/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
DL videoer på nettet
Fra : LarsSimoni
Vist : 434 gange
100 point
Dato : 17-10-12 09:53

Hej allesammen

Jeg håber I kan hjælpe mig med at finde et program hvorfra jeg kan downloade videoer fundet på nettet.
Der er naturligvis forskellige programmer der virker til YouTube-videoer, men det her klip ligger inde på nedenstående sti:
http://www.dr.dk/bonanza/serie/drama/fiskerne.htm

Der er i alt 6 klip, men når man ser hver enkelt, så kommer der ikke en individuel adresse som jeg så kan sætte ind i et program ligesom 'YouTube-downloader'.
Nogle forslag til hvad jeg kan gøre? :)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-10-12 12:28

Henter næsten alt fra nettet

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-10-12 12:31

Citat
så kommer der ikke en individuel adresse

I programmet kommer der en ny linie når du skifter afsnit, bare marker den og klik download

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 17-10-12 19:20

Det ser faktisk ud til at være et ganske udmærket program.
Desværre så kan jeg bare ikke starte videoerne når jeg 'bruger det som browser', ligesom jeg kan i IE el. Chrome..
Jeg kan sagtens fra tv2sport.dk, men ikke fra den her side.

Andre alternativer, for det er noget i den dur her? :)

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 17-10-12 19:44

Jeg kan fortælle det er Flash-videoer, hvis det gør nogen forskel..
De forskellige 'flash-downloader' har jeg naturligvis prøvet, dog uden held :(

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 17-10-12 19:57

Ligegyldigt hvor mange forskellige programmer jeg forsøger at hente, så kan de 'ikke finde' nogen video, ligesom de eksempelvis kan på tv2sport.
Det er underligt, for det er Flash på det nævnte link, ligesom det er på tv2sport.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-10-12 05:09

Citat
Desværre så kan jeg bare ikke starte videoerne

Går ud fra du har opdateret flash osv, ellers prøv at slå din firewall fra, og brug Windows istedet for.
Citat
http://www.dr.dk/bonanza/serie/drama/fiskerne.htm

Virker perfekt på min pc, samt jeg har hentet en masse andet fra siden og dr.nu

Jeg havde dog engang samme problem som dig, med ikke at kunne starte film på siden.
Kan du starte film i almindelig browser vindue.

Prøv at åben Windows media player og sæt den til automatisk genkendelse - under funktioner
http://www.gratisimage.dk/image-942E_507F7220.jpg
og under filtyper sætter du til at afspille alt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-10-12 05:31

Når der er en film eller andet på nettet jeg ikke lige kan hente med andre programmer, så bruger jeg dette.
http://jdownloader.org/
Installer programmet, har du seneste udgave af Java så spring det over, og ellers bare klik ja til det du vil have.
Åben programmet, når du så markerer et link i din browser, går det lige over i programmet
og er klar til at blive hentet ned nu eller senere.
Men det virker desværre ikke på dit link.

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 18-10-12 09:01

Mht jdownloader, så nej, så vil det desværre ikke virke når jeg ikke har et direkte link.

Det er underligt at du godt kan hente de her afsnit af Fiskerne via StreamTransport, når jeg ikke kan få den til at finde nogen.
Jeg kan sagtens sætte dem til at spille i min almindelige browser.

Windows Media Player, hvad har det med sagen at gøre? :)

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 18-10-12 11:15

Citat
Windows Media Player, hvad har det med sagen at gøre? :)

Godt spørgsmål, men hvis indstillingerne ikke er sat som de skal, så kan du ikke se noget.
Der må være et eller andet der blokkere for funktionerne i din Streamtransport.
Har du tilladt kørsel af programmet + muligvis popup´s gennem din firewall.
Får du billedet fra Hulu.
Her er programmet blokkeret af min firewall
http://www.gratisimage.dk/image-6ACE_507FC835.jpg
Uden firewall - men med Windows firewall
http://www.gratisimage.dk/image-C076_507FC835.jpg
Her kan jeg så ellers bare hente hvad jeg vil
http://www.gratisimage.dk/image-823B_507FC835.jpg

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-10-12 11:17

Citat
Her er programmet blokkeret af min firewall
http://www.gratisimage.dk/image-6ACE_507FC835.jpg
Citat
Indsæt dit citat her

De 4 stjerner **** i browseren er fordi jeg tog disse billeder og ikke en forkert url

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-10-12 11:21

Citat
Får du billedet fra Hulu.

Og der skulle så have stået fra Streamtransport.

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 18-10-12 17:37

Ej ha, det er jo lige præcis ligesom dit billede nr. 3 ser ud, det skal se ud - så kan det altså godt lade sig gøre, wuhu :D
Jeg får billedet fra StreamTransport, ja - når jeg går ind på siden på DR, så er der også en bjælke i toppen af billedet fra DR af, som ikke er der når jeg tilgår siden i en browser, men kan jeg også se du slipper for.

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 18-10-12 17:48

Nej ved du hvad, nu tror jeg sgu den er der :D

Den fandt i hvert fald en fil ved 1:6, så har sat den til at downloade - lad os se om ikke den er god nok, jeg skal nok lige vende tilbage :)

Godkendelse af svar
Fra : LarsSimoni

Dato : 30-10-12 19:43

Tak for svaret mig-selv. Det var skide dejligt! :)