/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
installering af win7 på asus eeebox pc
Fra : scheidelin01
Vist : 488 gange
500 point
Dato : 02-10-12 15:30

Kan jeg installere windows 7 som jeg har på isofil via en usb hdd?
hvis ja, hvordan?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 02-10-12 15:51

Svaret finder du på wintoflash.com

Kommentar
Fra : scheidelin01

Dato : 02-10-12 15:56

kan kun se at det er til flashdrives og ikke usb HDD

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 02-10-12 16:05

Undskyld, læste ikke spørgsmålet ordenligt. Jeg ved ikke om du kan installere fra en ISO fil.
Men hvis du har et USB flash kort, mindst 1 GB, kan du installere derfra.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-10-12 16:13

Nej det kan du ikke, du skal for det første pakke filen ud. For det andet så skal det være et boot bart medie du installere fra og det en USB harddisk ikke som standard, du kan godt gøre den boot bar, men det kræver du formatere den først. Det bedste er nok du brænder .iso'en på en dvd og bruger dvd'en til at installere med.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 02-10-12 17:04
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-10-12 17:46

Citat
prøv fra et 'virtual disk drev'

Du kan ikke installere Windows fra en Virtual Disk Drive, .vhd fil, Som navnet antyder så er det en virtuel harddisk, hvorpå man kan installere Windows 7 på og køre som var det en alm. harddisk. Men for at installere Windows 7 på en .vhd fil så skal man stadig have en bootbart medie eller et kørende Windows 7/2008 R2 server miljø.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 03-10-12 01:48

Har du ikke et usb flash drev? Den gør du boot bar og lægger den ISO fil du har over på den boot bare usb stik, se her hvordan:
http://www.efmasia.info/13/2012/05/hvordan-du-installerer-Windows-7-fra-en-flash-drev-usb-stick.html

Kommentar
Fra : scheidelin01

Dato : 05-10-12 10:42

o.v.n
godt link men har ikke bootsect på min computer og kan ikke finde den i 64 bit version?
så mangler at lave den 4. del i vejledningen:
Næste du nødt til at snyde din flash stick , så computeren vil synes, det er en installere cd . Åbne op kommandoprompten som administrator. Navigere til programfiler , tilbehør og højreklik på CMD og vælg " Kør som administrator " . Hvis du ikke kører CMD som administrator , eller UAC er aktiveret , kan du få denne fejl : " Kunne ikke afbilde køre partitioner til de associerede volumen enheden objekter : Adgang nægtet " . Kør CMD som administrator , og du behøver ikke at bekymre dig om at se , at fejlen
Så indtaste følgende kommandoer : .
cd Boot
bootsect /NT60 E : ( Jeg bruger drevbogstav E : som min flash -drev )
exit (frakørsler kommandoprompt )

Godkendelse af svar
Fra : scheidelin01

Dato : 05-10-12 11:43

Tak for svaret o.v.n..
fandt botsect på i min win 7 isofil

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-10-12 12:15

Wauw en besværlig forklaring.

Jeg formatere min usb nøgle med diskpart. og der skal man kun windows source filerne fra DVD. Diskpart er tilgænglig på både vista og 7.

Følgende er taget fra min Microsoft Press Book 70-680 exam

1. Connect the USB storage device to a computer running Windows 7 or Windows Vista.
Ensure that the storage device has no data stored on it that you want to keep (or that
you have moved such data to another storage device) because this procedure removes
all existing data.
2. Open an elevated command prompt and type diskpart.
3. At the DISKPART> prompt, type list disk. Identify which disk connected to the
computer
represents the USB storage device.
4. At the DISKPART> prompt, type select disk X where X is the number of the disk that
you have identified as the USB storage device.
5. At the DISKPART> prompt, type clean. When the disk is clean, type create partition
primary
.
6. At the DISKPART> prompt, type format fs=fat32 quick. When the format is
completed
type active and then exit.
7. After you have completed these steps, copy all the files located on the Windows 7
installation DVD to the USB storage device.
8. Configure the BIOS computer on which you want to install Windows 7 to boot from
the USB storage device. Attach the USB storage device and then reboot the computer
to start installation.