/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Oversættelse fra danske til engelsk?
Fra : cristian2
Vist : 1279 gange
40 point
Dato : 05-10-12 15:44

Jeg skal søge på nettet efter vittighedstegninger, hvor pointen ligger i selve tegningen og dermed ikke i teksten. Jeg er derfor ude efter at søge i "comics" eller "cartoons" som ikke har en underliggende tekst. Men jeg ved ikke hvad det hedder på engelsk - altså en tegneserie-tegning uden tekst. Findes der et ord/begreb for det på engelsk?

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 05-10-12 16:05

Hvis de er uden under tekst hvorfor søger du så ikke bare med danske ord?

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 05-10-12 16:39

Så får jeg jo stadig 99 % tegninger inklusive tekst i mine søgninger.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-10-12 16:47

Måske dette!?

comics without words
http://bit.ly/PX6Q2Q

Kommentar
Fra : Walteren

Dato : 05-10-12 20:47

https://www.google.dk/search?q=de+tre+sm%C3%A5+m%C3%A6nd+og+nummermanden&hl=da&rlz=1T4GGHP_daDK431DK439&prmd=imvns&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=MipvUILLOcPOtAbbsICwCw&ved=0CAoQ_AUoAQ&biw=1093&bih=469

Prøv at google "de tre små mænd og nummermanden" og søg på billeder. Så har du eksempler på tegneserier uden ord, og de er glimrende til samtale og små skriftlige opgaver, hvis det er det du har i tankerne.

Du finder flere på biblioteket.

VH

Walteren

Accepteret svar
Fra : krestenklit

Modtaget 40 point
Dato : 12-10-12 14:55

Hej igen cristian2
Måske kan jeg hjælpe dig denne gang:

Kunne du præcisere, om der er tale om:
- at der slet ingen bogstaver må være?
- at der gerne må være bogstaver, men pointen skal fremgå af det tegnede.
- enkeltstående tegninger?
- tegneserie-"striber" - en sammenhængende række af tegninger med en samlende pointe?
- hele bøger med tegnede fortællinger, blottede for ord?
- hele bøger med tegnede fortællinger, blottede for bogstaver?

Ellers kan du søge med:
Kode
comics "without word"
...husk citationstegnene!
Finder du ikke nok, må du notere dig en masse navne på serier eller tegnere og søge på dem.

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 12-10-12 15:44

Citat
Kunne du præcisere
...
1. Der må gerne være bogstaver
2. Pointen skal ligge i tegningen eller tegningens handling
3. Enkeltstående tegninger - dvs ikke "striber" og ikke tegnede fortællinger.
4. Har prøver comic "without word" - uden nævneværdig succes.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 15-11-12 08:52

Tak for svaret krestenklit.

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 15-11-12 10:31

Glæder mig, hvis du kunne bruge det.