/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
Salg af hus?
Fra : zuri
Vist : 887 gange
100 point
Dato : 19-10-12 00:01

Vi besluttede for over et år siden at sætte vores hus til salg, og som så mange andre har vi svært ved at sælge.
Nu er problemet bare at vi har besluttet, at vi skal skilles, men......hva gør vi lige med huset, når vi ikke kan sælge?
Ingen af os kan sidde alene og ingen af os kan flytte, fordi vi ikke kan sidde med to huslejer!
Vi føler os ret meget fanget.....hva gør andre ? Og er vi bare nødt til at dumpe prisen?

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 19-10-12 00:15

Ja enten må man sælge billiger ellers kan det komme på tvangsauktion

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 110 point
Dato : 19-10-12 00:26

Det er en rigtig træls situation i står i, desværre er der rigtigt mange andre der står i samme situation.

Der er vel ca: 2 ting i kan gøre:
1: Sælge huset til den pris i kan få for det nu.
2: Beholde huset indtil i kan sælge huset til den nuværende pris.

I det første tilfælde kommer i nok til at bære et tab, i ender måske med en gæld. Men i kan komme videre, starte et nyt liv, hver for sig.

I det andet tilfælde, kan i enten vælge at blive boende i huset begge to, eller lade den ene flytte, og så finde en ordning med den ekstra husleje. Der er rigtig mange chancer for konflikter mellem jer, ved denne metode.

Hvis boligpriserne stiger hen over det næste år, kan der være god økonomi i at beholde huset. Der er også den mulighed at den rigtige køber først er klar om et halvt eller et helt år. Jeg tror personligt ikke at priserne på huse stiger ret meget de næste par år, men de falder næppe ret meget. Hvis jeres hus er et standard parcelhus, er gevinsten ved at vente på den rigtige køber nok ikke så stor, men hvis det er et specielt hus (liebhaver hus), kan der være en ide i at vente. Men i har allerede ventet et år. Imod at beholde huset taler også at i får to huslejer i den periode, det kan godt vare et par år.

Når i skal vælge, skal i også overveje hvor stort en gæld i vil ende med, ved at dumpe prisen så i kan komme af med det nu.

Desværre er der ikke rigtigt nogen gylden løsning, hvor helten og heltinden ridder lykkeligt ud mod solnedgangen i morgen. Jeg vil nok anbefale jer at sænke prisen på huset, få det solgt og så komme videre.

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 19-10-12 01:02

Der er ingen af jer der har fundet en ny, som kunne flytte ind sammen men den som sidder tilbage med huset også sælge huset til den pris som i gerne vil ha, altså at den ene af jeg flytter og den anden bliver i huset og han/hendes kæreste flytter ind til huset er solgt og de så finder noget at bo i der efter

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-10-12 05:44

Kan i ikke udleje huset.
Hvis huset har været til salg i 1 år, ser det sikkert ikke lysere ud det næste år.
Problemet er sikkert at i har optaget lån i huset, fra den tid hvor det var sælgers´ markede
og derfor ikke kan få de tårnhøje priser, boligerne dengang blev solgt til.
(Og dem der dengang lånte penge i huset, helt op til eller over skorstenen, til eget forbrug, har jeg ikke ligefrem ondt af.)

Kommentar
Fra : BilstrupV

Dato : 19-10-12 09:10

vi har besluttet, at vi skal skilles

Og det gør altid ondt til flere sider, så hvis par-rådgivning kunne hjælpe jer, tænker jeg, at det må være et forsøg værd.
Jeg kender ikke værdien/succesraten for en sådan rådgivning, men skilsmisse gør altid ondt, og måske kunne det gøre lidt mindre ondt at finde overbærenhed med de ting, som skiller.

Jeg ønsker jer det bedste

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 19-10-12 13:08

enten må i jo finde ud af at bo sammen til huset er solgt, eller også må i sætte prisen ned-
der er sgu ikke så mange andre muligheder hvis i vil derfra på en anstændig måde.
det kan jo i værste fald koste jer en del penge, hvis salgsprisen kommer for langt ned, men det er der rigtig mange andre der har prøvet de seneste år.
du må for alt i verden ikke begynde at leje huset ud, medmindre du får en klar skriftlig aftale med lejer om, at han skal fraflytte huset når det bliver solgt.
uden sådan en aftale, er det næsten umuligt at komme af med en lejer.

Godkendelse af svar
Fra : zuri

Dato : 20-10-12 12:40

Tak for svaret fun2.

Tak til jer alle.
Vi må se om vi kan holde ud lidt endnu, selvom det er svært.
Parrådgivning er prøvet og ingen af os har fundet en anden.
For længe siden gjorde vi op, at vi ikke turde leje ud, så nu vi bare se hvad tiden bringer.