/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ikoner vil ikke virke!
Fra : Nul7
Vist : 407 gange
100 point
Dato : 18-10-12 21:20

Hej jeg prøver endnu engang, der må være´en blandt jer Kandu-er der dur/kan hjælpe mig.
Hvorfor kan jeg ikke på alm. mapper som jeg selv har lavet ændre ikonet?
Det er ikke alle, men de fleste. Jeg køre win7. og bruger windovs normale ikoner.
Jeg har instaleret et program "Folderico" det er det samme med dette.

vh. 07

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-10-12 21:38

Det er måske som du fik at vide i det annullerede spørgsmål...
Citat
Det kunne være system mapper der ikke kan ændres, eller de er skrivebeskyttet.
http://www.sevenforums.com/tutorials/23825-folder-icon-change-windows-7-default-folder-icon.html

Eller dette måske!
I believe the problem is that you are in "Documents Library" view, rather than the actual "Folder Location"

1. Right-click the folder you want to change the icon of
2. Select "Open Folder Location"... it's just above "properties"
3. Once you are in the "Folder Location", right-click the folder again that you want to change
4. Select "Properties" at the bottom
5. Select "Customize"... the far right tab
6. the "Change Icon" button is at the bottom

[Note: For the changed icon to show up in the "Library" view also, you may need to close and re-open file explorer]
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-files/how-do-i-change-folder-icon-windows-7-if-there-is/ab7470d7-2be3-4e9e-94fd-99362d4d7f28

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 110 point
Dato : 18-10-12 21:40

Det er som udgangspunkt ikke muligt og skifte ikon på mapper og filer i Windows 7, det er ikke noget problem på genveje.

Det findes dog en løsning. Flyt mappen ud på skrivebordet, højre klik -> egenskaber -> vælg fanebladet Tilpas, derinde kan du så ændre på ikonet. Husk og tryk Anvend og OK, derefter kan du flytte mappen tilbage. Det er mig bekendt den eneste måde, men mindre du ønsker og købe et program der kan gøre det for dig.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-10-12 21:45

How To Change The Icon of Any Folder in Windows 7
http://www.blogtechnika.com/how-to-change-the-icon-of-any-folder-in-windows-7/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-10-12 21:48

How to Customize Icons in Windows 7 and Vista
http://www.techtipsgeek.com/how-to-customize-icons-windows-7-vista/7874/

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 21-10-12 14:01

Tak for svaret webnoob.
Det passede til mine evner, og det virker selv om det kan være besværlig ved store mapper, der kan tage sin tid. Tak 07

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-10-12 14:18

selvtak!