/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Repeater / range extender
Fra : Eyvind
Vist : 781 gange
100 point
Dato : 15-10-12 10:22

Hej.

Jeg har en D-Link 635 (300 N) som leverer netadgang ca. 40 metervæk gennem mur/vindue.
Det går lige an, men da der kun er 1-2 bjælker, er forbindelsen ret langsom.

Jeg har kigget på denne Range extender:
http://www.fcomputer.dk/netv%C3%A6rk/transceivere-multiplexere/kobber/tp-link/tl-wa830re-300mbps-wireless-n-range-extender-forl%C3%A6nger-til-tr%C3%A5dl%C3%B8st-netv%C3%A6rk.html

Er der nogen som har erfaring med den, eller et forslag til noget bedre.

Det skal være noget som strømforsynes fra stikkontakt og så trådløst hen til en bærbar.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 15-10-12 17:06

Tag besværet og læg et kabel hele vejen. Det giver en langt mere pålidelig forbindelse.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-10-12 17:10

Det bliver nok svært.......................det er nemlig skråt over en asfaltvej.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-10-12 23:55

To retningsantenner hjælper ganske godt på rækkevidden .

Den primitive udgave er at sætte reflektorskærm bag de eksisterende antenner.

Nettert vrimler med smarte anvisninger til at gøre antenner retningsbestemte.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-10-12 11:16

Citat
det er nemlig skråt over en asfaltvej

Ud med en håndfræser, en aften der ikke er nogen hjemme i kvarteret
og så lidt købe asfalt fra Silvan ovenpå.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-10-12 11:25

Citat
Ud med en håndfræser, en aften der ikke er nogen hjemme i kvarteret

Næ så hellere vente til at naboens søn er alene hjemme.......så er der ingen som kan høre en fræser.

Men jeg har altså en forbindelse som virker nogenlunde, men for at gøre det bedre ville jeg benytte en >>>Repeater / range extender<<<
Der sidder allerede en udvendig antenne på mit hus. (9 db som jeg husker det)

Det jeg spørger om er jo hvad jeg skal købe, eller om den jeg har fundet er god.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 17-10-12 14:33

Tak for svaret transor.
Jeg har spurgt et andet sted, hvor jeg fik bekræftet, at det apparat jeg henviste til skulle kunne klare opgaven.
Din ide med at grave kabel ned, har jeg brugt hvor adgangen ikke er over en asfaltvej.