/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Cykellygter
Fra : Nul7
Vist : 603 gange
50 point
Dato : 15-10-12 11:53

Jeg har gennelæst cykellygtereglerne fra pr. 1 november, men ikke fundet noget om, om man må undlade at have lygter på cyklen hvis man færdes i klart daglys.
Mit spørgsmål: Skal man have lygter på cyklen i dagslys?Indsæt din tekst her

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 60 point
Dato : 15-10-12 12:02

Nej.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-10-12 13:16

På en cykel skal de kun være tilstede, når de skal bruges. Derimod skal reflexerne og være der i dagslys.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-10-12 14:23

Citat
Lygtetændingstid - Hvornår skal jeg have lys på?
Alle cykler skal have lys på fra solnedgang til solopgang og i øvrigt i usigtbart vejr, for eksempel i tåge og tæt snevejr.
Lygtetændingstiden skifter med årets gang, og du kan desværre ikke regne med gadelygternes tændingstid.

Linket herfra, hvor du kan læse mere

http://www.cyklistforbundet.dk/Alt-om-cykling/Love-og-regler/Lys-paa-cyklen

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 16-10-12 10:57

Tak for svaret LuffeA.
Hurtigt, og klart.