/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
dokument.
Fra : kenwood
Vist : 681 gange
200 point
Dato : 19-10-12 18:43

kan det lade sig gøre at scanne et dokunent ind på computeren,også oversætte der fra engelsk til dansk med google oversæt,,,frx med et brev ?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 19-10-12 19:56

Mener du et dokument på papir? I så fald skal du bruge et OCR program, det er et program der kan læse teksten fra det du skanner fra din skanner. Nogle skannere leveres med et OCR program, men der findes også programmer du kan hente og online programmer. Jeg må tilstå at jeg aldrig har prøvet, så jeg ved ikke hvordan du præcist gør, hvad der er bedst. Jeg har hørt at det ikke er helt enkelt.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 19-10-12 20:34

det er frx et brev på engelsk jeg vil scanne ind og oversætte til dansk med google oversæt, men hvor dan gør man og kan det lade sig gøre.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 19-10-12 20:58
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-10-12 21:06

Du kan os prøve med denne side!

Få tekst ind på pc'en uden scanner
Tag et billede af en tekst. Upload billedet til webtjenesten Free OCR. Og vupti: så kan du redigere i teksten. Prøv den smarte finte her
http://www.comon.dk/art/100957/faa-tekst-ind-paa-pc-039-en-uden-scanner

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 19-10-12 21:07
Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 200 point
Dato : 20-10-12 01:08

http://www.tracker-software.com/product/pdf-xchange-viewer
Denne pdf viewer har ud over de mange andre gode ting også gratis OCR
så hvis du scanner dit dokument til pdf (kan alle scannere) og åbner det med denne viewer i stedet for Adobe Reader kan du lave billedet om til alm tekst.
Denne tekst kan du jo så gøre med hvad der passer dig.

Som med alle andre software firmaer der giver noget væk gratis prøver de her også at tjene penge på reklamer så hold lige øje med tilbud om diverse toolbars.

Dansk OCR hentes seperat hvis du får brug for at lave danske breve om

Men husk nu lige at google translate langt fra er perfekt, du må ALDRIG bruge den til noget teknisk som fx. en brugermanual, det lærte en af mine venner på den dyre måde

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-10-12 03:16

Visse udgaver af Words har funktionen OCR indbygget i Words mappen (Office værktøjer) i Start

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-12 10:03

Og med mindre du vil bruge tusindvis af kroner på et ordentligt OCR program - glem det - det vil være så fyldt med fejl at det ikke kan bruges til noget....

Stik naboen et par bajere og lad ham oversætte det på "den hårde måde"
(det kræver selvfølgelig han kan engelsk til husbehov)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-10-12 16:42

Det betyder intet om hvor mange penge man bruger til et oversættelse program, det kan alligevel ikke oversætte så det er for normale Danskere at forstå, men Google er det nærmeste og gratis.
Derimod skal du scanne med en DPI på mindst 300 for at du kan få noget ud af det.

Hvis det er håndskrevet brev, så tror jeg der skal både det ene og andet program til,
for ikke at sige umuligt.

Ellers prøv at søg på nettet efter lektie hjælp eller lignende, der er mange der sidder og hjælper med oversættelser og lignende for private der ikke lige kan huske det de lærte i skolen
og så koster det ikke noget, bortset fra en tak, hvis man gider det.
Kan ikke lige komme med en url til det, men jeg har læst om det herinde.

Godkendelse af svar
Fra : kenwood

Dato : 20-10-12 16:59

Tak for svaret EXTERMINATOR.