/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
peugeot 406 med v6 motor
Fra : 190e
Vist : 435 gange
50 point
Dato : 19-10-12 16:58

vil hører om nogen ved om der er noget man skal værer opmærksom på ved en peugeot 406 v6 motor 3,0?? er det en god og driftssikker motor eller hvordan???

håber nogen kan fortælle mig noget om det.

190e.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-10-12 19:26

Man skal passe på ikke at trykke for meget på gaspedalen.

Kommentar
Fra : 190e

Dato : 19-10-12 21:46

Det var ikke det jeg mente

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 19-10-12 23:23

Citat
er det en god og driftssikker motor eller hvordan???

det er svært at sige ud fra de få oplysninger,

hvor mange km. har den kørt,.. ?
- og med hvilken 'type' ejer / ejere,...... (pæn, nobel / hård, race kørsel)
hvordan er den passet med service, især olieskift / filter .... (servicebog)
hvordan er den kørt,.......... by / landevejskørsel, (mange / få koldstarter)
er der træk på bilen........... (kørsel m/ Camping / Trailer)
hvordan ser den ud i udstødningen, ?
har du mulighed for at tage en kompressionstest, ?

bare for lige at tage nogle af de vigtigste oplysninger,

men ellers,.. som helhed, er der normalt ikke større problemer med Peugeot, end andre biler i samme prisklasse,
den er dyrere at rep. / udskifte / ombytte end en 4 cyl.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 20-10-12 00:50

Har C5 med samme motor. En komplet udstødning koster 24.000,- Men min, der kun har gået 85.000 går fint, har haft en def. tændspole (1 pr. cyl.) hvilket fik hele vognen til at ryste, som om katalysatoren havde fået diesel.
Den er lækker i dagligdagen, men dyr i drift (6-11 km/l), og man skal kende en ærlig mekanikker, ellers bliver man flået.

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 50 point
Dato : 20-10-12 10:41

Vores søn havde på et tidspunkt en 605 (samme motor) Der var dog mange ekstra ting på bilen som havde kørt ca. 100.00 km. Den kostede op til ca. 25.000 kr. om måneden - på værkstedet.
Det sidste han "ofrede" på den da motoren blev pillet ud og den fik nye lejer, stempler ventiler osv pga. Peugeot værkstedet i Fausing ikke kunne finde ud af, at det var termostaten der var årsagen til, at bilen stoppede uden for vores dør. Toppakningen havde bevirket, at der bl.a. kom vand ud af tændrørshullet, da tændrørene blev skruet af!
Det var efterfølgende et specialværksted der de udførte rep. med bl.a mny kobling mm. for bare 27.000 kr. - og så blev den solgt!

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 20-10-12 17:29

Citat
Vores søn havde på et tidspunkt en 605 (samme motor) Der var dog mange ekstra ting på bilen som havde kørt ca. 100.00 km. Den kostede op til ca. 25.000 kr. om måneden - på værkstedet.

Uhh,........... så er det nok ikke lige sådan en 'model' han bliver 'varm' på, det første års tid,..

Godkendelse af svar
Fra : 190e

Dato : 20-10-12 17:32

Tak for svaret alka.så er det ikke den jeg skal have. 190e.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 21-10-12 08:51

Selv tak 190e.