/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
køling af gpu på bærbar
Fra : janik
Vist : 903 gange
100 point
Dato : 15-10-12 08:14

Best køling af bærbar gpu .
Hvad er bedst at bruge til at køle sin gpu pasta eller pude??

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 15-10-12 08:35

prøv at støvsuge den

Kommentar
Fra : janik

Dato : 15-10-12 08:42

Kivi jeg renovere bærbar netop fordi gpu har været for varm for mange
og har selvfølgelig skilt dem ad og renset dem , men ville høre andre
hvad der er mest effektiv køling så det ikke sker igen.
Har brugt pasta ..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-10-12 08:57

Pasta er bedst

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-10-12 08:58
Kommentar
Fra : janik

Dato : 15-10-12 09:34

Teil har du prøvet begge dele og hvor stor er forskellen i grader ??

Accepteret svar
Fra : JegCain

Modtaget 100 point
Dato : 15-10-12 13:27

Test af kølepasta - 9 forskellige typer
af Webmaster Thursday den 22 May 2003 kl. 17:59 [ Køling ]
Hvor meget betyder kølepasta egentlig for cputemperatur? Er det ikke fuldstændigt ligemeget, om der benyttes kølepasta af lav eller høj kvalitet? Det tyske tidsskrift PC Games Hardware har forsøgt at besvare disse spørgsmål ved at teste mange forskellige typer af kølepasta på både en Athlon 700 MHz cpu samt en Athlon XP 2800+ cpu, og vi kigger her nærmere på diverse resultater.

AMD anbefaler, at man blot benytter en pude af varmeledende materiale fremfor kølepasta (såsom på AMDs egne in-a-box-kølere), men som vi senere skal se, så er der temperaturmæssigt meget at vinde ved at benytte kølepasta. Bemærk dog, at garantien per definition bortfalder på alle AMD cpu'er, som anvender kølepasta (ud over Shin Estu G 749 kølepasta), læs mere her:

http://www.xtremetek.com/info/index.php?id=14&page=1
http://www.theinquirer.net/?article=9188
http://www.earthv.com/articles.asp?ArticleID=1308

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-10-12 16:58

Bedste varmeovergang får man ved direkte metallisk kontakt. Det kræver utrolig fin bearbejdning af begge flader hvis de ikke skal nøjes med kun at have kontakt på nogle spredte "højdepunkter" . Det er for at undgå varmeisolerende luft mellem fladerne at man bruger noget blødt fast imellem. Det leder varme meget bedre end luft.

Ved brug af pasta skal det være så tyndt lag at det lige præcis fylder ud og ikke mere.
Det opnås ved et godt kraftigt pres, som fastholdes altid.
Det hele er omsondst ved den mindste smule fast snavs mellem fladerne.

Godkendelse af svar
Fra : janik

Dato : 16-10-12 15:42

Tak for svaret JegCain.