIRECT ACTION alle sammen købe pc-spil.
alan57

Kommentar
Fra : poten

Dato : 20-10-12 09:05

Spillene er jo mindst 5 år gamle, så de kan jo garanteret ikke spilles på den, formentlig, nyere computer du har nu...
(Du skriver jo ikke noget om hvilket styresystem du vil have det til at køre på?)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-10-12 09:53

Der er store muligheder for at få det til at virke, læs her http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Make-older-programs-run-in-this-version-of-Windows

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 20-10-12 18:42

Jeg har Windiws 7 nuog de spil jeg her taler om er spil jeg er meget glade for, Mvh: Alan Berg
alan57

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-10-12 19:06

Ok du har windows 7 nu

Men hvad havde du så, da du kunne køre dine spil

Står der noget på dine spil om hvad de kan køre på - win98 - win XP - win Vista

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 20-10-12 19:26

Jeg havde XP.
alan57

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 20-10-12 19:55

Ok - spillet er nok på en CD.................læg den i og luk den automatiske start ned, så den CD bare ligger i drevet.

Start > skriv i søgelinien >>kompati > nu viser der sig et forslag > brug programmer der er ............
Klik på den

Og klik så på >>avanceret > og så >>kør som administrator > og så på næste > nu arbejder den lidt >klik på den øverste mulighed >> ikke vist > næste >

Nu skal du gennemse og finde strart ikonet >> programnavn.exe og følge guiden.
Vælg XP med SP 2 eller XP med sp3 når du får valget.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-10-12 10:17

alan57 - tak fordi vi måtte deltage i dit spørgsmål og bruge tid på det....... dejligt med klare tilbagemeldinger fra dig.

Godkendelse af svar
Fra : alan57

Dato : 26-10-12 16:09

Tak for svaret Eyvind.
Det vil jeg prøve og bentjuul jeg er ked af at jeg tog al din tid, men vi er jo ikke alle så gode til disse nye regnemaskiner som dig.
alan57