/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Rense cementfuger
Fra : bonning
Vist : 512 gange
100 point
Dato : 16-10-12 18:04

Hej alle. Jeg har prøvet med kalkfjerner-fugerens-eddike og grundrens for at rense fugerne mellem fliserne på gulvet i vores badeområde. Hjælper lidt ,men ikke nok. Skal til at skifte siliconefuger, så ville være pænt hvis de andre fuger blev lidt pænere. Eller er det kun at udskifte cementfugerne også.....Hilsen bonning...

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 16-10-12 18:13

Man kan få noget sæbe som hedder noget med w 240 og der er meget stærk , kan ikke lige huske det helt precis men man bruger det til klar gøring af biler bare blandet meget op. Har selv brugt det til det samme som du ........
Prøver lige imorgen at finde det precise navn...

Mvh Bassebo...

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 100 point
Dato : 16-10-12 19:54

Har du prøvet knofedt?

Vi havde nogle meget grimme fuger i vores entré. Der var problemet ikke kalk men skidt. Selv om vi vaskede gulv igen og igen, så var det alligevel en væsentlig forbedring, da jeg lagde mig på knæ og brugte en stiv børste og grundrens.

På badeværelset i brusekabinen havde vi kalk problemer. Der lukkede jeg af for afløbet og hældte eddike på gulvet. Efter nogle minutter brugte jeg også her en stiv børste og alle mine kræfter.

Endelig har jeg indkøbt en damprenser, som jeg nu bruger til fugerne. Den er jeg glad for, men selv den bruger jeg lidt knofedt til.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 16-10-12 21:38

for mange og for stærke kemikalier ødelægger fugerne, så prøv med sæbe, vand og masser af knofedt.
og hvis du bare skifter siliconefugerne fordi de er grimme, skulle du prøve med ren sulfo og en klud. gnub godt på det og du vil se underværker.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 17-10-12 00:45

Har lige set i en annonce, at nogen leverer tre slags fugecreme, til at rense med, til at farve hvide med og til at konservere (jeg tror det var sådan de var), og jeg tror det var Polyfilla, der lancerede dem.
vh
pbp

Jeg tror det var i den husstandsomdelte "Ide-Nyt"

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 17-10-12 00:48

Yep, det er Polyfilla, og de tre kan købes i et sæt eller hver for sig.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 17-10-12 20:28

Min ide.
Hvis det er et ældre badeværelse og meget grimme sorte fuge.
Så kan du lige så godt regne med at fugerne ikke dur.
Prøv på et lille gemt sted, at kradse lidt fuge ud og hvis det sorte er dybt ned kan det nok slet ikke fjernes uden at fjerne fugerne og lave nye.

Godkendelse af svar
Fra : bonning

Dato : 17-10-12 21:10

Tak for svaret pifo.
Jeg prøver.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 18-10-12 06:42

God arbejdslyst - glæd dig over, at du træner overarme samtidig

Hvis der er sorte fuger nogle steder, så er det tegn på jordslåethed. Det tager du med klorin - og knofedt