/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvilken sæbe er god til bilvask...
Fra : axelbjarne
Vist : 1179 gange
100 point
Dato : 19-10-12 16:46

Hvilken sæbe er god til bilvask...?

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-10-12 17:46

Jeg bruger denne, Wash and Wax autoshampoo
http://www.thansen.dk/product.asp?c=7806384092&n=1200297318&pn=-795013991
den er ganske glimragende, men der er da sikkert noget der er bedre!

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 19-10-12 18:38

Jeg bruger en flaske billigt opvaskemiddel til bilvask. Det er glimrende til mit brug, da jeg alligevel foretrækker go` gammeldags håndpolering og efterfølgende voksbehandling.
Det der med voks i sæben synes jeg sætter sig som en fedtet hinde på ruderne, - men det er jo sikkert en smags sag.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-10-12 18:53

Citat
Det der med voks i sæben synes jeg sætter sig som en fedtet hinde på ruderne,

Ja det er ulempen, man skal pudse vinduer bagefter!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-10-12 19:13

Sulfosæbe er absolut uegnet. Det trænge ins i alle samlinger of virker korrosionsfremmende.
De sprækker kan du ikke komme ind og polere i.

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 100 point
Dato : 19-10-12 19:25

alm. autoshampoo ... koster ikke mange kr... så hvorfor eksperimentere,.. ?
pas meget på med sulfo,... 'æder' fedtet i lakken siges der.

Citat
Ved vask i hånden skal man bruge et vaskemiddel, som er specielt beregnet for bilvask. Husholdningsmidler indeholder salt og andre stoffer, som kan skade lakken.

http://www.bilpriser.dk/guide.do?guideid=73

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 19-10-12 19:28

men en microfiber klud er god,.. i stedet for vaskeskind.
hos Thansen kan du købe et lille mikrofiber håndklæde til 49 kr. (står ikke i kataloget/websitet)

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 20-10-12 02:00

Microfiber klude fås også de fleste steder hvor man køber husholdnings sager.

I øvrigt har jeg gennem flere år forsøgt at tømme en dunk ganske almindelig billig supermarkeds hårshampo - til bilvask.
Til sidst røg dunken ud stadig 1/4 fyldt, da den var revnet efter flere års brug og smiden rundt.
Det rustede mine biler hverken mere eller mindre af, men de blev fint rene og duftede dejligt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-10-12 10:02

Jeg bruger en blanding af Turtle shampoo og Alaska lakrens, og det virker perfekt.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 20-10-12 10:44

Jeg vasker bilen i koldt vand. Skal den have "sæbe" inden polering med Ultra Glozz, bruger jeg vores hårshampo!

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 21-10-12 08:25

Tak for svaret EA_HS.