/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ford fiesta 1,25 82 trend 2008-2012
Fra : grokraft
Vist : 573 gange
200 point
Dato : 11-10-12 11:26

Hej

Jeg vil spørge om der er nogen som har erfaring med hvad der går i stykker på denne bil.
Hvad der skal holdes øje med ?
på forhånd Tak

V. H. Gr

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 200 point
Dato : 11-10-12 18:24

Citat
Jeg vil spørge om der er nogen som har erfaring med hvad der går i stykker på denne bil.

Et noget vidtfavnende spørgsmål.Og det er ikke nemt at spå,navnlig ikke om fremtiden.
I pricippet kan alt gå i stykker,på denne bil..........og alle andre.

Men du kan måske danne dig lidt mening om det på http://www.bilbasen.dk/ (Ejernes mening) og http://mandagsbil.dk/

Selvom ingen af dem er meget værd.Ta`r du een bestemt bil,og spørger fire forskellige personer,om deres mening ang. bilen,får du helt sikkert fire vidt forskellige svar.

Jeg kender ikke Fiesta`en ret godt.Men har ikke hørt at den er ringere eller bedre,end andre biler i den klasse.Holdes den ved lige med Service og dermed olieskift,tror jeg du er godt kørende,"langt hen ad vejen".

M. Opel fahrer.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 11-10-12 19:37

Citat
nogen som har erfaring med hvad der går i stykker på denne bil.

Ford Fiesta,.. og biler i almindelighed,....... ALT går i stykker,
det er kun et spørgsmål om TID og TÅLMODIGHED,

kig evt. under 'mandagsbiler'
http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigtM.asp?bil=Ford&BilmodelId=110

men generelt er den såmænd ikke hverken bedre eller ringere end andre mærker,

det afhænger i lige så høj grad af bilens ejer,
især hvor god han er til at vedligeholde den,.. rustbeskyttelse, service, vask,
rep. små problemer inden de bliver store osv osv.

prøv at lave en 'google søgning' på "vedligeholdelse af brugt bil",... det giver 291.000 hit's
mange af den rigtig gode og brugbare,..

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 11-10-12 19:46

hvis du er MEGET heldig,... får du kun små problemer,

hvis du er MEGET Uheldig,... bliver den dit livs mareridt, (uanset mærke)
du vil ønske du aldrig havde tænkt på at købe bil
alle dine sparepenge går til bil-rep. og værkstedsregninger,.. også feriepengene,...

Godkendelse af svar
Fra : grokraft

Dato : 12-10-12 07:39

Tak for svaret Mosebaek.

Jeg vil kigge på mandagbil og se hvad jeg kan finde.
Jeg har kørt golf 20 år medn faldt over denne og ville ligge høre om nogen havde gode råd.
Men min gik det først ned ad bakke da den første termostat satte sig fast og blæse toppakningen ud
ved 150 000 km , derefter havde de ikke ligge observeret at køleren lige var stoppet af rust.
Endte alt sammen med jeg læste mig til hvordan en benzinbilfungerer ved hjælp af bochmanual fra
vw i rusland og fik stumperne fra vw i Tarp i Tysklland.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-10-12 10:47

Selvtak grokraft.
Alt er relativt/usikker.Og ikke mindst hvad angår biler.WV Golf er jo en utrolig populær bil.Men jeg er aldrig blevet overbevist om at WV`er,i det hele taget er bedre end andre biler.(Selvom de er dyrere).

Min svoger fik skiftet gearkasse i sin Polo,da den havde gået ca. 100.000 km. Min søn havde en WV Touran,der skulle ha`skiftet kobling ved ca. 135.000 km.........for anden gang.Endvidere var der bobler i bagklappen,og lak slidt af forkant på motorhjælm.Fik beskeden at det var børsterne fra bilvask,der havde skylden......en WV må så aldrig vaskes

Een af de mest udskældte biler,de seneste år er Opel.Jeg har kørt dem siden 1983.Fem forskellige,og jeg kunne ikke drømme om at skifte.Astraen,jeg kører i nu,har "kun" kørt 113.000 km.Der har ikke været det mindste fejl.Jeg skal nok ha`skiftet den bageste lydpotte.Min forrige,Vectra B,havde kørt 370.000 km.Uden problemer.

Der er ikke noget med udskiftning af dit og dat,såsom kobling og gearkasse,eller køler.
Fordi jeg skriver alt dette,er fordi jeg mener,nogle bilmærker er "opreklameret",i en grad,som de slet ikke kan honorere.

Her i Thy,kører der stadigvæk "et hav",af f.eks. Astra F.De udgik i 1998.D.v.s. de nyeste er 14 år gamle.Godt gået,af en "så ringe" bil.

Næh..jeg har ikke noget med Opel at gøre,udover at jeg kører i deres biler.

VH. M.