/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Irfan?
Fra : Sønder
Vist : 687 gange
100 point
Dato : 15-10-12 13:06

På min gamle PC havde jeg et program hvor det var helt utrolig let at føre fotos fra den ene mappe til den anden blot ved at trække dem.
Nu kan jeg ikke huske, hvad det hed, men ikonet til det var en pandabjørn.
Jeg mener at kunne erindre, jeg fik det i frrbindelse med hentning af IrfanView men jeg kan ikke se det på deres side.
Det var et gratis program.
Kender nogen det?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-10-12 13:29

Citat
det var helt utrolig let at føre fotos fra den ene mappe til den anden blot ved at trække dem
det er meget let at flytte filer, også uden at bruge et program, du åbner i Stifinder mappen Billeder og finder den mappe som indeholder de billeder du ønsker at flytte, så åbner du Stifinder mappen Billeder en gang mere og finder eller opretter en mappe som du ønsker at flytte billeder over i, altså du har 2 vinduer åbne i Stifinder eller Explorer som det rettelig hedder.
Hvis vinduet er for stort så kan du sætte musemarkøren på kanten at vinduet/mappen og trække til cirka halv størrelse, træk den ene mappe til venstre på skærmen og den anden mappe trækker du til højre, du flytter mappen ved at sætte musemarkøren på øverste blå linje og holde venstre musetast nede mens du flytter mappen til højre eller venstre eller op og ned hvis du foretrækker det.
Nu har du 2 mapper åbne og kan trække filer fra den ene mappe til den anden, nemt ikke?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-10-12 13:42

Du kan også bare markere dine filer og ude til venstre vælge flyt eller kopier filer

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 15-10-12 14:01

den ligger i samme download som irfan wiev

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 15-10-12 17:07

Når du har åbnet et billede i IrfanView så taster du T, så åbner der et vindue med miniaturer!

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 15-10-12 20:20
Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 15-10-12 23:22

kivi og pifo: Jeg sidder og glor på siden (45 min. nu) men kan simpelthen ikke finde det. Klikker jeg på download kommer der en masse muligheder frem hvorfra man kan downloade, men det meste er alle mulige andre programmer af tvivlsom lødighed.
Hvem kan forklare trin for trin hvor jeg finder download´et til thumbnails?

o.v.n.: Det fungerer med stifinder som du nævner, men irfan thumbnails er snildere - kun 1 vindue

Godkendelse af svar
Fra : Sønder

Dato : 15-10-12 23:27

Tak for svaret Klaudi. Har først nu prøvet dit svar af, og tjuhejsa: her er den jo. Uden downloads mm.
tak for forsøgene alle. Bær over med min tungnemhed. det er sent

Kommentar
Fra : GramPro

Dato : 15-10-12 23:48

Hvilken styreprogram køre du med. Windows 98 eller Window Vista eller........

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-10-12 17:36

var så lidt