/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Patientforeninger - regnskaber
Fra : lgs
Vist : 276 gange
89 point
Dato : 09-10-12 18:09

Jeg mener at kunne konstatere, at der dukker flere og flere f.eks. patientforeninger op - men det gælder såmænd også andre interesseorganisationer. http://www.netpatient.dk/patientforeninger.htm giver syn for sagn.
Og hver gang der i f.eks. tv er indslag om en sådan forening toner en DIREKTØR frem. Så er det, at jeg begynder at fundere over, hvad sådanne direktører aflønnes med, m.a.o. ville det være interessant at se regnskaber.
Er der nogen her, der har et bud på, hvor og hvordan sådanne oplysninger kan fremskaffes uden at skulle betale for det hos en offentlig myndighed?
Umiddelbart giver en søgning på en tilfældig patientforening for mig at se ikke mulighed for at se det ønskede (og det kan der jo være "gode" grunde til).

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 09-10-12 18:31

Du skal nok regne med 1-2 millioner.
Det samme gælder rødekors og red barnet samt en del andre.
Det er derfor jeg aldrig giver så meget som 1 kr. Jeg vil ikke være med til at betale disse høje lønninger.

vic200

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-10-12 00:04

Gætterier vic200

Løn Red Barner

Et af de spørgsmål, vi ofte får er, hvorfor der er forskel på cheflønninger i de forskellige organisationer. Det handler som oftest om, hvor stort et ansvar ledelsen har – for eksempel størrelsen af budgettet og medarbejderstaben.

Red Barnets budget for 2012: ca. 300 millioner kroner

Lønnede medarbejdere: Omkring 109 i Danmark

Løn for afdelingschef: 64.800 kroner om måneden inkl. pension og tillæg

Løn for generalsekretæren: 87.300 kroner om måneden inkl. pension og tillæg. Generalsekretæren er også administrativ direktør.

Hovedbestyrelsen inklusiv formanden arbejder gratis.

Løn Røde Kors

http://avisen.dk/roede-kors-chefen-tjener-mest_67359.aspx

Man kan jo ikke drive en organisation uden nogen til at lede og fordele arbejdet vil jeg da lige påpege.

Du arbejder vel heller ikke gratis lgs?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-10-12 00:12

Citat
Det er derfor jeg aldrig giver så meget som 1 kr. Jeg vil ikke være med til at betale disse høje lønninger.

Du er en helt vic200 - det er da godt du bor her i smørhullet Danmark så du ikke er afhængig af at fedtemåsene ikke vil give 1 kr. til nogen der trænger til at blive hjulpet...

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 10-10-12 10:59
Annuller spørgsmålet
Fra : lgs

Dato : 14-10-12 21:49

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål