/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Windows Live Mail - løsning ?
Fra : refi
Vist : 1167 gange
150 point
Dato : 01-10-12 14:38

Har et problem med WLM.
Den frasorter ikke spam længere
Det har tidligere ikke været noget problem at frasortere emailafsenderne efterhånden som de dukkede op, hvorefter de aldrig mere dukkede op.
Nu kan jeg blokere dem men de kommer næste gang alligevel.

Fejlen er sket i forbindelse med at MS absolut ville have jeg skulle være logget ind for at bruge livemail ? Så når nu livemail åbnes, starter den med at hente post HVOREFTER den logger ind

Hvad er dog logikken og hvorfor virker spamfilteret ikke.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-10-12 19:35

Det er lige gået op for mig at mine spam heller ikke bliver faget mere af spamfilter i WLM. Så mon ikke det er Microsoft der har et problem.

Måske en opdatering blokerer?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-10-12 20:43

Jeg tror også det er en eller anden opdatering (det må så være et par måneder siden) da det som sagt skete i forbindelse med at jeg skulle logge ind på MS for at komme videre.....

Indlogningen har dog tilsyneladende ingen betydning da den allerede har hentet post INDEN den logger ind....

At den forlanger indlogning er sikkert fordi der er en hotmail-adresse i de adresser den tjekker - den har bare aldrig gjort det før og har jo allerede hentet fra adressen inden den logger ind.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-10-12 21:07

De sidste par måneder har jeg ofte fået fejl når jeg ville hente mail. Den vil ikke hente og ikke logge på. Nu vil jeg gå på internettet og se om jeg kan logge på der.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-10-12 21:11

Lige nu er MS helt tovlig, mine mail virker ikke, jeg kan ikke få opdateringer, jeg kan ikke logge ind på mailen på nettet og jeg kan ikke downloade et gratis program gra MS hjemmeside.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 02-10-12 06:55

refi skrev:

Citat
Jeg tror også det er en eller anden opdatering (det må så være et par måneder siden) da det som sagt skete i forbindelse med at jeg skulle logge ind på MS for at komme videre.....

Indlogningen har dog tilsyneladende ingen betydning da den allerede har hentet post INDEN den logger ind.... [Meget forvirret]

At den forlanger indlogning er sikkert fordi der er en hotmail-adresse i de adresser den tjekker - den har bare aldrig gjort det før og har jo allerede hentet fra adressen inden den logger ind.

Jeg klikker bare boksen med MS væk, og det har ingen indflydelse på modtagelse af mail.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-10-12 07:19

Hvad mener du med "klikker væk"

Jeg kan jo sagtens blot lukke boksen, men den dukker jo så op igen næste gang Live Mail åbnes......

Ligeledes løser det ikke problemet med spamfilteret

Selvfølgelig kan der installeres et andet spamfilter, men det kan da ikke være meningen når der er et der HAR virket upåklageligt....

Men det lyder til der er flere der har problemerne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-10-12 14:09

Tja....

Indlogning er klaret ved simpelthen at lade være med at logge ind

Det har jo tilsyneladende ikke noget formål.....

Så langt så godt, men det forklarer ikke hvorfor WLM´s spamfilter/blokering IKKE virker

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-10-12 02:57

De fleste mail servere har spam filteret på serveren, det har Hotmail eller Outlook som det hedder nu også, hvorfor hente spam mail hjem på computeren? Jeg har mail konti hos 4 forskellige udbydere og alle har spamfilter så eventuel spam er sorteret fra inden jeg henter mails min TDC mail fortæller hver søndag om der er noget, og hvis ja så hvad der er i spam mappen, den indstilling kan jeg ikke finde andre steder så ulempen er at der kan ryge en vigtig mail i spam filteret, men så er det som regel en forretnings mail som jeg venter på og så er det bare at bruge browseren og logge på min mail konto der og indstille min hvid liste.
Thunderbird har en meget effektiv spam filter og den er meget lærenem så det er kun 1 gang du skal fortælle at en mail ikke er spam:
http://www.mozilla.org/da/thunderbird/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-10-12 07:12

Det er meget godt alt det der o.v.n., men nu var det WLM det drejede sig om...... Jeg vil helst ikke udskifte. Der er ingen problemer på forretnings-/produktionsmaskiner - de kører med Outlook og det fungerer, det er bare et lidt "stort" system at sætte op på "privaten"......

Det har jo tidligere virket upåklageligt og spamfilteret/blokerede adresser, findes jo - DET VIRKER BARE IKKE.....

Spørgsmålet er jo egentlig om det er Microsoft der har et problem eller det er en opdatering der ødelægger det eller det er en indstilling der er blevet ændret (uden min viden).....

WLM bruges jo af millioner - sååååå

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-10-12 14:19

Microsoft skriver selv at Smart Screen filter har afløst spam filter i Windows Live, så sikkert derfor at spam filter ikke virker i programmet Windows Live mail, de kan sikkert ikke forestille sig at du har behov for at sætte andre mail konti op i deres program hvis du sætter din Live konto op så andre pop3 mail modtages i Outlook (det tidligere Hotmail) så vil disse konti også komme en tur gennem Smart Screen filtret og disse konti vil så vises i Windows Live mail programmet og der har du ikke behov for yderligere filtrering når Smart Screen filtret har sorteret - jo jeg bruger det selv på min gamle XP computer og det er jo smart at alle konti vises samlet på en konto (Outlook/Hotmail - Yahoo mail - TDC mail - Thyweb mail)
Jeg læser/skiver mails fra mine Linux computere i browseren (Opera eller Firefox) eller i Thunderbird, mest i browseren som giver adgang til alle Live kontoens kontakter og ikke mindst mine 25 GB Skydrive

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-10-12 14:50

Citat
så sikkert derfor at spam filter ikke virker i programmet Windows Live mail

Spamfilteret er jo EN DEL af WML - det kan man sgu da ikke sådan erstatte af noget andet......

Det er jo INDBYGGET i programmet (også i menuen)

Jeg kan jo også stadig "blokere" en afsender - den bliver bare ikke blokeret

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-10-12 16:25

Du har selvfølgelig været i menuen Sikkerhedsindstillinger og set om indstillinger står som du ønsker?
Citat
Jeg kan jo også stadig "blokere" en afsender - den bliver bare ikke blokeret
jo hvis du blokerer når du er på Outlook (Windows live) i din browser.
Du kan altid selv manuelt tilføje en uønsket afsender adresse i Windows Live mail programmet, men det er selvfølgelig nemmere at adressen blokeres bare ved at klikke på Bloker, jeg har aldrig selv været plaget af spam mails og vidste slet ikke at funktionen ikke virkede i Live mail programmet,lige nu har jeg været i Sikkerhedsindstillinger og kan se en meter lang liste over blokerede afsendere, mon det er Microsoft som har lagt den liste ind engang jeg opdaterede jeg har ikke selv blokeret mere end 10 afsendere og sandsynligvis mindre end 10

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-10-12 17:23

Citat
Du kan altid selv manuelt tilføje en uønsket afsender adresse i Windows Live mail programmet, men det er selvfølgelig nemmere at adressen blokeres bare ved at klikke på Bloker,

Og det er jo det DER IKKE VIRKER.....

Citat
og kan se en meter lang liste over blokerede afsendere

Jeg har skam også masser af blokerede - de bliver bare ikke blokeret...

INTET - ABSOLUT INTET ryger i UØNSKET mail.....

PS...
Citat
andre pop3 mail modtages i Outlook (det tidligere Hotmail)

Hvorfor blander du outlook og hotmail sammen ????? De har da intet med hinanden at gøre ????

WLM er jo et downloadet program - det er jo ikke webmail men svarer til det tidligere OE

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 150 point
Dato : 13-10-12 11:26

Jeg blander ikke noget sammen, Hotmail hedder Outlook nu om dage og du tror at Oulook kun er et program i Office pakken, men det er også mail delen i Microsofts nye cloud tjenester:
http://bitzonen.dk/2012/08/01/hotmail-bliver-til-outlook/
det jeg prøver at fortælle er: Spam bør filtreres fra på mail serveren og ikke på computeren
Citat
WLM er jo et downloadet program
det ved jeg godt: http://www.kandu.dk/Tip17114.aspx
og jeg prøver også at fortælle at alle dine pop3 mails kan modtages i dit downloadede program, men at du skal tilføje og indstille i Outlook webmail (op til 4 konti).
jeg tror at vide du tilføjer dine pop3 konti i dit downloadede program, men du bør gå online og tilføje dine pop3 konti der så kommer de gennem Smart Screen filter og spam filter er unødvendig på din computer:
http://windows.microsoft.com/da-DK/hotmail/other-accounts-mail-ui
hver konto får så en mappe som automatisk bliver tilføjet dit downloadede program, altså ikke selvstændige mail konti i programmet Windows Live mail, men alt et sted.

Det får ikke spam filtret til at virke i dit program og den er jo også unødvendig når alle mails går gennem dit Windows Live konto og dermed også gennem Smart Screen filter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-10-12 11:32

Hmmmm....

Der var da godt noget jeg ikke lige var klar over....

Der kigges på sagen

Virker bare lidt besynderligt da det ALTID har virket uden "browser" men blot med WLM...

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 12-11-12 12:24

Tak for svaret o.v.n..

Det virker ikke helt hensigten men er/var dog bedre.

Problemet er nu løst ved at installere et extra spamfilter/program (spamfighter) og nu virker det upåklageligt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-11-12 12:34

Godt du fandt en løsning