/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Skilsmisse i USA. Hvad betaler manden?
Fra : kartoffel88
Vist : 366 gange
118 point
Dato : 02-10-12 22:02

Hejsa.
En ven påstår at i USA skal manden betale husleje til ex konen resten af hendes liv når de er blevet skilt.
Den køber jeg ikke. Nogen der ved noget?

Tak.,

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-10-12 00:48

Det skal sikkert nok passe, de er jo ikke helt almindelig derovre i USA...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-10-12 08:58

Der selvfølgelig forskellige ting der spiller ind på skilsmisser der, som alle andre steder.
Man kan jo ikke sige noget generelt om de ting. Det kommer jo helt an på om det er en stenrig milliardær eller en ganske almindelig arbejder.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-10-12 10:10

Amerikanske advokater gør kun hvad de får mest personlig gevinst ud af.

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 118 point
Dato : 04-10-12 13:33

Det kan såmænd godt være rigtigt.
Jeg har da hørt om det før.
Desværre har jeg ikke lige kunnet finde en "gyldig" dokumentation for dig - der skal nok søges på engelsk, og det må vente til senere, hvis jeg skal gøre det.
Men kig på denne side, som er utrolig dårligt oversat

http://www.qualityinfor.org/typer-skilsmisser-og-relaterede-sporgsmal-underholdsbidrag-bornebidrag-foraeldremyndighed.html

Citat
Underholdsbidrag kommer i tre formularer: permanente underholdsbidrag, midlertidig underholdsbidrag og straffedoms underholdsbidrag. Permanente underholdsbidrag er betalt på ubestemt tid. Den eneste måde at afbryde permanente underholdsbidrag er, hvis den betalende ægtefælles død eller ægtefælle modtager betalinger sin. Permanente underholdsbidrag betalinger kan tilpasses opad eller nedad afhængigt af de omgivende forhold. Eksempelvis Hvis betaler ægtefælle tab sit job og er i stand til at betale underholdsbidrag samme hastighed, tillade Domstolen en nedsættelse af betalingen. Midlertidig underholdsbidrag kræver betaling for en kort periode, så den modtagende ægtefælle kan komme tilbage på hans eller hendes fødder. Tidsrum vil dække længden af tid for egenskaben division retstvister. Straffedoms underholdsbidrag ligner midlertidige underholdsbidrag, det kræver én ægtefælle skal betale underholdsbidrag for en kort periode. Imidlertid begynder betaling for straffedoms underholdsbidrag efter egenskab division retstvister har indgået. Underholdsbidrag tildeles med henblik på at tillade en ægtefælle til fortsat lever til levestandarden han eller hun har vænnet sig til.

Ja ja - jeg ved det - det er ikke i et sprog, der er helt til at forstå, men jeg tror nu alligevel din ven har ret.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-10-12 14:09

Ligesom her, er det individuelt hvad udfaldet af eventuelle skilsmisseforhandlinger ender med, og en af de ting som en mand (eller kvinde) kan blive dømt til, er at betale ekspartnerens boligomkostningeer, ikke noget underligt i det.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 04-10-12 21:22

Her kan du læse lidt mere:
http://en.wikipedia.org/wiki/Alimony

Der er tilsyneladende forskel fra stat til stat.

Most alimony awards in the states are made for life usually regardless of the length of the marriage or civil union (for marriages or civil unions over 10 years)

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 07-10-12 21:40

Tak for svaret pifo.