/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Er mit word dokument til at finde?
Fra : mej4
Vist : 408 gange
300 point
Dato : 17-10-12 18:34

Jeg er netop blevet færdig med en opgave, som jeg skal aflevere. Jeg gemmer den, derefter tjekker jeg, lige inden jeg sender min opgave, om det er det rigtige dokument. Det er det ikke!
Jeg kan ikke finde det rigtige? Jeg har forsøgt at søge efter den over alt på min computer, og som det eneste finder jeg et dokument med et navn og en ændringsdato, der stemmer overens med min opgave. Det er en lnk-fil, som så vidt jeg ved er en genvejfil, men det er som om at den fører tilbage til en anden fil, som blev ændret 10 dage siden.. der står nemlig kun meget lidt på den. lnk-filen bliver ved med at ændre ændringsdato for hver gang jeg åbner den, men der er intet spor af den rigtige fil..
Hvordan finder jeg min opgave, hvis det overhovedet er muligt?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-10-12 18:40

Gå til start > i søgefeltet skriver du et unikt ord fra det dokument du skal find > og så søg
Evt kan du under søge kriterier få den til at søge overalt.

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 17-10-12 18:42

Det har jeg også gjort, men den er der ikke. Kun den lnk-fil, som ikke er den rigtige

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-10-12 18:46

Tja - så er der chance for at du har overskrevet den.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 17-10-12 18:52

http://www.piriform.com/recuva
DOWNLOAD RECUVA DET KAN FINDE SLETTET FILER OG SKRIV HVAD DET SKAL LEDE EFTER

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 17-10-12 19:00

Søgefeltet er kun i win 7 eller, hvis man har installeret 'windows desktop search', tror jeg nok den hedder, på f.eks. win XP.

Hvad mere præcist søger du med, i hvilket styresystem og hvor er søgeprogrammet indstillet til at indeksere filernes indhold og ikke bare filnavnene ?

Man må regne med muligheden for at man er kommet til at give filen et andet navn uden at være klar over det - og man kan som Eyvind er inde på f.eks. have slettet det meste af teksten i dokumentet lige før man gemte det sidste gang.

Gem altid vigtige ting i generationer af udgaver i løbet af skabelsen, så man aldrig risikerer at skulle begynde helt forfra igen - selv om det jo heldigvis går hurtigere anden gang

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 17-10-12 19:03

God idé med Recuva, som også har reddet mig i nogle situationer.

Hvis du er har meget fri plads på din harddisk og er lidt heldig, kan det være at Recuva kan finde flere udgaver af dit dukument, som er slettet - af dig eller sikkerhedsgemningen i Word - men ikke overskrevet endnu.

Så kan du gendanne alle versioner og se, hvilken der er tættest på den færdige opgave.

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 17-10-12 19:39

Jeg bruger XP, men jeg er næsten så sikker som jeg kan blive på navnet, og jeg har heller ikke slettet noget lige inden jeg gemte. Men jeg trykkede jo gem og det hele inden jeg lukkede, og fik heller ikke nogen påmindelse om jeg er sikker på om jeg ville lukke dokumentet ned. Derfor kan jeg ikke forstå, at den ikke er til at finde. Og jeg har søgt efter alle dokumenter der er blevet ændret inden for det sidste døgn.Skulle Recuva være i stand til at finde den hvis den er her et sted?

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 17-10-12 19:45

Haha, nej vent jeg bruger vista

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 17-10-12 20:09

Det lyder ikke nemt at gennemskue, hvad du har lavet. Tit oplever man at man ikke ved, hvordan noget er gået galt og har nogle gange glemt noget man har gjort. Det er en erfaring mange it-nørder har gjort sig.

Jeg har ikke lige nogle gode idéer så, tror jeg.

Recuva kan finde alle de filer på disken som er slettede (fra filsystemets katalog over filer og deres placering) og derfor usynlige for filsystemet, men som stadig ligger på disken og kan genskabes mere eller mindre, hvis altså ikke de er blevet overskrevet i mellemtiden.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-10-12 20:20

Jeg har ikke Vista kørende....................men er du sikker på at du har søgt globalt på computeren.

Du skal ikke søge på filnavnet men på et ord som er i den fil du vil finde.

Hvis du har lukket computeren ned uventet, så gemmer word det sidste der er lavet.
Den gemmer i en fil med dollartegnet $

Kommentar
Fra : JegCain

Dato : 17-10-12 23:28
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-10-12 04:41

Der var et eller andet klogt hovede herinde der kom med dette link
http://funk.eu/smf/
hvis du kender teksten i din fil, så skriv det i SEARCH og du finder det

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-10-12 04:49

Hvis det er Words, så prøv at åben programmet og se efter i = FILER - seneste, der kommer en række med de senest åbnede, eller samme sted FILSØGNING