/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Små biller der kan flyve?
Fra : alan57
Vist : 592 gange
300 point
Dato : 03-10-12 17:15

Jeg har fået et problem ude i mit køkken og jeg kan ikke se hvor de kommer fra, men de flyver efter lyset dvs at de sætter sig i bla: vinduet på hvide vægge loftet omkring loftlyset, de ligner meget små fluer man forbinder med gammel frugt, men jeg har ikke frugt liggende, jeg kan desværre ikke finde ud af hvordan de kommer ind i mit køkken, de er på strøelse med hundeloppe, men det er små biller som kan flyve, hvis du kender disse små dyr kender du måske også en måde at slippe af med dem på hvilke slags gift jeg kan købe som vil fjerne dem da de er meget træls og jeg vil ikke dele min lejlighed med dem.
alan57

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-10-12 17:27
Kommentar
Fra : webm

Dato : 03-10-12 17:28

Brug noget Staldchok, det er effektivt

http://www.grene.com/shop/action/product_11000_-11_-259_-89774300__-1723G-5975G-19077_Fluegift+Staldchok

Du kan finde ud af hvor du kan købe det på siden her

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-10-12 23:21

Du kan lave en fælde til dem, det har jeg gjort, og det virker.

Tag et glas, evt. et syltetøjsglas og prik 3-5 små huller i proppen. Så kom et æblestykke og en syltet rødbede med lidt eddike i glasset og lad det stå fremme i køkkenet. På den måde har jeg nu fanget mange. Og de kommer op af afløbene, bor i våd plantejord eller i skraldespanden. Eller i rådden frugt uden for.

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 300 point
Dato : 04-10-12 07:21

Det bedste, du kan gøre, er at finde kilden til, hvorfor disse fluer kommer.

Jeg vil derfor foreslå dig, at du kigger på Skadedyrsguiden:

http://www.dpil.dk/dpil2005/keyindex.htm

Så kan du måske se "dine fluer" og få en fornemmelse af, hvorfor disse dyr er i dit køkken. Det kan være fordi, du har en potteplante stående? Eller måske ligger der noget i en krog og gemmer sig? Eller er det fra en pose mel eller gryn?

Held og lykke med jagten

Godkendelse af svar
Fra : alan57

Dato : 04-10-12 14:18

Tak for svaret pifo.
Jeg ved ikke hvad det er for nogle biller, men jeg har fundet ud af hvor de kommer fra, jeg mistede min kanin for ca en uge siden og jeg har gået og tænkt over om jeg skal have en ny derfor har jeg haft en halv papirs sæk fuld af kaninpiller stående, jeg kikkede i den igår og så flere af disse fluer/biller jeg tog og bandt en snor om posen os satte den ud i min have igår aftes og det ser ud til at have hjulpet, men jeg må se i aften for det er om aftenen det er værst og der er flest af dem.
Men foreløbigt mange tak pifo.
alan57

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-10-12 16:45

selv tak!