/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
netgear CG3000 med netværk
Fra : wanky
Vist : 416 gange
100 point
Dato : 04-10-12 23:24

Jeg har to PC forbundet med kabel til min Netgear CG3000.
Hver pC går fint på internet, men jeg kan ikke få lavet en forbindelse imellem de to PC til udveksling af filer og til anvendelse af den printer, som hver PC har tilkoblet direkte.
PC L kører win 7 professional.
PC U kører win 7 home edition.
Begge PC er beskyttet med F-Secure fra YouSee. Begge PC's sikkerhedspakke har fået tilføjet en netværksprofil 192.168.0.01-192.168.0.99.
Begge PC viser symbolet for begge PC. Og hvert symbol viser at de er i den samme arbejdsgruppe X og netværksplacering Y.
Hvad skal jeg gøre for at kunne se fra L til U og visa versa?

Til yderligere info er routeren tilkoblet følgende:
Til Routeren er også tilkoblet en Synology server. Den kan jeg se fra begge computere og man kan også udveksle filer med Synology serveren.
Routeren er også tilkoblet et Sonos anlæg, der virker udmærket.
Endelig er der et LAN kabel fra Router til et Sony TV. På TV kan jeg se såvel PC L som PC U

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-10-12 01:17

Prøv at åbne en mappe i Explorer. for eksempel Computer eller Dokumenter, oppe i adresse linjen skriver du så IP adressen på den anden computer, du skal skrive adressen sådan
Kode
\\192.168.0.01
eller
Kode
\\192.168.0.99
afhængdig af fra hvilken computer du vil oprette forbindelse fra, kan du så komme ind på den anden computer?
IP adressen ser lidt forkert ud i mine øjne men måske skal den være sådan med Netgear, mine computere har adressen 192.168.0.100 - 192.168.0.101 og så videre, jeg har D-Link
Jeg går ud fra at du allerede har oprettet din WORKGROUP på begge computere, du skal ind i indstillinger for netværk og give tilladelse til deling, når begge computere kører med Windows 7 så kan du også oprette en Hjemme gruppe, har du forsøgt at oprette Hjemme gruppe?

Kommentar
Fra : wanky

Dato : 05-10-12 18:29

o.v.n.
Jeg er helt sikker på at Netgears adresser ligger imellem 192.168.0.1 - 99.
PC U har 192.168.0.22 og PC L har 192.168.0.20.
Efter din anvisning har jeg skrevet adressen på den anden PC i explorer. Jeg kan komme ind fra U til L men ikke fra L til U.
På U er beder maskinen om at logge ind på den hjemmegruppe som L har oprettet. Men det kan ikke lade sig gøre. På L spørges der ikke om noget, men den fortæller at det ikke er muligt at finde U på den angivne adresse. Det kan jo tyde på at jeg har rodet rundt med hjemmegruppe-opsætningen. Så det har jeg nok behov for assistance til at gøre korrekt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-10-12 11:56

Citat
Jeg kan komme ind fra U til L men ikke fra L til U.
du skal ind i U og sætte indstillinger for Deling og sikkerherhed så de er magen til indstillinger i L, det er sikkert der at spærringen er

Kommentar
Fra : wanky

Dato : 06-10-12 21:30

Jeg "tror" jeg har sat indstillingerne ens på de to PC.
Der er faktisk forbindelse fra L til U i netværket. Men jeg kan kun se "C i U" samt "users". C i U kan jeg ikke åbne da der kræves tilladelse, hvilket jeg ikke kan finde ud af at give. (Det er mig der er admidnistrator)
Users viser delte filer som igen viser forskellige mapper med eksempler.
Den modsatte forbindelse U til L er OK. Jeg kan se filer og printere. Det er sådan jeg forventer at kunne se mapper og printere hos U, men det kan jeg ikke.
Ligeledes kan jeg ikke oprette et hjemmenetværk hvor U deltager. Jeg har oprettet en hjemmegruppe hos L, men U vil ikke acceptere det password jeg har lavet på L.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-10-12 22:08

Citat
Jeg "tror" jeg har sat indstillingerne ens på de to PC
det TROR jeg ikke på at du har, se efter en gang mere, det er på den computer du ikke kan komme ind på at indstillinger skal ændres og du skal sætte de mapper til deling som du ønsker skal kunne vises på den anden computer, som standard er kun Delte mapper delt når du har givet tilladelser i Netværk og deling

Kommentar
Fra : wanky

Dato : 07-10-12 11:11

U som jeg ikke kan komme ind på: Hvis jeg højreklikker på en mappe og ser egenskaber står der at den pågældende mappe er delt. (Hele c-drevet er delt) Hvis jeg alligevel højreklikker -> del-> og vælger at dele går systemet direkte til deltagelse i en hjemmegruppe. Jeg skriver adgangskoden hvorefter der faktisk ikke sker mere.