/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Camstudio eller andre screen-recorder
Fra : Headfarm
Vist : 635 gange
500 point
Dato : 10-10-12 23:03

Er det lykkedes for nogle, at få eksempelvis Camstudio eller andre screenrecordere til at optage både billede og især lyd. Jeg får fint billede, men ingen lyd, tros ihærdige forsøg.
Er der nogen der har løsningen?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-10-12 01:26

Prøv gratis udgaven
http://www.bbsoftware.co.uk/bbflashbackexpress/compareeditions.aspx
Virker lyden på dit kort, prøv om du kan optage lyd med den indbyggede optager i Windows
den ligger vist i start, alle programmer, tilbehør, underholdning

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 11-10-12 03:03

Citat
Jeg får fint billede, men ingen lyd, tros ihærdige forsøg.
Er der nogen der har løsningen?

har du tilsluttet en mikrofon,.. ?

du er nød til at tilslutte en mikrofon,
hvis du vil optage samme lyd som billed / video viser, (synkron billed / lyd)

hvis det bare skal være tilfældig musik kan du tilslutte anden lydkilde.

http://www.youtube.com/watch?v=VkQL5ZCWPS0&feature=related

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-10-12 03:34

Se efter i enhedshåndtering om der er bemærkninger, det kan være din lyddriver ikke virker

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-10-12 11:46

Hvorfor forhøje point? ville det ikke være nemmere at skrive foreslagende ikke virkede.
Så kan andre måske få en ide om hvad der er galt.
Citat
Er der nogen der har løsningen?

Tja, gør det selv er en mulighed.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-10-12 11:49

Er det win7 kan det være du kan bruge dette

How to Enable Microphone on Windows 7 (works in windows vista and windows 8)
http://www.youtube.com/watch?v=30Q30EyN748&feature=fvwrel

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 11-10-12 11:56

Alle enheder virker iflg. enhedshåndtering, og jeg optager også både lyd og billede via Pinnacle studio boks. Ligeledes benytter jeg mit Sennheiser USB headset med mic. til både kommentarer på instruktioner og til Skype.

Jeg har behov for at optage typisk TV-klip fra felter på skærmen med tilhørende lyd.

Til EA_HS; Godt klip du henviser til, men som der står i teksten under;
"READ FIRST!!!! First off, this will only help if you can find a "Stereo Mix" under your audio devices (see video). If you can't find said "Stereo Mix", I cannot help, I'm sorry for the inconvenience."

Og jeg kan netop ikke se "Stereo mix". Der er noget der hedder Digital lyd (S/PDIF) men selv om jeg følger instruktionen og vælger dette i stedet, er der ingen lyd.

Men det er altså lyden fra klippet jeg skal have fat i - og gerne nogenlunde synkroniseret.

Nogen bud?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-10-12 12:03

How to Enable Stereo Mix in Windows 7
http://www.youtube.com/watch?v=QiS3RBjtNfY

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 250 point
Dato : 11-10-12 12:04

Hent filmen fra nettet med Streamtransport, og rediger/ beskær filmen med enten
Any Video Converter eller Format Factory
http://www.youtube.com/watch?v=KifV7zLfx6M
Ganske vist en omvej, men det virker.

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 11-10-12 12:04

Kan lige supplere.
Når jeg i CamStudio options vælger "Record audio from speakers" får jeg fejlmeddelelsen;
WaveoutGetSelectControl() failed

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-10-12 12:58

I camsudio options skal du sætte record audio from speakers .
Min giver da en fejlmelding, men virker alligevel.

I lydkortets skal du sætte input til til et analog (hvis der er flere muligheder ) og også sørge for at Mixer output ikke er slået fra, som iniutkilde.

Så skulde camstudio kunne fange lyden fra dit lydkort. Det virker i hvert fald hos mig. Det er også bedre end via højtaler og mikrofon.

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 11-10-12 13:21

Til mig-selv.

Angående pointforøgelse så var det et fejltryk, men det skal du jo ikke være ked af.

Angående Steamtransport så er det ligegyldigt for mig, om det er et andet program, så det hentede jeg ned.

Det downloader også stream rigtigt fint - der er bare ingen lyd ;-(

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 11-10-12 14:59

Til transor
I camsudio options skal du sætte record audio from speakers . Er sket.

I lydkortets skal du sætte input til til et analog (hvis der er flere muligheder ) og også sørge for at Mixer output ikke er slået fra, som iniutkilde.

Hmm Hvordan får jeg fat i lydkortet. In enhedshåndtering (under lyd) har jeg;
AMD High Definition Audio Device
Enheden High Definition Audio
Pinnacle 710-USB
Sennheiser USB Headset
De sidste to ved jeg hvad er. Er en af de to første lydkortet? Ingen af dem giver mulighed for at vælge input til analog.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-10-12 02:07

Citat
Det downloader også stream rigtigt fint - der er bare ingen lyd ;-(

Så er der noget galt med dine lyd enheder og ikke progammerne.
Prøv at gå kontrolpanel, lyd. Se om du har sat lyden rigtigt, ind og afspilning af lyd kan have flere input, dog ikke på min maskine
http://www.gratisimage.dk/image-5B69_50775E2F.jpg
http://www.gratisimage.dk/image-F420_50775E2F.jpg
http://www.gratisimage.dk/image-0D8D_50775E2F.jpg
http://www.gratisimage.dk/image-E0F3_50775E2F.jpg
http://www.gratisimage.dk/image-61B5_50775E2F.jpg

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-10-12 02:10
Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-10-12 15:54

Der kan jo være flere lydkort på samme maskine. Min har også flere , og det originale er et avanceret med flerkanal ud og også med digital udgang, som bruges ved tilslutnin g til en moderne forstærker.

Da min lyd kommer via en almindelig analog udgang , er det vigtigt at bruge den samme til input for cam studie. Det var hvad jeg mente.

Nemmeste måde at indstille input til mixeren er at vælge det lille højtalerikon neders til højre på skærmen - i den gængse winduesopsætning. dobbeltklik på den

Så kommer du til en grafisk menu for overordnet lydstyrke . Hervælger du indstillinger -oppe til venstre , og derunder egenskaber.

I den ny menu ,er det det du skal vælge inputkortet og derfter på det sikre at det er mixeren og ikke kun mikrofonen der er valgt.

Nye udgaver af skype slår automatisk tilbage til kun mikrofon. så du skal genindstille efter at have brugt skype.

De

Godkendelse af svar
Fra : Headfarm

Dato : 13-10-12 13:26

Hej alle hjælpsomme.

Jeg synes, at jeg har prøvet at følge alle råd, men kommer ikke løsningen nærmere. Bla. transor har haft nogle gode bud - der hjælper mig bare ikke.
Jeg har også prøvet at tage lyden ud i højttalerstik og ind i linjeindgang, og vælge det i programmet - men også uden virkning.

mig-selv foreslog Streamtransport som jeg ikke kendte. Nu henter jeg filerne ned på min laptop (med lyd og redigerer videre på min PC. Lidt bøvlet, men lige p.t. gider jeg ikke bruge flere tid på forsøg.

Kan måske arbejde lidt videre i de lange vinteraftener.

Tak for hjælpen.