/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Lenovo pc
Fra : hightowernr1
Vist : 556 gange
25 point
Dato : 19-10-12 09:25

Er denne mon ok til en nybegynder dame på 71 unge år. Hun skal kunne mail, surfe lidt og kunne bruge netbank.
http://www.proshop.dk/Baerbar/Lenovo-B570e2-5215-15.6-Incl.-Bullguard-2353182.html

Accepteret svar
Fra : kivi

Modtaget 35 point
Dato : 19-10-12 09:44

ja den er ok som en god nybegynder pc men pil lige office ud inden hun begynder at bruge den

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 19-10-12 09:52

Hvad mener du med pil lige ud? Havde planer om at ligge en office 2003 ind, som jeg har liggende.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-10-12 10:50

Tag ikke den win 8 med .......................................det er et forvirrende styresystem som mest er beregnet for tablets og smartfphone.

Da alle andre som skal kommunikere med damen sikkert har office 2010 vil det være en god ide at installere Libre Office som er helt gratis og kan snakke med alt det "nymodens".

Husk at smide den prøve office ud inden den aktiveres.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-10-12 11:32

Som system skulle du vælge XP da der ikke dumper advarsler op i tide og utide,
det kan sikkert skræmme livet af en dame på 71, der intet ved om det.
Og Words 2003 er også nem at gå til for den uerfarne.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 19-10-12 11:39

Sikke dog en masse vrøvl der bliver skrevet her...

Er det mon den samme maskine der er tale om?

Citat
Tag ikke den win 8 med .......................................det er et forvirrende styresystem som mest er beregnet for tablets og smartfphone.

hvor står der noget om win8 i teksten?

Citat
Som system skulle du vælge XP da der ikke dumper advarsler op i tide og utide,

Man går da ikke tilbage til XP som ikke længere opdateres!

Detaljer
Producent: Lenovo
Varenummer: 2353182
Model: N2F27MX
Ean: 887263305758
Kategori: Bærbar

Produktbeskrivelse
Lenovo B570e2 5215 - 15.6" - P B970 - Windows 7 Home Premium 64-bit- 4 GB RAM - 320 GB HDD
Systemtype
Notebook
Operativsystem Windows 7 Home Premium 64-bit
Processor
Intel Pentium B970 / 2.3 GHz / 2 MB Cache
Hukommelse
4 GB DDR3
Lagring
320 GB HDD / 5400 rpm
Optisk drev
DVD-skriver
Billedskærm
15.6" LED baglys 1366 x 768 / HD
Grafik
Intel HD Graphics
Netværk
802.11n , Gigabit Ethernet
Batteri
6-cellet
Dimensioner (B x D x H)
37.8 cm x 25.2 cm x 3.35 cm
Vægt
2.42 kg
Microsoft Office Preloaded
Inkluderer et præ-loadet billede af udvalgte Microsoft Office 2010 suiter. Køb et Office 2010 produktnøglekort eller disk for at aktivere præ-loadet software på denne PC.
Lokalisering
Engelsk, Nordisk / Danmark, Finland, Norge, Sverige

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 19-10-12 11:41

SUPERFIN maskine som er nem at gå til, med lidt hjælp naturligvis...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-10-12 11:42

Citat
og få Windows 8 Pro for kr. 119
Står der vist.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 19-10-12 12:00

Det er en fin maskine, behold Windows 7. Om du kan klare dig med Office 2003 ved du nok bedst selv. Office 2003 er lidt gammel og flere begynder at benytte de nye dokumenttyper fra de nyere Office versioner, som 2003 versionen ikke kan læse. En udvej kan være at installere libreoffice, som er gratis.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-10-12 12:00

Citat
SUPERFIN maskine som er nem at gå til, med lidt hjælp naturligvis...

Og tid ikke mindst (damen er 71) og vil sikkert bare på nettet her og nu
Citat
XP som ikke længere opdateres!

Hvor har du den fra?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 19-10-12 12:03

der er sagt en masse og ingenting men min erfaring med nybegyndere er at så lidt som vel mulig der er rigelig at holde styr på for dem ,hvorfor jeg skriver fjern office er at der er ikke noget som vil betale for den og skulle de have en office er der den gratis version som er udemærket
men lad værre med at komme med alt det rent ud sagt bavl det forvirre mere en det gavner

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 19-10-12 12:18

Om XP support:
http://support.microsoft.com/lifecycle/search/default.aspx?sort=PN&alpha=Windows+XP&Filter=FilterNO

Så vidt jeg kan se udløber den udvidede support 08-04-2014, nok ikke noget jeg ville satse på til en ny PC. Windows 7 kører i øvrigt fint.

Godkendelse af svar
Fra : hightowernr1

Dato : 19-10-12 12:37

Tak for svaret kivi.
Jeg køber maskinen, tror den er fin til min mor på 71. Sletter office derpå, og overvejer lige om jeg skal ligge libre eller office 2003. Jeg bruger selv w7 og er yderst tilfreds, så de er også fint til hende.
Ved at der er mange meninger om pc'er, men der var da ingen der var negative, så kan maskinen da ikke være helt ringe. Jeg kender ikke libre, men prøver lige selv at tjekke det ud.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 19-10-12 13:16

du kan godt lægge office 2003 ind den er enklere end 2007

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-10-12 14:54

Citat
overvejer lige om jeg skal ligge libre eller office 2003

Begge kan fint køre på samme maskine og som sagt kan Libre åbne de nyeste filer..........gratis.