/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
underlig meddelelse i Firefox
Fra : maxhankat
Vist : 1188 gange
300 point
Dato : 06-10-12 16:16

Via Firefox henter jeg f. eks. Berlingske. dk eller en anden avis og får denne meddelelse:

Script: http://www.b.dk/sites/default/files-dk/js/www.b.dk/1020/js_0ddc09c51a903aa6e6ebdd243da677d7.jsmin.js:3

Og jeg kan ikke komme videre før jeg markerer, at der skal lukkes for "scriptet"!

Det sker kun i Firefox.

Mvh
joan

Kommentar
Fra : netop

Dato : 06-10-12 16:32

Citat
Ikke fundet

Den anmodede webadresse / sites/default/files-dk/js/www.b.dk/1020/js_0ddc09c51a903aa6e6ebdd243da677d7.jsmin.js: 3 blev ikke fundet på denne server.

Står der når jeg følger dit link!?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 310 point
Dato : 06-10-12 16:36

Opdater Java http://java.com/en/download/index.jsp ,
og tjek om Java er sat til aktiv i Indstillinger, fanen Indhold
(tast ALT, så kommer menulinje frem, så Funktioner > Indstillinger)

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-10-12 16:41

Skriverjeg Berlingske.dk i Firefox fremkommer dette link http://www.b.dk/ og siden...

som tilhører:

Berlingske Media
Pilestræde 34
DK-1147 København K
Danmark

Tlf: 33 75 75 75
Fax: 33 75 20 20

Kontakt os på mail

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-10-12 16:59

Jeg får dette frem, også b.dk når jeg skriver berlingske.dk
http://peecee.dk/upload/view/386409

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 06-10-12 17:28

Foreløbig mange tak for alle svar.
Til Klaudi kan jeg oplyse, at jeg både har aktiveret Java og lige nu opdateret den, men det gør ingen forskel. Jeg modtager stadige denne meddelse på Berlingskes hjemmeside:

Citat
Et script på denne side er muligvis optaget, eller svarer ikke længere. Du kan standse scriptet nu, eller lade det fortsætte, for at se om scriptet afslutter
Script: http://www.b.dk/sites/default/files-dk/js/www.b.dk/1020/js_0ddc09c51a903aa6e6ebdd243da677d7.jsmin.js:
Så kan jeg vælge enten: FORTSÆT eller STOP SCRIPT.

Desværre kan jeg heller ikke bruge nogen af de andre forslag til noget.
Kun svaret fra marken84 vil jeg forsøge at gøre brug af med en opringning til Berlingske Media mandag morgen, og derefter vender jeg tilbage til Kandu, og meddeler, hvad det førte til.

Mvh
Joan

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-10-12 17:31

Så kan det være dit antivirus program der driller, jeg bruger avast det kan finde på at blokere et script!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-10-12 17:36

Jeg har heller ikke nogen problemer med at gå ind på b.dk Opdater java som klaudi skriver.

Godkendelse af svar
Fra : maxhankat

Dato : 06-10-12 22:43

Tak for svaret Klaudi.

Sådan set hjalp det ikke at opdatere JavaScript, som du rådede mig til, men når jeg alligevel godtager dit svar, er det fordi, at netop det svar satte mig på sporet af løsningen.
Da det ikke hjalp at opdatere JavaScript, fjernede jeg helt markeringen ud for JavaScript, og så var den der!!!
Nu kører det hele fint, og jeg får ikke den irriterende meddelelse mere, når jeg vil læser div. aviser via Firefox.
Deraf kan man lære, at JavaScript altså også kan virke forstyrrende!
Tak for alle svar!
Mvh
Joan

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-10-12 22:52

velbekomme

Det virker ellers fint her med java aktiveret!

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 08-10-12 11:41

Hej Klaudi.

Tak for din sidste oplysning om at det virker fint med Java. Ja, det er muligt, at du har ret. Men hos mig gør det altså ikke. Hvis jeg aktiverer Java, når jeg åbner med Firefox og så derfra henter
B.T. eller Berlingeren får jeg en masse uro på skærmen og den meddelelse, jeg skriver om i begyndelsen af denne tråd, viser sig igen, men når jeg deaktivere Java, er alt ok.
Det muligt, at jeg skal ændre på en anden funktion end Java, men i skrivende stund ved jeg ikke hvilken. Men det er jo ikke det store problem, og jeg kan jo bare hente aviserne i min Explorer browser.
Mvh og tak.
Joan

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-10-12 17:02

Fordelen ved ikke at have java aktiveret er at så kan der da ikke komme "skidt" ind den vej,
så det er nok helt fint at det er slået fra hvis siderne så os virker som de skal