/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Konkurrenceevnespørgsmål
Fra : theipeter
Vist : 468 gange
11 point
Dato : 11-10-12 19:20

Hvad er klokken i KBH. når den er 12:02 2 minutter derfra?
svært spørgsmål, det ved jeg godt, men nu er der også 1 point mere at vinde. !

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-10-12 20:06

13:07 - mit ur går altid foran.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 11-10-12 20:46

Tommy er som sædvanligt bagefter, selv hans ur er foran...
Det rigtige svar er 12:11, man skal nemmelig huske at tage højde for at afstanden til månen ikke er konstant over tid.

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 11 point
Dato : 11-10-12 21:08

Fun2 glemmer noget helt vigtigt, nemlig; når solhøjden ganges med vindstyrken giver det klokkeslettet

Åltså, klokken er 13:07 (påstår jeg) Solhøjden = 80 gr. vindstyrken 16,3375sek/m det giver klokkeslettet = 1307

Ja sådan er det..!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-10-12 21:17

Meget vanskeligt spm, er det sand soltid, eller er det UTC?

Efter sand soltid er klokken enten 12.02 (hvis det er østpå) eller 11.58 (vestpå), er det UTC i gamle dage GMT+1) er kl. 12, begge steder!

Havde du nu valgt en anden by, der lå lige ved grænsen for et tidszoneskift, kunne resultatet blive et andet, 11.58 eller 12.02!

Og, hvad er de to minutter? Er det to lysminutter (ca 1/4 del af vejen til solen, aner ikke hvad klokken er der), to min. til fods, eller hvad??

Kommentar
Fra : theipeter

Dato : 12-10-12 05:22

Citat
Meget vanskeligt spm, er det sand soltid, eller er det UTC?

uha, det ved jeg ikke rigtig, det kan jeg ikke finde ud af, spørgsmålet er vist for svært,
mon ikke det er Dansk tid, eller EU tid,- hvad tror du?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-10-12 05:49

[CITAT
Citat
Meget vanskeligt spm, er det sand soltid, eller er det UTC?

uha, det ved jeg ikke rigtig, det kan jeg ikke finde ud af, spørgsmålet er vist for svært,
mon ikke det er Dansk tid, eller EU tid,- hvad tror du?

[/CITAT]

Jeg tror vi skal bruge et solur=sand soltid, så er klokken 11.58 mod øst og 12.02 mod vest, UTC er for kompliceret

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 12-10-12 07:59

12:02

Godkendelse af svar
Fra : theipeter

Dato : 12-10-12 12:39

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-10-12 13:45

Tak for det..!