/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
mpeg2.vdf fil
Fra : jeanettesmor
Vist : 345 gange
500 point
Dato : 14-10-12 00:30

Er der nogen her som ved hvor jeg kan få fingre i en mpeg2.vdf fil?

Er ved at tekste en film til en hørehæmmet bekendt. Alle indledende øvelser er klaret,
mangler kun at ”lime” tekstfilen på filmen. Bruger Virtual Dub til opgaven. Der er bare det, at det kun kan tage AVI formatet. Det ville heller ikke betyde stort, men der er selvfølgelig et men:
input filmen fylder 1,15 GB, mens output sniger sig op på ubegribelige 11,5 GB. ”Limningen” og den såkaldte kompression tog 15 timer .
11,5 GB kan selvfølelig ikke være på en DVD skive, så jeg har kørt filmen gennem FF og fik den formateret fra AVI til AVI, og det er noget skidt. De 11,5 GB skrumpede ind til 2,8 – men det kan jo unægteligt ses på kvaliteten. Noget andet mærkeligt er, at i FF ser 11,5 GB filmen ud til at fylde ca. 3,5; sætter jeg den i Nero, løber den laaaangt ind i det røde felt.

Nu ville jeg gerne forsøge med mpeg2 formatet, som Virtual Dub altså ikke vil godkende, medmindre jeg tilføjer mpeg2.vdf codec. Det anbefaler de selv, giver også adressen hvor den kan hentes. Den side er desværre ude af drift, og alle de andre mpeg2 codecs jeg har fundet, er ikke i vdf format, og så duer de ikke til Virtual Dub. Jeg tænker, at den færdigbehandlede mpeg2 til AVI ville give et bedre resultat, men jeg ved det jo ikke.

Kunne muligvis brænde filmen på BluRay skive – men har endnu ikke anskaffet mig sådan en brænder.

Forslag modtages med taknemmelighed.

PS. Kunne ikke finde en passende kategori til spørgsmålet og valgte derfor denne.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 14-10-12 09:09

Hvad hvis du konverterer den til mp4, er det os dårligt!?

Godkendelse af svar
Fra : jeanettesmor

Dato : 14-10-12 12:26

Tak for svaret Klaudi.

Jeg har ikke kunnet finde en egnet fil - ingen af dem var .vdf

Fandt en måske-egnet i Xvid, men filen kan ikke åbnes uden adgangskode, og da jeg desværre mangler clairvoyante evner, kommer jeg ikke videre.

Gider ikke spilde mere tid på sagen, derfor har jeg nu bestilt en Blu-Ray-brænder og 10 skiver - så kan jeg brænde - de stadig ubegribelige - 11,5 GB uden problemer og få en film i fin kvalitet.

Venlig hilsen
jeanettesmor

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-10-12 12:42

velbekomme og håber det lykkes