/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Utæt servo på min vw polo
Fra : nosse
Vist : 487 gange
100 point
Dato : 08-10-12 12:42

Den lød mærkelig når jeg drejede, da jeg stoppede løb der noget olielignende ud. Har nogen prøvet at reparere på sådan en "fætter"

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 08-10-12 13:28

Nej, men det første er da at lokalisere hvor olien kommer ud.

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 100 point
Dato : 08-10-12 18:23

Som Stilkene skriver skal du som det første finde ud af, hvor den er gal.
Der må sidde et reservoir / beholder til olien og en lavtryks slange eller rør til pumpen. Fra pumpen til tandstang er det højt tryks rør & slange, og så endelig returløbet til reservoir / beholder.
Har før set tærede rør på Golf ved tandstangen. Det er ikke det mest tilgængelige, men dog ikke komplet umuligt, at skifte selv, hvis det er det der er galt. Men du skal ha` bilen på lift.
De rør er halvpebrede i pris, men led lidt på ebay de. og du har hurtigt sparet 50 %.

Frisk olie på systemet og drej rattet fra side til side, så luften kommer ud. Så kører det problemfrit de næste mange år.

Godkendelse af svar
Fra : nosse

Dato : 10-10-12 00:03

Tak for svaret Cortina01. det var et med noget brugbart, jeg vil få den op på en lift og se de steder du beskrev