/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Vandbakkelse.
Fra : piaskov
Vist : 1684 gange
100 point
Dato : 16-10-12 19:34

Hejsa.
Skal ha' en del gæster.
Jeg vil meget gerne ha' tid til at spise sammen med dem...men jeg skal bage vandbakkelser der skal bruges til deserten.
KAN jeg lave dejen og eftermiddagen og vente med at bege dem til de skal bruges ??
De skal være varme til det ejg skal lave.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 110 point
Dato : 16-10-12 20:28

Nej, du laver dejen om eftermiddagen. og så bager du dem,

de kan så være blevet lidt bløde om aftenen,
og defor, lige før de skal bruges, varmer du dem et par minutter i ovnen...

Det siger, ikke jeg, men min kloge kone, der er ekspert i vandbakkelser.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 16-10-12 20:45

Nej, desværre Piaskov.

Vandbakkelser kan hverken gemmes som dej, eller varmes op igen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-10-12 21:46

>kan hverken gemmes som dej,
enig

>eller varmes op igen.
ikke rigtigt,

min kone har sogar vandbakkelser i fryseren, som hun varmer op igen,
det har hun gjort 1000 gange og de smager stadig pragtfuldt...

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 16-10-12 22:03

OK, Svendgiversen. Keg er sikker på din kones frosne genopvarmede vandbakkelser er gode, men at de friske er bedre

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 17-10-12 00:27

De kan godt holde et par timer, man kan også dybfryse dem, men så skal de bruges med det samme

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 17-10-12 02:34

Ja, du kan lave vandbakkelsesdejen på forhånd, sætte vandbakkelserne i køleskabet, og bage dem, når de skal bruges.

Det fungerer her i huset!

og har lige søgt, om andre har samme erfaring
http://www.familiejournal.dk/Mad/Bagvark/2010-52-Vandbakkelser-med-gruyereost-og-basilikum.aspx

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-10-12 17:25

Du laver dejen et par timer før den skal bruges og sætter den i køleskab. Og så bager du dem. Men dejen skal bruges samme dag den er lavet.

Jeg bruger fremgangsmåden. Men jeg synes snart ikke det kan betale sig, for det er så nemt at lave dejen lige før den skal i ovnen.

Og jeg har lavet vandbaggelser i mange mange år. Vi bruger dem til alle fødselsdage i familien samt til dessert.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-10-12 21:06

Jeg har fået mangen en vandbakkelse, som min havde kommet i fryseren. Så bliver de lidt sprøde. måms!

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 19-10-12 18:33

Tak Svend.
Det er afprøvet og fundet godt nok....

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-10-12 10:44

Selv tak
Erna og Svend