/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
live mail
Fra : bjarnebr
Vist : 611 gange
100 point
Dato : 02-10-12 12:22

Jeg vil begynde at bruge Windows Live Mail, men jeg mangler nogle oplysninger.

I Outlook 2007 brugte jeg nedenstående.

Protokol: POP

E-mail adresse: xxxxxx@hjv.dk

Brugernavn: xxxxxx (det samme som før @)

Adgangskode: cccccccc

POP Server: epost.hjv.dk

Sikkerhed: Ingen

Port: 110

Logind påkrævet (Ja)

Brugernavn: cccccccc

Server: (min internetudbyder)

Sikkerhed: Ingen

Port: 25

Hvad skal der stå i Windows Live Mail ?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 02-10-12 12:31

du kan finde alt om opsætningen på internettet

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 02-10-12 12:55

du kan finde alt om opsætningen på internettet hos din udbyder

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-10-12 12:57

Opsætningen af din mail konto er den samme uanset hvilken program du bruger, altså der skal stå det samme i Windows Live Mail programmet som du har brugt i Outlook programmet

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 02-10-12 13:56

I Outlook har jeg tre kontoer, en hos Ejendommens udbyder, når jeg er hjemme, en hos telenor når jeg bruger min mobiltelefon som adgangspunkt og en hos TDC når jeg er på kontoret, og så skal jeg vælge hvilken konto jeg vil sende fra, afhængig af hvor jeg befinder mig, det er det jeg godt vil undgå.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 02-10-12 14:10

gå til din udbyder

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 02-10-12 14:20

Ja jeg kan godt se problemet. man jeg forstår godt når du handler internet 3 steder. Vil kun den ene tilade at sende mail. Prøv at bruge en af den og bruge en online side til det. eller send fra en fælles konti men så står der jo ikke det rigtige som afsender.
hilsen Steen

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 03-10-12 01:21

Du kan i både Outlook og Live Mail godt modtage mail uanset om du er koblet op med mobil, på kontor eller hjemme, problemet er at du kun kan sende mails fra den udbyder som du er koblet på når du vil sende en mail.
Måske du skulle overveje en Hotmail konto eller Gmail konto, begge har deres egne smtp servere og du kan sende og modtage mails uanset hvilken internet udbyder du har.
En gratis Hotmail (Hotmail er forøvrigt blevet moderniseret og hedder nu Outlook) kan du så bruge som afsender til alle mails du bruger i Windows Live Mail.Du sætter din modtager pop3 som du plejer men afsender smtp skal så være
Kode
Udgående post

Servernavn
smtp.live.com
Port
25 eller 587
Forbindelsessikkerhed
SSL/TLS (*)
Godkendelsesmetode
Almindelig adgangskode
Brugernavn
Samme som for indgående post
Adgangskode
Samme som for indgående post
du behøver ikke bruge din nye Outlook/Hotmail adresse, bare bruge den som afsender til mails:
http://mail.live.com
Gmail kan måske også bruges som fast afsender i Windows Live Mail programmet, jeg bruger ikke Google så det kan jeg ikke svare på

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 29-10-12 12:36

Tak for svaret o.v.n. og undskyld at jeg glemte at akseptere tidligere, men hjemmeværnets sopport har fortalt mig at jeg ikke kan bruge Windows Live Mail til at sende mail fra med min hjemmeværns mailadresse, og så glemte jeg alt om at svare

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-10-12 13:41

Tak for accept, ja det er korrekt at du ikke kan bruge hjemmeværnets server til at sende mails med, men du kan modtage mails den konto og indstille så udbyder smtp server bruges til at sende mail, eller bruge hotmails smtp server til at sende som jeg forklarede før