/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
TV.
Fra : sigfrid
Vist : 578 gange
400 point
Dato : 15-10-12 09:50

Jeg kan ikke finde et sted,at spørge om TV nogen der kan sige hvad emne jeg skal spørge på.
Venligst Sigfrid.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-10-12 10:33

Der er ikke en kategori som hedder TV, jeg har før stillet spørgsmål om TV i kategorien Skærme.
Nu har du brugt 100 surt opsparede point på dette spørgsmål, så hvorfor ikke fortsætte og stille dit spørgsmål i spørgsmålet her? Der en mange med forstand på TV som læser om netværk også

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 15-10-12 11:25

O.k o.v.n.
Mit spørgsmål angående t.v er.Hvad er forskellig heden på LCD eller LED t.v,og hvad med HD-Ready eller Full HD.
Venligst Sigfrid.

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 400 point
Dato : 15-10-12 12:33

Hej sigfrid.
Læs svar på dine spørgsmål her :
http://www.hd-tv.dk/

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 15-10-12 12:45

det kan du da godt få lidt om.
LCD tv er flade som du belyser bag fra, og herved fremkommer billedet.
en projektor virker sådan.
LED tv er de enkelte prikker der lyser selv såm en lysdiode.
HD-Ready er tidligere fjernsyn, som regel 720*5xx (et eller andet) i opløsning og kan se HD kanaler.
disse er i mange tilfælde ikke i bedre opløsning end 720*xxx.
Men alligevel mange gange bedre end et analog fjernsyn 480*xxx
VHS bånd optog igen kun det halve 240*xxx.
Fuld HD er det bedste idag opløsningen er her 1920* 12xx.
her kan man så bestemme om billedet skal vises hveranden linie i hver opdatering eller et billede af gangen.
Opdatering af billedet har også betydning. Her taler man om 100hz - 400hz.
et analog fjernsyn opdaterer 25 gange i sec .
en gammel smalfilm skifter billede 18 gange i sec.
Derfor er det ikke helt let af konvertere smalfilm til digital film.
enten løber de stærkt ellers svinger lyset i billedet.
hilsen Steen

Godkendelse af svar
Fra : sigfrid

Dato : 15-10-12 15:08

Tak for svaret piaskov.
Også til stone47 og o.v.n.
Venligst Sigfrid.