/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Undgå smitte fra fælles mobiltelefon?
Fra : PeterLauridsen
Vist : 665 gange
100 point
Dato : 18-10-12 12:45

Vi er otte på arbejde der skiftevis har vagttelefonen, en almindelig Nokia mobiltelefon.
Hvordan undgår man at vil alle får influenza hvis en får det.
Findes der plastikposer, desinfektionsmiddel eller andet, der kan forhindre spredning af smitte via telefonen?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-10-12 12:50

Tør den med en klud med sprit på

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-10-12 12:52

Eller bliv vacineret

Kommentar
Fra : Charlottefrich

Dato : 18-10-12 12:53

God håndhygiejne, eventuel afspritning af telefonen ved overlevering og en influenzavaccination.

Det er umuligt at sikre sig mod influenza, men almindelig sund fornuft, begrænser det selvfølgelig lidt. Smitten overføres jo ikke kun via telefonen, men også via dørhåndtag, kuglepenne, hosten m.m. og man smitter allerede inden man har symptomer.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 18-10-12 14:04

kom en smule spritgel på en klud og tør den af.
Det er vist det bedste du kan gøre.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : PeterLauridsen

Dato : 18-10-12 14:33

Jeg har tidligere renset et tastatur med sprit. Spritten opløste også bogstaverne på tastaturet. Det kan dog være, at kvaliteten på mobiler i dag er bedre.

Influenzavaccination er ikke en mulighed for mig. Jeg vil hellere have ren influenza end få sprøjtet enfluenzasmitte blandet med formaldehyd og æggehvide m.m. ind i mig. For mange år siden insisterede en kvindelig kollega på at få en influenzavaccination af arbejdsgiveren. Hun var efterfølgende indlagt på et hospital i seks dage med en alvorlig luftvejssygdom.

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 18-10-12 14:48

Problemet løses ved at man har hver sin telefon og man så stiller telefonen om til den der har vagt ....... Hvor svært er det........

Mvh Bassebo.......

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-10-12 15:53

Hvis telefonen kan holde til 8 menneskers brug, kan den helt sikkert også holde til lidt sprit.
Og du skriver ikke hvis? eller hvem telefonen tilhører, er det arbejdsgiverens, så sprit den til og klag når i ikke kan se tasterne mere.
At pakke den ind, vil jeg mene er den rene sundheds bombe.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-10-12 17:31

En disifiserendes serviet som den i din førstehjælpskasse som jo er obligatorisk at have i en firmabil

Husk nu den skal ikke vaskes bare tørres af

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-10-12 18:43

Du kan købe en vandtæt pose til jeres tlf, den er nem at løbe over med en klud, og du kan sagtens bruge tlf, selv når den er i posen.

http://www.kajakfreak.dk/group.asp?group=17

Accepteret svar
Fra : nosunshine5

Modtaget 100 point
Dato : 18-10-12 23:54

Du kasn investere i et hylster der dækker helt, der passer til den pågældende mobil. Tag det på ud over.

Det kan sprittes af.
Når du har sat det på og du kan nu bruge den.
Selvfølgelig ved en touch er det nok ikke så anvendeligt.

Godkendelse af svar
Fra : PeterLauridsen

Dato : 19-10-12 09:18

Tak for svaret nosunshine5.