/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvem er det ?
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 1317 gange
50 point
Dato : 08-10-12 14:25

I går aftes sendte DR1 Kronprinseparrets årlige prisuddeling live fra en koncertsal i Sønderborg, og her kunne man se Kronprins Frederik og Kronprinsesse Mary overrække Jakob Martin Strid den såkaldte ‘Kronprinsparrets Kulturpris 2012', og han er nu 500.000 kroner rigere.

Hvem er Jacob Martin Strid..?

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 08-10-12 14:33

Google er din ven
Jakob Martin Strid

Fra Wikipedia, den frie encyklopædi

Gå til: navigation, søg

Jakob Martin Strid (født 1972) er en dansk tegner, forfatter og illustrator.

Strid er særligt kendt for sin tegneserie Strid, som Politiken bragte fra 2000 til 2001. Serien indbragte ham i 2001 Dan Turèll Prisen. Han debuterede i bogform i 1997 med tegneserien Vi hader alting!!. Serien havde tidligere været trykt i Socialisten Weekend.

I 2006 blev Strid tildelt Statens Kunstfonds treårige stipendium, og i 2007 Søren Gyldendals Studierejselegat

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-10-12 14:35

Tidl lavede han tegneserie i Politiken, genre, en agurk i røven på Poul Nyrup, ca lige så præpubertær "humor" som Wulff Morgenthaler, suk

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 08-10-12 14:35

Jeg kender ham heller ikke, det gør wiki:
http://da.wikipedia.org/wiki/Jakob_Martin_Strid

Jeg har en mistanke om at anledningen til spørgsmålet er noget ganske andet end hvem Jacob er?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 08-10-12 14:36

Wullf Morgentaler er vildt sjove.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-10-12 14:46

Fun skriver;
Citat
Jeg har en mistanke om at anledningen til spørgsmålet er noget ganske andet end hvem Jacob er?
Du har uret Fun2. Jeg er netop interesseret i at fortælle hvem Strid er - og ikke hvem folk tror han er.
Og Kronprinsparret ved åbenbart heller ikke hvem Strid er - og ikke mindst står for.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 08-10-12 14:48

Fun2, det er spild af tid at angribe vagnr's humor-præferencer. Det eneste der kan få ham til at smile, er et "indlæg" fra PeterTheisen her på Kandu...

PS: STRID er lige min kop te, WM er for det meste ligemeget...

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-10-12 14:50

Citat
Wullf Morgentaler er vildt sjove

Det ville jeg sikkert have syntes, da jeg var 11 år gammel, men nu???

Men jeg går ud fra vi alle kan forenes i glæde over, at kronprinseparret har doneret ½ mill af vores skattepenge til en underlødig tegner

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 08-10-12 14:51

Citat
Jeg er netop interesseret i at fortælle hvem Strid er - og ikke hvem folk tror han er.
Og Kronprinsparret ved åbenbart heller ikke hvem Strid er - og ikke mindst står for.

Hvorfor spørger du så hvem han er? Så fortæl hvem du mener han er!

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 08-10-12 14:57

Citat
Men jeg går ud fra vi alle kan forenes i glæde over, at kronprinseparret har doneret ½ mill af vores skattepenge til en underlødig tegner

Jeg ved ikke om Strid er underlødig, uanset om han er, synes jeg ikke at kronprinsesseparret er de rette til at uddele kultur priser for skatteydernes penge.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-10-12 15:05

Han har skrevet de børnebøger, Kronprinseparret læser som go'natlæsning for deres børn, så selvfølgelig skal han belønnes

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-10-12 15:08

Citat
Han har skrevet de børnebøger, Kronprinseparret læser som go'natlæsning for deres børn, så selvfølgelig skal han belønnes [Misfornøjet]

Det er nok "strid" litteratur.....

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-10-12 16:04

Ja, hvem er så denne Jakob Martin Strid ?
Han var manden bag Antifascistisk Aktions meget omtalte demonstration på Nørrebro den 18. maj 1993, der som bekendt endte i omfattende gadekampe. Året forinden deltog han sammen med AFA-leder Martin Lindblom i hærværksaktioner til fordel for den kurdiske terrororganisation PKK. Året efter deltog han ifølge kilde i mødeterror mod Den Danske Forening, der under et møde i Hillerød blev angrebet af maskerede autonome med køller. I 1997 blev Jacob Martin sammen med tre andre anholdt, da de i en bil var vej til en ‘antinazistisk’ moddemonstration i Roskilde, blandt andet bevæbnet med “brosten, en hammer, benzindunk, stofhandsker og nødblus” (Inf., 7/6-02). Han sympatiserede med Blekingegadebanden, og lod tegneseriefiguren ‘Strid’ udtrykke støtte til Rote Armé Fraktion.

Ja, så var det jeg tænkte, kan det være rigtigt at et skatteyderbetalt kongehus belønner med skatteyderbetalte midler antidemokratiske kræfter.

Jeg tror næppe, det var det Pingo lærte under sin uddannelse som frømand.

Ja, jeg spørger bare.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 08-10-12 16:10

Som jeg skrev i mit første indlæg:
Citat
Jeg har en mistanke om at anledningen til spørgsmålet er noget ganske andet end hvem Jacob er?

Af Tommys seneste indlæg kan vi se at baggrunden for Tommys "spørgsmål" var at han vil advare imod en af dem Tommy anser for at være politiks ukorrekte.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-10-12 16:19

Citat
Af Tommys seneste indlæg kan vi se at baggrunden for Tommys "spørgsmål" var at han vil advare imod en af dem Tommy anser for at være politiks ukorrekte.
Goddag mand økseskaft.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-10-12 16:21

Tommy, du kunne da godt have lavet en kildehenvisning til Uriasposten!

Enhver må gøre op med sig selv, om Uriasposten eller kongehuset er mest politisk ukorrekt.

Jeg siger som Peter Plys, begge dele!

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 08-10-12 16:24

Af Tommys reaktion på mit seneste indlæg, kan man umiddelbart konkludere at jeg havde ret.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-10-12 16:41

Citat
Af Tommys reaktion på mit seneste indlæg, kan man umiddelbart konkludere at jeg havde ret.
Hvordan i alverdens riger og lande kan du dog konkludere det, Fun2..?
Strid hører da ikke til byens bedste børn. At han så oven i hatten bliver belønnet med en halv million skatteyderbetalte kroner - Af KONGEHUSET, så henfalder man da til eventyret om kejserens nye klæder.

Det, Strid har gjort, er da at støtte ulovlige terrororganisationer - disse har endda mord på samvittigheden. Deltaget i -og stået bag ulovlige gadekampe med ødelæggelser for millioner af kroner til følge. + en hulens masse andre ting, som overhovedet ikke hører hjemme i et demokrati.

Men det synes du, Fun2 er helt iorden - eller hvad ?

Ja, man skal eddermame hore meget -(ja, jeg skrev hore) før ørerne falder af.

Tommy.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 08-10-12 16:45

Citat
Strid hører da ikke til byens bedste børn

Det er så din personlige subjektive mening.

Citat
Det, Strid har gjort, er da at støtte ulovlige terrororganisationer

På almindelig dansk: Han har en anden politisk overbevisning end Tommy.

Men Tommy leger tankepoliti, vil bestemme hvad man må mene, sige, demonstrere imod og støtte.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 08-10-12 16:55

Citat
Hvorfor spørger du så hvem han er?
Så fortæl hvem du mener han er!

Du kunne da fra starten have henvist til:

http://www.uriasposten.net/

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-10-12 18:47

Citat
På almindelig dansk: Han har en anden politisk overbevisning end Tommy.
Fuldstændig korrekt set Fun2. Og en anden væsenlig ting, nu når du vil fremhæve forskellen på Strid og mig er, at jeg bruge ord som argumenter. Strid bruger Benzinbomber, brosten og direkte vold som argumenter.

Citat
Men Tommy leger tankepoliti, vil bestemme hvad man må mene, sige, demonstrere imod og støtte.
Næ, jeg leger ikke tankepoliti. Men nu er PKK en terrororganisation - og Blekingegadebanden var en morderisk terrororganisation.

Men siden du argumenterer som du gør Fun2, er du måske en af terrorstøtterne..?
Det ku' da være interessant at få at vide. Jeg ser frem til dit svar

Men det korte ad det lange er, er det virkelig Kronprinsparret opgave at uddele skatteyderbetalte kroner til sådanne personer..?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-10-12 18:52
Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-10-12 18:57

Citat
Men det korte ad det lange er, er det virkelig Kronprinsparret opgave at uddele skatteyderbetalte kroner til sådanne personer..?

Jeg har fuld forståelse for, at rige fonde mv uddeler priser, men er det rimeligt, at kronprinseparret (stave kan de ikke) uddeler priser fordi de får så høj apanage?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-10-12 19:36

Hej vagnr., du skriver "stave kan de ikke"
Tænker du på Kronprinsparret - eller Kronprinseparret..?

Det hedder da Kronprinsparret - ikke Kronprinseparret.....eller hvad

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-10-12 19:44

- Og marken 84, jeg kunne selvfølgelig også havde henvist til dette her, herlige Jalving

http://blogs.jp.dk/frontalt/2012/10/08/strid-og-alle-de-andre-r%C3%B8dder/

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-10-12 20:00

Nej, de kalder sig kronprinsparret, det bliver det ikke dansk af, på dansk skal der være et E i den sammensætning, fx en præst-præsteparret, et folk-folketinget.

Der var en sproglig debat da de fandt på det, men den tid er (burde være) for længst forbi, da de kgl kunne diktere alting, selv om sprognævnet m. fl. delvist har accepteret vrøvlet, bemærk de har dog den sprogligt korrekte version først

http://sproget.dk/raad-og-regler/ordlister/andre-ordlister/titler-pa-danske-kongelige

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-10-12 20:03

Da jeg havde sendt, så jeg du, sikkert ud fra din alm. fornemmelse for sproget, havde skrevet kronprinseparret første gang i dit spm, men efterfølgende uden e, da du citerede

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-10-12 20:39

Vagnr., for fanden Hvad med at blive privatdetektiv på dine gamle dage ?

Du ku' jo kalde dig Sherlock Vagn Bond .....just call me tape.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-10-12 21:01

Citat
Hej vagnr., du skriver "stave kan de ikke"
Tænker du på Kronprinsparret - eller Kronprinseparret..?

Det hedder da Kronprinsparret - ikke Kronprinseparret.....eller hvad

Kronprinse.....skulle så være 2 bøsser.........

Er det ikke rigeligt at der een skabsbøsse i familien

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-10-12 21:53

Citat
Kronprinse.....skulle så være 2 bøsser.........

Sproget er jo forunderligt, det hedder fx koparret.......................................................... når man har ar efter at have haft kopper

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-10-12 22:07

Det skulle være den korrekte måde at skrive KRONPRINSPARRET på

http://www.denstoredanske.dk/

Tommy.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-10-12 22:17

Nej, det er deres opfindelse, jf

http://sproget.dk/raad-og-regler/ordlister/andre-ordlister/titler-pa-danske-kongelige

hvor Dansk Sprognævn (DSN) og Det Danske Sprog- og Litteraturselskab først skriver kronprinseparret.

Men lad os nu lukke arret

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 08-10-12 22:40

Citat
Strid bruger Benzinbomber, brosten og direkte vold som argumenter.

Er strid nogensinde blevet dømt for noget, har du nogen beviser, eller er det blot løse rygter?

Citat
Næ, jeg leger ikke tankepoliti.

Jo.

Citat
Men nu er PKK en terrororganisation

Nej, PKK er ikke en terrororganisation.

Citat
Blekingegadebanden var en

Relevans?

Citat
Men siden du argumenterer som du gør Fun2, er du måske en af terrorstøtterne

Jeg støtter ikke terror, men jeg går ind for ytringsfrihed og retten til at demonstrere for sine holdninger.

Citat
Men det korte ad det lange er, er det virkelig Kronprinsparret opgave at uddele skatteyderbetalte kroner til sådanne personer..?

Det er ikke de kongeliges opgave at uddele skattepenge til nogen som helst.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 08-10-12 23:08

Citat
På almindelig dansk: Han har en anden politisk overbevisning end Tommy.

Men Tommy leger tankepoliti, vil bestemme hvad man må mene, sige, demonstrere imod og støtte.

Du tager fejl fun2.
Man kan sagtens være uenig med Kaptajnen, uden at få ham på nakken - så længe man er det på en civiliseret måde, og naturligvis ikke tillægger ham holdninger og argumenter, han ikke har udtrykt.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 08-10-12 23:27

Det er påfaldende at når Tommy er ude på dybt vand, kommer hjkofoed og bakker Tommy op, uden egentlig at have noget at sige.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-10-12 10:38

Er det påfaldende at være uenig med dig Fun2..?
Det er mere påfaldende at være enig med dig.

Jo, PKK er en terrororganisation ! PKK er på terrorlisten i Tyskland, Australien, Storbritannien, Syrien, EU, Tyrkiet og USA, grundet terrorhandlinger fortaget blandt andet i Tyrkiet. Siden PKK startede sine terrorhandlinger i 1980'erne har op mod 40.000 mennesker mistet livet i den østlige Tyrkiet. I 2011 mistede 24 tyrkiske sikkerhedsansatte livet ved en terrorangreb fortaget af PKK.

Citat
Blekingegadebanden var en

Relevans?

Hvad du lige mener med "relevans" ved jeg ikke.
Men jeg kan da oplyse dig - hvis du ikke ved det - at, Blekingegadebanden skød og dræbte en ung dansk politibetjent under et af deres mange røverier.

Citat
Strid bruger Benzinbomber, brosten og direkte vold som argumenter.

Er strid nogensinde blevet dømt for noget, har du nogen beviser, eller er det blot løse rygter?
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor gammel du er, men et forsigtigt gæt - en 12 - 13 år vel ??? Ret mig endelig, hvis du er yngre.

Menæh, Fun2, når man deltager i demonstrationer som senere udvikler sig som gadekampe mod politiet - eksempelvis den, som fandt sted den 18. maj 1993, hvor hele og halve gader blev ryddet for brosten af demonstranterne. Demonstranterne brugte brostenene + molotovcoktail som kasteskyts mod politiet, så er man ansvarlig for hele handlingen, og derved kan Strid ikke sige sige sig fri fra den ragnarok demonstrationen skabte. Der indløses ikke halve billetter - man køber hele forestillingen.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-10-12 11:14

I virkeligheden tror jeg fun2,bare er en lille (flink) forvirret teenager.Midt i en personlig udvikling,og dermed endnu ikke har fundet et personligt ståsted.Men bare synes det er sjovt,at være på tværs af de voksne.

Skulle min vurdering af ham ikke holde stik,er han jo nok nærmest det modsatte.Nemlig et løsgående missil,som PET forhåbentlig,vil holde øje med.

M.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 09-10-12 12:03

Om en organisation er en "terrororganisation" er udelukkende et spørgsmål om øjnene der ser. Nogen mener at PKK er er terrororganisation, andre mener at de er frihedskæmpere der arbejder for frie og ordentlige forhold for det kurderne. Ifølge nogle definitioner var de danske modstandfolk under WW2 terrorister.

Citat
Hvad du lige mener med "relevans" ved jeg ikke.

Relevans er også et meget svært ord, men prøv at slå det op i en ordbog.

Tommy har hørt rygter om at Strid i 1993 deltog i en demonstration, der udviklede sig, politiet skød f.eks. på demonstranterne. Dermed mener Tommy at Strid har diskvalificeret sig til kulturpriser i 2012...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-10-12 12:52

Citat
Relevans er også et meget svært ord, men prøv at slå det op i en ordbog.
Det er så hermed gjort - der stod desvære intet om, hvorfor du brugte ordet i forbindelse med Blekingegadebanden.

Citat
om en organisation er en "terrororganisation" er udelukkende et spørgsmål om øjnene der ser. Nogen mener at PKK er er terrororganisation,
Tak for den "belæring" - og vi fortsætter så i Fun2 logiske verden og konkluderer, at al-Qaeda heller ikke er en terrororganisation - og Osama Bin Laden er at sidestille med f.eks Flammen - eller Citronen....
Husk på, "det er udelukkende et spørgsmål om øjnene der ser" -Altså, ifølge Fun to.

Citat
Tommy har hørt rygter om at Strid i 1993 deltog i en demonstration, der udviklede sig, politiet skød f.eks. på demonstranterne. Dermed mener Tommy at Strid har diskvalificeret sig til kulturpriser i 2012...
Sååå, har jeg hørt rygter om det..? Javel ja. Nu er det så Strid selv der er kommet med oplysningen:
Citat
Jakob Martin Strid, der i sin tid anmeldte 18. maj- demonstrationen til politiet, har således givet sit fortolkningsbidrag i TV under navnet Søren Autonom.” (Egon Balsby, Weekendavisen, 6. januar 1995)

Tommy
Nu vil jeg ha' et stykke brød og en kop kaffffff.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 09-10-12 13:09

Tommy har nu lært et nyt ord "relevans", så noget udbytte har har åbenbart haft af sit spørgsmål.

At anmelde en demonstration til politiet gør vel næppe at man er diskvalificeret til at modtage kulturpriser.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-10-12 14:19

Citat
Tommy har nu lært et nyt ord "relevans", så noget udbytte har har åbenbart haft af sit spørgsmål.
Flot svaret fun2. Menæh, glemmer du ikke i farten, om alt det andet vi "talte" om..? F.eks. PKK, Blekingegadebanden, osv...?

Har du kogt det hele ned til, om jeg ved hvad ordet "relevans" betyder..? Jamen så må vi da tage fat på det ord.... lidt senere.

Først skal det lige handle om sidste punkt. Du skrev:
Citat
At anmelde en demonstration til politiet gør vel næppe at man er diskvalificeret til at modtage kulturpriser.
Høøø fun..., nu påstår du jo, sådan lidt inddirekte, at læsning af en tekst falder dig svært.
For hvad stod der så i det link jeg gav dig..? Fun nu skal du være opmærksom. Puds lige brillerne.....så starter vi. Du skrev:
Citat
Jakob Martin Strid, der i sin tid anmeldte 18. maj- demonstrationen til politiet,
Såvidt så godt. Ordene forstod du godt - og har kommenteret dem. Så snupper vi lige resten - er du klar...? Fint, de kommer nemlig her:
Citat
har således givet sit fortolkningsbidrag i TV under navnet Søren Autonom.” (Egon Balsby, Weekendavisen, 6. januar 1995)
Fun2, hvilken fortolkningsbidrag tror du, Strid kom med i 1995...? En fortolkning om, hvordan man anmelder en demonstration...? Eller hvad tror du fun2..? Fortæl fortæl, jeg lytter.

Tommy.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 09-10-12 15:32

Tommy, du påstår at Strid en gang "sympatiserede" med Blekingegade banden, du påstår at Strid har givet et "fortolkningsbidrag", du mener at det diskvalificerer Strid til at modtage en kulturpris i 2012. Jeg synes at din sag er ualmindelig tynd, og der er åbenbart andre der er uenige med dig.

Bundlinjen er jo stadig at dit eneste formål med dette "spørgsmål" er at kaste smuds på en som du anser for at være "politisk ukorrekt". Helt på samme måde som du oprettede denne tråd:
http://kandu.dk/questionhist.aspx?qid=164140
for at kaste smuds på Chris Holmsted Larsen, en af de andre du anser for at være politisk ukorrekt.

Kunne du ikke gøre os den tjeneste at næste gang du vil miskreditere en politisk modstander, at du så skriver formålet når du opretter spørgsmålet, så der ikke er nogen der tror at du er interesseret i at få noget at vide, eller reel debat.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-10-12 16:07

Folk på den yderste venstrefløj -og folk på den yderste højrefløj, samt EU pampere, har jeg intet til overs for, og jeg vil gøre alt hvad der står i min magt for at miskrediterer gøgeungerne.
At Kronprinsparret - eller andre af samfundets spidser, kan finde på at tildele sådanne samfundskadelige elementer en pris, lugter i den af grad af Kejserens nye klæder.

Faktisk har jeg været royal igennem mine leveår - altså, at være imod kongehusets afskaffelse, men kan betro dig, at efterhånden er jeg godt på vej over i den modsatte grøft.
Hvis kongehuset fremover stiller op til sådanne cirkusforestillinger, må hele familien for min skyld gerne få et los i deres royale røv og yt af vagten.

At du, fun2, ikke har gennemskuet bedraget og bare agerer klakør er dybt beklageligt

Citat
Kunne du ikke gøre os den tjeneste at næste gang du vil miskreditere en politisk modstander, at du så skriver formålet når du opretter spørgsmålet, så der ikke er nogen der tror at du er interesseret i at få noget at vide, eller reel debat.
Hmmmm....Interessant ordvalg hr./frk. Fun2, hvem er os..?

Men bortset fra det, så stiller jeg lige nøjagtig de spørgsmål, jeg synes skal stilles . OG jeg bestemmer selv ordvalget.

Tommy.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 09-10-12 16:12

Citat
Folk på den yderste venstrefløj -og folk på den yderste højrefløj, samt EU pampere, har jeg intet til overs for

Øh Tommy, du befinder dig på den aller yderste højrefløj...

Citat
hvem er os..?

I dette tilfælde andre kandu.dk brugere.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-10-12 17:10

Hvis jeg må blande mig lidt i jeres ordkrig, så ser jeg tre spm her

1) Var Strid på den yderste venstrefløj, ovenikøbet i et omfang så han blev straffet?

For at citere Fogh "Det er ikke noget vi tror, det er noget vi ved", hvilket han senere udlagde som at det havde der været rimelig grund til at tro!

Ikke at jeg opfatter Uriasposten som sandhedsvidne, men de citerer tre aviser (Berlingske, Weekendavisen og Information) med datoer, og et, med mit kendskab til de tre aviser, sandsynligt ordvalg.
WA skriver at Strid i januar 1993 er "blevet idømt hæftestraf for omfattende politisk motiveret hærværk" og Information "“De havde netop sat sig ind i en lejet bil i København, da det væltede frem med politifolk, der havde holdt bilen under observation. I den lejede bil fandt betjentene blandt andet brosten, en hammer, benzindunk, stofhandsker og nødblus…” (Information, 9. juli 2002)

2) Diskvalificerer det for tid og evighed folk at have været på den yderste venstrefløj, og/eller at være straffet.

Første del kan man jo konstatere ikke diskvalificerer folk, Karen Jespersen (tidl VS) kunne jo blive minister for flere partier, man kan fodre svin med de mange, der har ændret holdninger siden de var unge, og har skiftet parti uden problemer!

Straf, i USA mister man stemmeretten, hvis man har været i fængsel, det gør vi ikke i Dk, og når man har udstået straffen, er man i princippet et helt almindeligt menneske, dog (i de fleste sammenhænge kun i 2-5 år med en plettet straffeattest.

Så en straf for hærværk, der ligger næsten 20 år tilbage, kan næppe betyde, at man ikke kan få en pris, eller på andre måder være en alm. del af samfundslivet.

3) Handler om hvorvidt kongehuset skal bruge ½ mill skattekroner til at promovere kulten om de kongelige, der er vist enighed her om at det ikke er rimeligt.

Men jeg håber da Strid laver nogle gode børnebøger, og går ud fra han er blevet tilhænger af kongehuset, siden han er villig til at modtage en pris fra dem!

Alternativet er at han er en pjalt, der er villig til at pakke sine holdninger sammen for at få ½ mill kr af nogle udemokratiske mennesker, han ikke kan have respekt for

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 09-10-12 17:32

Jeg er for så vidt enig med Vagn. Jeg ved ikke hvad Strid har gjort for 20 år siden, men uanset, så har han udstået sin straf. Men Tommys største problem med Strid er at Tommy mener at Strid er "politisk ukorrekt", dvs. har andre holdninger end Tommy. Det er det der i Tommys øjne gør Strid uegnet til at modtage en kulturpris.

Jeg tror ikke at der er nogen af os der synes at kongehuset skal bruge skatteydernes penge til at uddele kulturpriser.

Accepteret svar
Fra : HunSen

Modtaget 50 point
Dato : 09-10-12 18:48

Citat
Jeg tror ikke at der er nogen af os der synes at kongehuset skal bruge skatteydernes penge til at uddele kulturpriser.

Hurra, hurra, hurra!
Von 2 er enig med vagn. Von 2 er også enig med Tommy, men det gør for ondt, at indrømme.
fun2 minder i uhyggelig grad om den hedengangne profil PolPot

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-10-12 19:39

Funtex skrev:
Citat
Øh Tommy, du befinder dig på den aller yderste højrefløj...
Puuuha, skal jeg grine - eller græde - eller måske bare ignorerer...? Hmmm...nej, jeg tror, jeg smiler overbærende og tænker; Funny drengen er løbet tør for argumenter...

______________________________________________________________________________

Citat
1) Var Strid på den yderste venstrefløj, ovenikøbet i et omfang så han blev straffet?
Hvad satan vagnr. du er jo ligefrem morsom ! Hvor mange på den yderste venstrefløj er blevet straffet...? Minimalt.

Citat
2) Diskvalificerer det for tid og evighed folk at have været på den yderste venstrefløj, og/eller at være straffet.
Det kommer vel an på handlingerne. Men ligefrem at honorerer dem..? Tja hvorfor ik'

Citat
Første del kan man jo konstatere ikke diskvalificerer folk, Karen Jespersen (tidl VS) kunne jo blive minister for flere partier, man kan fodre svin med de mange, der har ændret holdninger siden de var unge, og har skiftet parti uden problemer!
Det er rigtigt - alle kan blive klogere. Selv Helle Thorning skiftede jo også fra dybrød til mindre rød. Mogens Lykketoft er forhåbentlig også blevet klogere...Jeg citerer fra altinget "Svenning Dalgaard er tidligere KU’er, men det er mange år siden, længe før Murens fald, da Mogens Lykketoft stadig plejede omgang med latinamerikanske diktatorer, ja, faktisk helt tilbage i 1960'erne, da Lykketoft samlede penge ind til det kommunistiske regime i Nordvietnam og ‘befrielsesfronten’ i Sydvietnam."

Citat
For at citere Fogh "Det er ikke noget vi tror, det er noget vi ved", hvilket han senere udlagde som at det havde der været rimelig grund til at tro!
Lad os endelig ikke begynde at citere levebrødspolitikere....De har et standpunkt til de tager et nyt.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-10-12 19:55

Der er da nogle der aldrig bliver klogere, lille lars fra græsted samlede jo penge ind til taliban og poserer her med en AK47.

http://nsnbc.files.wordpress.com/2011/09/kars-lc3b8kke-rasmussen-with-taliban-ak-47-1988.jpg

Skurken er i midten, indsamlede og afleverede penge til terrorister, lider af amnesi, når han skal indlogere sig på hotel, og af betalingsvægring når han lejer betalingsfilm, ham til venstre (for beskueren) er (eller var) læge i Dk, søn af en tidligere premierminister i Afghanistan, sidste mand ved jeg ikke noget om.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 09-10-12 20:01

Billedet som vagnr linker til er et glimrende eksempel på at "terrorister" er et spørgsmål om definition. Den gang billedet blev taget, blev taliban (af nogen) anset for at være frihedshelte, fordi de kæmpede mod russerne. I dag bliver taliban (af nogen) anset for at være terrorister. Taliban har ikke ændret sig, men der er nogen der har ændret syn på dem, f.eks. fordi de var ufattelig naive.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-10-12 21:00

ja vagnr., de politikere er nogen værre nogen.
Nu kunne jeg godt linke lidt billeder af Anker og PolPot i hed omfavnelse - Eller for den sags skyld lidt fra dengang, A's fodnote politik næsten fik Danmark smidt ud af Nato.
Men det er bare ikke det tråden handler om. Vi kan da lave en - altså, hvis vi må for Funtex. Men tør du..?

Citat
I dag bliver taliban (af nogen) anset for at være terrorister. Taliban har ikke ændret sig, men der er nogen der har ændret syn på dem, f.eks. fordi de var ufattelig naive.
Skal vi lade Funtex skrivelse stå for sig selv ? Det må vi hellere!
Ordene viser tydeligt, hvad Fun2 er for en karl.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-10-12 21:25

Tom Lehrer, i 1967, i Kbh, som indledning til sin MLF Lullaby: (MLF stod for Multi Lateral Force, som skulle holde ruskierne fra at starte en atomkrig!), hørte det selv:

"Nuclear deterrent force including our current friends, like france, and our traditional friends, like germany."

Som det også er sagt: "My enemy is your enemy; therefore, you are my friend."

Venskaber i pollitik er mere flygtige end de fleste parforhold!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-10-12 23:03

Tro det eller ej, jeg ved godt hvem Tom Lehrer er. Foruden sanger er han også matematiker - og så er den i vinkel... Som Helle ville ha' sagt det.

Det lader til at StormuftienTalifun er gået i seng. Åhhh godt det samme, han lød også lidt overtræt til sidst.

Må's man ønske alle en god nat.
Og selvfølgelig også en god nats søvn til Talifun. Husk din kjære moders formaninger om, at holde hænderne oven på dynen. Den lille Kalashnikov skal ikke trykkes af i aften....

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-11-12 22:03

Tak for svaret HunSen.

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 03-11-12 02:19

Ay ay skipper, kipper med flaget.

og Funtex von 2: du har fuldstændig ret, Taliban var naive, og det er de stadigvæk! De tror de får 70 jomfruer i evighed, hvis de laver ulykker nok.
Det sjove er, at jomfruerne bliver ved med at være jomfruer.
Og ved du hvorfor, at talibanerne vil have jomfruer, og hvorfor jomfruerne bliver ved med at være jomfruer?
Det er fordi talibanerne ikke kan tilfredsstille en erfaren kvinde, og fordi de ikke ved, hvad de skal stille op med en kvinde, der ikke kan fortælle dem, hvor den skal ind!