/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Ændre fil str. på billeder inden vedhæft~
Fra : Acropolis
Vist : 269 gange
80 point
Dato : 03-06-03 09:59

Hej,

Én jeg kender har Windows XP Home Edition, jeg selv kører Windows XP Professional.

Når vedkommende markerer ét eller flere billeder i en mappe og vælger at sende dem ved at vælge menupunktet i venstre side i mappen (Send fil i en email...), bliver der først spurgt om man ønsker at ændre fil størrelsen på billedet/billederne inden de bliver vedhæftet selve e-mailen, eller bevare den oprindelige størrelse. Denne dialogboks kommer lige inden mailprogrammet bliver åbnet og filerne vedhæftes.

Men når jeg prøver at gøre det samme, bliver mit mailprogram (Outlook Express) åbnet og billederne vedhæftes uden man bliver spurgt om man ønsker at ændre fil størrelsen på dem...

Hvordan får jeg mit program til dette? Er det en indstilling i selve Windows, i mappen eller i Outlook Express jeg skal kigge på?

Min bekendt sige at hans Windows XP Home vist altid har gjort dette automatisk, så han har ikke kunnet hjælpe mig!

Jeg håber nogle kan hjælpe mig!

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-06-03 10:45

Øhhh! Jeg ved ikke om jeg har forstået dig rigtigt, men du beder jo lige netop om at vedhæfte eksisterende filer (i den størrelse og form som de nu har).
Hvis dine billeder skal være mindre, altså fylde mindre, så kan du evt. prøve at pakke dem ned WinZip først eller helt lave billed filen om, og gemme i et mindre format f.eks JPG
Vedhæfter lige hvor disse programmer kan hentes gratis (mit bud):
WinZip http://www.winzip.com/
og et rigtigt godt lille redigeringsprogram mv. http://www.irfanview.com/

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 03-06-03 11:10

Ændring af billed størrelse i XP Prof og til Outlook express.
Jeg gør følgende:
Højreklik på det billed jeg vil sende,
klik på send til,
klik på postmodtager og sæt lus i gør mine billeder mindre, klik på ok
og billedet er indsat i en ny mail, klar til indtastning af adr.
Hilsen ferik

Kommentar
Fra : Acropolis

Dato : 03-06-03 11:32

Hej,

CLAN: Ellers tak for dit bud, men det var ikke lige helt det som jeg mente.

ferik: Ja, du er inde på noget af det rigtige her. Men jeg har lige selv brugt lidt tid på at undersøge dette og fandt dette link:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=%2Fdirectory%2Fworldwide%2Fda%2Fguides%2Ffunctionguide_pictures%2Fc01.asp#c01sc08

"Send billeder via e-mail"

Det er præcis sådan det skal være...

Men jeg vil lige vende tilbage, når jeg har prøvet igen senere i dag.