/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Acer Extensa 5220
Fra : Peterfilstrup
Vist : 368 gange
300 point
Dato : 17-10-12 19:03

Hej i gruppen.
Jeg har et problem med en Acer Extensa laptop. Powerknappen sidder fast, så maskinen ikke kan startes. Jeg har så haft dækpladen af og kigget på problemet. Når dækpladen bliver løsnet i højre side virker powerknnappen, men når pladen så bliver trykket ned i låsene, bliver powerprintet trykket så hårdt op mod dækpladen at knappen ikke virker. Er der nogen der har en god ide til hvordan man undgår dette.
Peterfilstrup

Accepteret svar
Fra : sferling

Modtaget 310 point
Dato : 17-10-12 19:11

Kender ikke maskinen, men det lyder som om, der er et hul i dækpladen som powerknappen 'stikker op af' - og at dækpladen så presser sidelæns på knappen, så den sidder fast.

Hvis det er sådan, har du så overvejet noget så lavteknologisk som at file hullet lidt større ?

Kommentar
Fra : Peterfilstrup

Dato : 17-10-12 19:14

sferling: Hehe nej det har jeg ikke overvejet, men det virker ikke som om knappen sidder fast i kanten, blot at printet bliver trykket hårdt op mod dækpladen, men forslaget tages selvfølgelig under overvejelse*SS*

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 17-10-12 20:02

Så må der vist folk med kendskab til netop den maskine på banen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-10-12 08:11

Prøv at læg et stykke elastik eller andet ikke ledende materiale mellem kontakt og dækpladen, der hvor du mener kontakten bliver presset, kunne tyde på kontakten ligger skævt.

Kommentar
Fra : Peterfilstrup

Dato : 18-10-12 18:02

mig-selv .
Hej, det er skam prøvet, dog med en filtdut, men det har ingen effekt, jeg mistænker det er hængslerne der laver problemet, så skærmen vrider.

Godkendelse af svar
Fra : Peterfilstrup

Dato : 18-10-12 22:26

Tak for svaret sferling.

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 19-10-12 15:06

Jo tak - skal vi nærmere, må der nok et eller et par billeder til.

Kommentar
Fra : Peterfilstrup

Dato : 19-10-12 20:35

sferling.
JA det skal der jo nok, men lige nu leger jeg med tanken om at bestille nogle nye hængsler til skærmen, det virker nemlig som om at det er hængslerne der laver problemet, da de er blevet slidte og iflg. folk på nettet er det den hyppigste årsag til problemer med den model, da skærmen vrider og dermed kan ødelægge dækpladen til powerknappen og lignende. Bagcoveret er også knækket p.g.a træge hængsler og det koster sgu næsten en bondegård, BRUGT*GG*