/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
vil ikke starte
Fra : jensviggo
Vist : 725 gange
21 point
Dato : 04-10-12 17:07

Og så er det lige, at min stationære ikke vil starte, den prøver, siger et enkelt bip og så stopper den, har prøvet at starte 4-5 gange uden held. Hvad mon blokerer??

Kommentar
Fra : poten

Dato : 04-10-12 17:41

Det må da vist være det man kalder ET GODT SPØRGSMÅL som vel nærmest er umuligt at svare på når man ikke har maskineriet ved hånden...

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 21 point
Dato : 04-10-12 18:21

Som poten er inde på, er det svært at gætte på hvad der er galt. Det bedste du kan gøre er at prøve at koble alt overflødigt fra og prøve igen, derved burde du kunne finde ud af hvilken komponent det er der er gået i stykker. Du kan koble CD drev fra, alt muligt på USB porte, nettet, dedikerede grafikkort osv.

Men det er muligt at det er bundkortet eller processoren, og så er der sådan set ikke andet at gøre end at tage en tur forbi den lokale PC pusher og erhverve sig en ny PC.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-10-12 19:23

Start den med en Linux / ubuntu CD / DVD

Tag harddisken fra (begge kabler) og start så i gen med en ubuntu CD/DVD

Kan den det - så er det harddisken som laver ballade.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-10-12 21:17

1 Bip er ram fejl

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-10-12 21:34

Måske jeg var lidt for hurtig, men prøv at læs her.
http://kb.iu.edu/data/afzy.html

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 05-10-12 10:23

jeg har nu prøvet at skifte harddisk uden held, den kommer med et bip ved opstart, efter ca 5 sec. endnu et bip og her snakker jeg om korte bip

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-10-12 12:15

Prøv at tjek dine ram, tør dem rene ved kontaktfladen.
Har du mere end 1 ramklods så prøv med en enkelt.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 05-10-12 14:29

har gjort rammene ren...............ingen reaktion, vi må blive ved, det kan ikke passe med den kapacitet der har adgang, må der være en eller ander der har oplevet noget lignende eller ufra beskrivelse ser problemet. Det er frygtelig, jeg har så meget der er gemt på harddisken, jeg godt den kan flyttes, men alligevel.

mvh
jensviggo

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-10-12 17:43

Kan du komme ind i bios.
Kan du ikke det, så regn med et nyt bundkort.
Hvornår var der sidst liv i den.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 05-10-12 17:48

her til moirgen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-10-12 17:56

Kan du komme ind i Bios

Kommentar
Fra : xou

Dato : 05-10-12 18:00

HVILKET BUNDKORT ER DET

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 05-10-12 18:07

nej jeg kan ikke komme ind i bios for den stopper næsten før den er i gang, ja hvilket bundkort er det kan jeg se det et sted bundkortet

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-10-12 18:15

Prøv at pil al din hardware fra og se om din Bios reagerer.
Tror dit bundkort er gået sig en tur.
Navnet på kortet plejer at stå omkring hvor rammene skal sættes ind

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-10-12 18:20

Hvis du så kan komme ind i Bios, så sæt ram i og prøv igen
virker det, så sæt harddisk i osv

Kommentar
Fra : xou

Dato : 05-10-12 18:30

har du flere ram blokke kan du tage denne ene ud og prøve med den anden osv
der sidder en knap bag på pcen hvor der står cmos tryk på den

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 05-10-12 19:12

der sidder ingen knap bagpå der hedder cmos

Kommentar
Fra : xou

Dato : 05-10-12 20:04

DU KAN RESETTE BIOS VED EN KNAP BAGPÅ ,ELLER MED EN JUMPER PÅ BUNDKORTET.
SE http://www.youtube.com/watch%3Fv%3DPdp_L5IxaNI

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-10-12 21:12

? Hvad har batteriet lige med adgang til Bios at gøre, Bios kan og burde man altid komme ind på
med eller uden batteri eller system.
Batteriet sørger kun for at Bios gemmer de indstillinger man har lavet = ur -boot devise - rækkefølge
og på nyere kort masser af andre muligheder, så det ville jeg udelukke som blå skærm.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-10-12 21:17

Få en PC sagkyndig til at se på den.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 06-10-12 08:27

på bundkortet står der MSI
jeg vil prøve at resætte bios

Kommentar
Fra : xou

Dato : 06-10-12 12:03

grunden til at du skal finde msi bundkort navn er at jeg så kan finde manuel på nettet og se hvad 1 bip betyder

Kommentar
Fra : xou

Dato : 06-10-12 12:06
Kommentar
Fra : xou

Dato : 06-10-12 12:08

http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/amiB1-c.html
http://www.techenclave.com/cpu-mobo-corner/drm-refresh-failure-how-solve-124995/
svar tag batteriet ud i 10 min eller er der noget med bundkortet selv ... eller hvordan læser I

Kommentar
Fra : xou

Dato : 06-10-12 12:12

HUSK AT DER SKAL STRØM TIL PCEN NÅR BATTERIET ER VÆK

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-10-12 22:48

Jo - batteriet kan have noget med adgangen til bios at gøre...............................

Jeg har en ældre computer som hænger en gang i mellem og vil genopstarte efter slukning.

Af med batteriet
Væk med strømkablet
Hold startknap nede i 10 - 15 sek

Start computer..............og så sætte batteriet til igen.
computeren må ikke vendes og drejes når der er tændt og harddisken sidder i. (gyrovirkningen)

Det har hos mig hjulpet et par gange.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 07-10-12 14:57

jeg har nu opgivet den stationære, og smider den ud, jeg vil ikke bruge flere kræfter på den, men tak for alle de gode løsningsmuligheder, der var desværre ikke nogen der hjalp, men tak

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 07-10-12 14:58

Tak for svaret fun2. nej det har ikke været nemt, og derfor afslutter jeg spørgsmålet