/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor bliver Skræder Heinrich Joachim Pet
Fra : 2601
Vist : 800 gange
500 point
Dato : 08-10-12 16:13

Jeg søger hvor Skræder Heinrich Joachim Peter Wittrock er født. Han dør 7. jun 1844 på Gammel Mønt 166, Trinitatis sogn i København, Københavns amt og begraves 11. jun 1844 på Trinitatis Kirkegård, Trinitatis sogn i København, Københavns amt.

Note:
Stand, Håndtering og Opholdssted:
Skræ? Gammel Mønt 166.
Alder:
35 Aar.
Trinitatis Kirkebog side 252 nr. 125. Opslag 255, 1833-1845.

Nogle der kender til denne person???

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 09-10-12 17:53

Hej
Jeg kender ikke din ane med jeg ved at der i og omkring Kalundbog er en del Wittrock'er

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 09-10-12 19:46

Til ajohansen

Hå jeg sige dig mange tak for din hjælp.

Jeg vil nu forsøge at finde dem.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-10-12 19:46

Eller på den anden side, på Fyn...

http://www.virgo-fyn.dk/html/kirkehtm/vfru87.html

prøv at skrive skræder med dobbelt dd: skrædder og du finder mange flere Wittrock...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-10-12 20:06

Prøv denne søgning, hvor du forøger 1801 med 1 op til ca 1819

+Wittrock +"født 1801"

og du får hvor Heinrich Joachim Peter Wittrock s mulige søskende er født...

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 09-10-12 21:21

Til svendgiversen

Tak for din hjælp. Alle Wittrock på fyn er ikke nogle som Heinrich Joachim Peter Wittrock er i familie med.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-10-12 21:27

Der er fundet 1 husstande, der opfylder søgekriterierne
Samtlige personer i husstanden

fra dda 1840
København, København (Staden), Sankt Annæ Øster Kvarter, Amaliegade 139, 2. Sal, 792, FT-1840
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
fru Cornelia Wittrock f. Engelsted 47 Enke Pension

Tertia Wittrock 22 Ugift hendes Datter

Karen Benickesen 50 Ugift Husjomfru

Caroline Petersen 22 Ugift Tjenestepige

frue Birgitte Zimmermann 52 Enke Pension

Frederick Røssing 24 Ugift Arkitekt
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 10-10-12 01:05

Til senta

Tak for din hjælp. Desværre så har jeg hende og hun er ikke i familie med min Skrædder Heinrich Joachim Peter Wittrock.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : vith

Dato : 10-10-12 01:12

Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig, men i FT 1840 København, Købmager Kvarter II opslag 87 bor der en ugift Hans Vittroch, 31 år, på adressen Gl. Mønt 166.

Det kunne måske være en bror.

Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 500 point
Dato : 10-10-12 01:17

Hov - eller er det Heinrich, der kalder sig Hans??

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 10-10-12 09:33

Tak for svaret vith.

Nej jeg siger dig mange tak for din store hjælp. Wittrock optræder under mange navne og Vittroch er en af dem speciel i Danmark. I Holsten er de mere konsekvente med at skrive Wittrock så han kommer nok fra Slesvig eller Femmeren.
Mange tak endnu en gang.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 10-10-12 10:30

Hov - jeg synes, du lukker lidt hurtigt af, du har jo slet ikke fået svar på, hvor han er født!