/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Saltvands fisk
Fra : jsr88
Vist : 323 gange
20 point
Dato : 13-10-12 22:47

Hej allesammen.

Jeg er ret ny her inde, så er ikke helt inde i det endnu.
Mig og min kæreste har tænkt på om vi skulle have et saltvandsakavrie.
så ville høre om der er nogen der har erfaring med det?
Om det er svært at holde, osv?
Og hvor kan man købe det og alt det der? :)

Mange tak på forhånd. Og god weekend. :)

Kommentar
Fra : poten

Dato : 13-10-12 23:26

Prøv en dyrehandel hvor de sælger fisk og akvarier, det er et godt udgangspunkt.
Du kan også låne en masse bøger om emnet på biblioteket.
Det er generelt vanskeligere at holde saltvandsfisk end ferskvandsfisk.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-10-12 23:34

Det er meget, meget krævende at få et saltvandsakvarie op at køre.
Og svinedyrt er det også..
For det første forudsætter det et meget stort akvarie, jo større jo bedre for at få et godt resultat.

Og det er mest vigtigt, at vandet hele tiden har rette temperatur og den korrekte balance af forskellige stoffer.

Nu ved jeg ikke hvor stor erfaring du har med akvariehobby, men saltvandsakvarie er absolut ikke for begyndere, selv om nogen måske vil være uenig.

Her er en rimelig god artikel omkring opstart af saltvandsakvarie

http://www.saltvandswiki.dk/wiki/Opstart_af_Saltvandsakvarie

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-10-12 23:36

Hov, du spurgte også hvor det kan købes.

Der må du prøve dig frem hos de forskellige dyrehandlere, akvariebutikker.

Der er ikke så mange af dem der har saltvandfisk, koraller o.s.v.
netop fordi det er kompliceret i forhold til ferskvandsfisk

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-10-12 00:36

Bor Du på Sjælland er Planteimporten et godt bud, det er en stor kælderbutik med en masse små rum hvor jeg har købt en del selv, men kun "ferskvarer".

Det er en sidegade til venstre et stykke op af Vesterbrogade fra centrum, gode parkeringsmuligheder.

http://www.planteimporten.dk/

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 15-10-12 11:01

Jeg har haft saltvandsakvarie i mange år og mit svar er helt klart------hold dig fra det, indtil du har haft ferskvand i nogle år og skaffet dig nogen erfaring.
Saltvand er absolut ikke noget for begyndere.
Mvh
dabj